Kelionė į Belgiją: kuo netgi šaltuoju metų laiku žavi Briugė

Autentiška architektūra, jaukios viduramžių laikų gatvelės ir belgiškų vaflių kvapas – tuo labiausiai įsiminė Briugė. Tai toks miestas, į kurį verta atvykti ir šaltuoju metų laiku.

Neįsivaizduoju, kokiam žmogui galėtų nepatikti Belgijos miestas Briugė. Flandrijos regiono sostinė Briugė turi tokį autentiškai žavų senamiestį, kurį pamatyti žmonės vyksta bet kokiu oru.

Mes į Briugę atvykome iš Briuselio, važiuodami namo į Londoną. Dviejų savaitgalio dienų, kai atstumai tokie nedideli, užteko pamatyti abu Belgijos miestus. Nuo Belgijos sostinės iki Briugės vos 100 km ir kelionė automobiliu truko šiek tiek daugiau kaip valandą. Briugėje buvome sekmadienį prieš pietus ir, pasistatę automobilį viename iš miesto parkingų, išėjom į senamiesčio gatvelių labirintą.

Šis labirintas iš pradžių pasirodė painus. Norėjom patekti į pagrindinę Briugės aikštę, bet pasukom ne į tą pusę ir priėjom t Zand aikštę. Šios aikštės centre yra įdomus fontanas, o visai šalia – turizmo informacijos centras, tad šis pasiklydimas išėjo į naudą. Turizmo centre gavus žemėlapį, susigaudyti, kur eiti, buvo daug lengviau.

Fontanas t Zand aikštėje

Žemėlapio mums reikėjo tik tam, kad rastume Briugės Turgaus aikštę (Markt). Įėję į šią aikštę pasijutom lyg žengę didelį žingsnį atgal, tiksliau – kelis šimtmečius istorijoje. Aplink akmenimis grįstą aikštę stovi seni didingi pastatai, važinėja karietos… Nieko modernaus, viskas autentiška, kaip Viduramžiuose. Tik kabančios Europos Sąjungos šalių vėliavos primena, kad esame XXI amžiuje.

Iš visų pusių Turgaus aikštę supa įspūdingi pastatai: teismo rūmai (Provinciaal Hof), Briugės istorijos muziejus, spalvoti namukai, kuriuose įsikūrę restoranai ir parduotuvės. Čia stovi ir aukštas bokštas – Briugės varpinė (Belfort). Ši varpinė atvira turistams, čia yra apžvalgos aikštelė, į kurią nusprendėm sugrįžti kiek vėliau.

Išėję iš Turgaus aikštės, netrukus priėjom dar vieną įspūdingą aikštę su dar puošnesne architektūra. Kai aplink tie dailių istorinių pastatų, visai nenuostabu, kad Briugės miestas yra įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Briugės Turgaus aikštė
Turgaus aikštė

Galiausiai pasiekėme ir garsiuosius Briugės kanalus, dėl kurių miestas lyginamas su Venecija. „Šiaurės Venecija“ – šiuo pavadinimu tituluojama ir Briugė, ir Amsterdamas. Briugė man labiau ir priminė Amsterdamą nei Veneciją, turbūt dėl panašesnių pastatų.

Nuo kovo iki spalio pabaigos Briugės kanalais galima paplaukioti valtimi, informaciją apie turus rasit čia: www.boottochten-brugge.be.

Briugės kanalai

Kadangi Briugėje turėjome tik pusdienį, jokių muziejų nelankėme ir nelabai norėjosi. Pats miestas su autentiškais pastatais ir gatvėmis yra kaip muziejus po atviru dangumi, alsuojantis tikra istorija ir kultūra.

Vienintelė vieta, kuriai atsispirti negalėjome, buvo varpinės bokštas Turgaus aikštėje. Pamatę eilę prie bilietų kasos, suabejojom, ar užteks laiko – dar norėjom užkąsti, o iki kelto į Angliją buvo likusios kelios valandos. Bet surizikavome ir nepasigailėjome – vaizdai iš viršaus į Briugės namų stogus labai geri. Rekomenduojame šį miestą pamatyti iš tokios perspektyvos.

Įėjimas kainavo 8 EUR vienam žmogui, o lipant 366 laiptelius į viršų galima pamatyti ir bokšte esančius varpus bei laikrodžio mechanizmą.

Briugės centrinė aikštė iš Belforto
Belfortas, iškilęs virš Briugės namų

Briugė, kaip ir kiti Belgijos miestai, yra saldumynų mėgėjų rojus. Net nežinau, kiek praėjome šokolado, makarunsų ir kitokių saldėsių parduotuvių. O dar tas viliojantis belgiškų vaflių kvapas vos ne ant kiekvieno kampo…

Šis kvapas sugundė ir mus, bet teko pastovėti gana ilgoje eilėje prie vaflių furgono, labai populiarūs šie skanėstai. Bet suvalgyti tvarkingai ir gražiai ne taip lengva, ypač tuos, aplietus šokoladu. Tą rytą Briuselyje matėm merginą, išsitepliojusią šokoladu visą veidą, tai smaguriaudami vafliais įsivaizdavom, jog ir mes tokie pat būsim.

Belgiški vafliai

Nors pietus Briugėje pradėjome atvirkščiai – nuo deserto, bet ir pagrindiniam patiekalui vietos pilve atsirado. Prisėdome viename iš restoranų, esančių aplink t Zand aikštę ir paragavom Belgijoje populiarių patiekalų: midijų su bulvytėmis (Moules-frites) ir steiko. Ir galim pasakyti, kad viešint Belgijoje, verta ne tik šokoladą ir vaflius ragauti, tiek midijos, tiek steikas buvo gerai paruošti.

Lankantis Briugėje išsirinkti vietą, kur pavalgytui, gali būti nelengva – restoranų čia tikrai daug. Nors pats miestas nėra didelis, bet turistų sulaukia visais metų laikais, ir juos reikia pamaitinti, tai sezoniškumo restoranų sektoriuje nepajutom. Ir apskritai, viskas, išskyrus turus valtimis, viduržiemį mieste veikė.

Visas puodas belgiškų midijų

Informacijos apie Briugę galite rasti čia: https://bezoekers.brugge.be/en.

2 thoughts on “Kelionė į Belgiją: kuo netgi šaltuoju metų laiku žavi Briugė

1. Briugė jau taip seniai mano ‘būsimų kelionių’ sąraše, bet kažkaip visada ne pakeliui… Na, gal kada nors 🙂 Ačiū už pasidalintas kelionės akimirkas ir gražias nuotraukas! 😉