Itališkas savaitgalis Gargano pusiasalyje

Kai reikia kelių dienų poilsio, kas gali būti geriau, nei pabėgti į Italiją. Itališkas gyvenimo tempas akimirksniu išmoko neskubėti, pasimėgauti akimirka, geru maistu, vynu ir puodeliu espresso kavos. O jei dar tokioje gražioje vietoje kaip Gargano pusiasalis – išeina tobulas savaitgalis…

Gargano pusiasalis, vakarinėje Italijos dalyje, yra trečias pagal dydį šalies nacionalinis parkas. Tai vieta, kur susitinka kalnai ir jūra, stačios pakrantės uolos, nedideli paplūdimiai, skalaujami Adrijos jūros, žavūs miesteliai ir daugybė alyvuogių medžių. Visa tai ir suviliojo kelioms atostogų dienoms pasirinkti šią kryptį.

Gargano pusiasalis
Alyvuogiu medziai

Rugsėjo pabaigoje į Italiją vykome jau šeštą kartą, tačiau Apulijos (Puglia) regionas, kur yra Bari oro uostas, mums buvo naujiena. Per keturias dienas viso šio regiono aplėkti neplanavome, tad teko rinktis – Italijos bato kulno Lecce apylinkės arba Gargano pusiasalis.

Gargano populiaresnis tarp italų poilsiautojų, užsieniečių dar ne taip atrastas. Norint atvykti į Gargano savarankiškai, automobilio būtinai reikės, viešasis transportas ten beveik neegzistuoja. Nuo Bari oro uosto iki didžiausio Gargano vartais vadinamo Manfredonijos miesto mažu Fiat 500 atvykstame per pusantros valandos.

Po to važiuojame lėčiau – kelias tai kyla aukštyn, tai leidžiasi žemyn, vingiuoja palei pakrantes, jei koks autobusas, kemperis ar sunkežimis priekyje – aplenkti sudėtinga. Bet užtat kokie nuostabūs vaizdai!

Vezimas su vynuogemis
Italiskas automobilis
Kelias

Šioje vietoje angliškai kalbančių labai mažai, bet kažkaip pavyksta susikalbėti. Vilos, kurioje apsistojome, savininkas Michele vos mums atvykus ruošia espresso, o sužinojęs, kad tą dieną Daliaus gimtadienis, puola vaišinti taure prosecco. Juk šventė – auguri, tai turi būti fiesta! Čin čin ir už trečiąsias vestuvių sukaktuves. Pavyksta sužinoti, iš kur atvykę kiti svečiai ilsisi tą savaitgalį viloje, bet daugiau pasišnekėti dėl kalbos barjero nepavyksta.

Vila Italijoje

Skubėti čia nereikia. Įprastai gal atsikeltume anksčiau, juk tuomet ilgesnė diena, daugiau galima pamatyti. Bet kai paklausiam, kada pusryčiai, Michele atsako, kad nuo 9 ryto – jam reikia nuvykti į šalia esantį miestelį ir iš kepyklėlės parvežti šviežių kruasanų. Suprantam, kad mums reikia lėtinti tempą – poilsio ryte jau daugiau.

Mums pas Michele labai patiko. Jei ieškosite, kur apsistoti Gargano pusiasalyje, siūlome pasidairyti po Residence Montelci

Gargano pusiasalis

Kai pakrantės tokios gražios, mums visada norisi apylinkes patyrinėti iš vandens. – tad ieškom kajakų nuomos. Didelių vilčių neturim, nes tiek Michele, tiek paplūdimyje sutiktas italas su nuosava baidare, mums sako, kad vargu, ar kažką veikiačio rasime. Dauguma vandens dviračių, irklenčių, kajakų ir kitų vandens sporto įrangos nuomos punktų veikia nuo gegužės vidurio iki rugsėjo vidurio.

Viename iš populiariausių paplūdimių Spiaggia Mattinatta kajakų nėra. Čia nemažai italų, mat sekmadienis, veikia keli restoranai. Už parkingą reikia sumokėti 5€, bet jei valgysi viename iš tų restoranų, gausi nuolaidą.

Italams tokiu metu vanduo kiek per šaltas – stovi įbridę iki kelių, bet nesimaudo. O mums 27°C oro temperatūra ir tik keliais laipsniais vėsesnis jūros vanduo yra tikras rojus, gal net per karšta. Visa jūra – tik mums! Taip, rugsėjo pabaiga – puikus laikas vykti į Italiją.

Spiaggia Mattinata

Kita pramoga – pakrantės takas palei skardžius Punto Panoramico. Tai labai vaizdingas takas, nuo kurio atsiveria stulbinančiai gražios Gargano pusiasalio pakrantės. Adrijos jūros spalva tokia, kad net filtrų nereikia! Šis takas atveda iki Spiaggia Vignanotica, vieno iš daugelio Gargano paplūdimių, į kuriuos reikia nusileisti nuo aukščiau esančio kelio.

Gargano pakrantes

Šiame paplūdimyje mūsų norai išsipildo – iš toli šviečia du geltoni kajakai. Paplūdimyje budinčio salvatore (gelbėtojo) paklausiam, ar nuomoja, atsakymas teigiamas – 10 eurų už valandą. Puiku, imam vieną dvivietį ir leidžiamės tyrinėti stačių krantų.

Pakrantės uolos čia labai įdomios, su arkomis, kolonomis, urvais. Į vieną tamsų urvą man pradžioje įplaukti baisu nors tu ką… Aklinoje tamsoje nesimato, kokio dydžio ta erdvė po uola, girdisi tik smarkiai į sieną atsimušančių bangų garsas.

Kajakai Italijoje
Italijos pakrantės

Paplaukiojam tarp arkų ir pasukam į mažą laukinį paplūdimį, kuriame galima išlipti ir išsimaudyti, bet galiausiai, grįždami vis tiek į tą baisųjį urvą įplaukiam. Viduje akys greitai apsipranta, ir jau gali be baimės stebėti ant urvo sienų atsispindinčius vandens ir saulės “zuikučius”.

Italijos pakrantes

Gargano pusiasalyje dėmesio vertas Vieste miestelis ir aplinkinės pakrantės. Šalia miestelio esantis smėlio paplūdimys Spiaggia Della Scialara – tikrai įspūdingas, su tiesiog iš smėlio iškylančiomis kalkakmenio uolomis ir viena atsiskyrėle, beveik 25 m aukščio Pizzamundo uola.

Miestelio pastatai irgi balti, taip prisiderinę prie baltųjų uolų, ant kurių stovi, kad beveik susisieja su gamta. Vieste yra vienas iš pagrindinių turizmo centrų Gargano nacionaliniame parke. Čia daugiausiai restoranų, barų ir naktinių pramogų – kiti Gargano pusiasalio miesteliai daug ramesni.

Vieste paplūdimys

Į UNESCO paveldo sąrašą įtrauktas miestelis Monte Sant’Angelo įsikūręs labai gražioje vietoje – ant kalno viršūnės, beveik 800 m aukštyje. Saulei leidžiantis nuo pakrantės link miestelio kilome kalnų serpantinais, stebėdami violetine spalva besidažantį dangų. Buvome nusiteikę ramiai pasivaikščioti ir pavakarieniauti, bet netikėtai patekome į tikrą šventės sūkurį.

Tą sekmadienį miestelyje vyko kasmetinė religinė šventė – Festa di San Michele (Šv. Mykolo atlaidai). Visas miestas išpuoštas, gatvės uždarytos, didžiulė eisena per pagrindinę miesto gatvę link katedros, žmonių ir prekiautojų daugybė.

Šiame miestelyje yra viena svarbiausių vietų Italijoje – katalikų šventykla, pastatyta aplink urvą, kuriame apsireiškė Archangelas Mykolas.

Aplankyti visas įdomias vietas, kiek jų yra Gargano nacionaliniame parke, kelių dienų neužtenka. Jei turite daugiau laiko, šios vietos tikrai vertos dėmėsio: Umbro miškas (Foresta Umbra), Tremiti salos (Isole Tremiti), Peschici ir Rodi Garganico miesteliai.