Žydroji pakrantė: sugriauti stereotipai apie San Tropezą

Vienas iš žinomiausių Žydrosios pakrantės kurortų – San Tropezas, garsėjantis audringais vakarėliais ir ten atostogaujančiomis įžymybėmis, mums atsiskleidė kitomis spalvomis. Savo ramiąją pusę San Tropezas parodo tiems, kas atvyksta ne sezono įkaršyje.

Pinigus taupantis keliautojas  į San Tropezą atostogauti turbūt nevyktų – tai vienas iš brangiausių Žydrosios pakrantės kurortų. Viešbučiai ir pramogos čia kainuoja daugiau, nei gretimuose, mažiau garsiuose miesteliuose.

Bet užsukti į San Tropezą, važiuojant Žydrąja pakrante, verta – arba dėl to, kad galėtum padėti dar vieną varnelę aplankytų vietų sąraše, arba dėl to, kad galėtum paneigti iš anksto susidarytus stereotipus apie šį miestelį.

O tų stereotipų mes turėjome. Pakeliui į San Tropezą niūniavom kelerių metų senumo hitą Welcome to St Tropez, ir turbūt bent kažkiek tikėjomės, kad atvykę papulsim į linksmybių šurmulį. Nežinau, ar tikrai galvojom pamatyti tokias linksmybes, kaip dainos klipe, bet atvykus darbo dienos rytą, gruodžio pabaigoje, nieko panašaus nebuvo.

Ramu, tylu, vienas kitas vyresnio amžiaus praeivis… Nedideliame uoste lėtai banguoja vanduo, taip pat lėtai linguoja žvejų valtelės ir prabangios jachtos.  Prie uosto vartų – vienišas švyturys…

Ta ramybė, kurią jautėme San Tropeze tą saulėtą gruodžio dieną, turbūt buvo kažkas panašaus į tas dienas, kai San Tropezas dar nebuvo išgarsėjęs kaip prabangus kurortas.

Prieš 60 metų ramų, menininkų pamėgtą miestelį, žymiu kurortu pavertė čia atvykusi aktorė Brigitte Bardot. Ši legendinė gražuolė, atkeliavusi į San Tropezą filmuotis kino juostoje And God Created Woman, pakeitė miestelio likimą. Brigitte susižavėjo San Tropezu ir ėmė ten atostogauti, o tai netrukus patraukė kitų to meto jaunų, žymių ir turtingų dėmesį. Neilgai trukus San Tropezas tapo vienu prabangiausių kurortų pasaulyje.

Šį kurortą mėgsta ir šiandienos garsenybės. Sako, kad čia atvykęs sezono metu, gali pamatyti ne vieną žinomą asmenį. Tie, kurie labiausiai žinomi, vadinamosios A-list žvaigždės, dažniausiai ilsisi uždarose vilose, kur jokie paprasti mirtingieji ir paparacai nosies neįkiša. O panorusios šiek tiek viešumo, išeina pasivaikščioti San Tropezo senamiesčio gatvelėmis ar išplaukia į jūrą savo jachta.

Tos prabangios jachtos tą gruodžio dieną ilsėjosi San Tropezo uoste… Jų skaičius leido suprasti, kad sezono metu turtuolių, atvykstančių čia pasilinksminti, tikrai netrūksta.

San Tropezas

Eidami tokiu pat tyliu ir tuščiu, kaip ir uostas, senamiesčiu, šiek tiek šaipėmės iš savęs, kad nustebome radę ramų San Tropezą. Nustebimas, kai kažkas pasirodo esantis kitoks, nei esi susidaręs išankstinį įspūdį, šiuo atveju, iš vienos dainos klipo, nėra blogai. Tai lyg akių atvėrimas, kažkas netikėto ir įdomaus, kai pats pamatai ir patiri kitaip, negu buvai skaitęs, girdėjęs ar matęs per televizorių.

San Tropezo senamiesčio gatvelės kyla į viršų iki kalno, ant kurio stovi miesto tvirtovė (La Citadelle). Sumokėjus kelis eurus į tvirtovę verta užeiti, pirmiausiai dėl vaizdo į San Tropezo senamiestį iš aukštai. Taip pat, aplankius ten įsikūrusį jūreivystės muziejų, suvokti, kad San Tropezas nėra tik turtingųjų linksmybių sostinė, bet ir ilgą bei įdomią istoriją turintis miestelis.

Nuo tvirtovės stogo, iš aukštai, matėm tą pačią ramybę ir gražią pakrantę, kuri mums priminė Graikijos Korfu salos sostinę, nuo panašios tvirtovės kalvos. Mūsų aštuonių sukeltas šurmulys tam gynybiniam bokšte turbūt buvo vienintelis judesys senamiestyje tuo metu.

San Tropezo tvirtovė

San Tropezas

Apsižvalgę po San Tropezo tvirtovę ir muziejų, grįžom į senamiestį ir pasukom kitu keliu. San Tropezo senamiestis, kaip dauguma senamiesčių – klaidus kaip labirintas, visos gatvelės panašios.

Tuo metu daugelis prabangiųjų parduotuvių senamiestyje buvo uždarytos – galbūt šventiniam periodui, bet didesnė tikimybė, kad iki pat sezono pradžios, kai į San Tropezą pradės plūsti turtingieji.

Iš to gatvelių labirinto išlindę kitoje vietoje, nei įėjom, patekome į aikštę, kur vyko turgus. Štai kur visi San Tropezo žmonės! Senamiestyje buvo vos pora praeivių, tvirtovėje, apart mūsų, nebuvo nė vieno lankytojo, pasirodo visi apsipirkinėjo turguje, ruošėsi šventėms.

San Tropezas

Jei atvyksite į San Tropezą sezono metu, nebus ramybės ir tylos, kurią pajutome mes. Turistų bus daug, turbūt pasitaikys proga ir vieną kitą žinomą žmogų pastebėti, veiks visos parduotuvės ir kavinės, turbūt reikės eilėse pastovėti ir už viską mokėti brangiau, nei kituose pakrantės miesteliuose.

San Tropezas sezono įkarštyje bus visai kitoks – turbūt  stereotipų apie audringas pajūrio linksmybes ir daugybę turistų sulaužyti nepavyks. Bet atvykę sezono metu, galėsite pasimėgauti Viduržemio jūros paplūdimiais.

San Tropezo paplūdimiai yra kiek toliau nuo miesto centro, bet į kai kuriuos galima pasiekti pėsčiomis. Arčiausiai, į rytus nuo miestelio galima rasti Plage des Graniers, Plage des Cannebiers, Plage de la Moutte ir Plage des Salins paplūdimius. Didesni paplūdimiai yra kiek toliau – apie 9 km nuo San Tropezo centro esančioje Pampelonne įlankoje (Baie de Pampelonne).

San Tropezo uostas

San Tropezo lankytinas vietas ir renginių gidą galima rasti čia>>. San Tropezo viešbučius galima užsisakyti čia>>.