Kelionė po Šiaurės Italiją: Sirmionė Gardos ežere

Sirmionės spalvoti namai

Pasakiška ir ideali vieta pabėgti nuo visko, kas slegia – toks pasirodė Italijos miestelis Sirmionė. Labai rekomenduoju atostogaujant Italijoje būtinai nuvykti į mažą, bet labai mielą Sirmionę ir šiek tiek sudrumsti tą idealią ramybę miestelyje taip, kaip ją sudrumstėme mes.

Sirmionės miestelis - nedidukas ir idealiai tvarkingas
Sirmionės miestelis – nedidukas ir idealiai tvarkingas

Šis miestelis mus sudomino dėl geografinės padėties – Sirmionė įsikūrusi siaurame pusiasalyje ir ją supa didžiausias Italijoje Gardos ežeras. Užsukome ten pakeliui iš savo gyvenvietės prie Komo ežero vykdami į Veroną. Tai buvo tik keliolikos kilometrų nusukimas nuo greitkelio ir po to įsitikinome, kad ši vieta verta kiekvieno mūsų nuvažiuoto kilometro.

Italai Sirmionę vadina Gardos ežero perlu. Šis miestelis buvo žymus kurortas jau prieš daug šimtmečių, turtuoliai iš didžiųjų Italijos miestų vykdavo čia ilsėtis. Garsus romėnų poetas Katulas (Cutullus) savo eilėse aukštino Sirmionės grožį ir dabar miestelis didžiuojasi, galėdamas turistams parodyti vilą, kurioje apsistodavo šis poetas, vadinamą Grotto di Cutullus.
Sirmionės spalvoti namai
Sirmionės spalvos

Sirmionės simbolis – Veronos turtuolių šeimos XIII amžiuje pastatyta Skaligerio pilis (Castello Scaligero). Tik per šios viduramžių tvirtovės vartus įmanoma patekti į miestelį. Įeiti į pačią pilį galima už simbolinę kainą – jaunimui iki 25 m. – po 2 eurus, visiems kitiems – 4 eurai. Mes šiek tiek pasiderėjom, nors tarp mūsų buvo tik trys, patenkantys į tą grupę iki 25 metų, bet kasininkas buvo geras ir nuolaidą pritaikė visiems. Panoramos iš tvirtovės bokšto ir gynybinių sienų sužavėjo. Pilies bokštas, kurio aukštis 31 metras, yra labai gera vieta apžvelgti visą Sirmionę ir ją supantį ežerą bei kalnus.

Ten mes ir pradėjome savo pažintį su Sirmione ir įnešėm šiek tiek gyvybės į tylų pilies kiemą. Buvo šeštadienio rytas, 10-11 val., tai turistų pilyje nebuvo daug – tokia visiška tyla ir ramybė. Garsai sklido turbūt tik iš mūsų grupės – mūsų nemažai – aštuoni, ir su savo ankstesniais atostogų bajeriais rimti išbūti ilgai negalime. O kam? Juk atostogos! Saulėta ir šilta diena, svaiginantys vaizdai aplinkui dar labiau susuka galvą, kad tikrai imi nepastebėti, kas dedasi aplinkui – gal trukdai kitiems turistams, gal per garsiai juokiesi.

Sirmionė, Italija
Sirmionės tvirtovė
Sirmionė nuo pilies bokšto

Į mūsų kompaniją miestelio gyventojai ir kiti turistai gal ir žiūrėjo kreivai, bet mumis labai džiaugėsi antys. Išėję iš pilies užsukom į vietinę ledainę (itališkai – Gelateria) ir patraukėm į Sirmionės prieplauką. Ten antys kaip balandžiai Milane arba kaip voverės Londone – vos tik pamatė mūsų rankose maistą, pradėjo sekioti iš paskos. Teko atiduoti duoklę ir joms.

Sirmionės antys
Kalnų apsuptas Gardos ežeras - didžiausias Italijoje
Kalnų apsuptas Gardos ežeras – didžiausias Italijoje

Tik atvykę į Sirmionę, stovėjimo aikštelėje pinigų įmetėm tik vienai ar dviems valandoms – atrodė, tiek laiko užteks apžiūrėti mažą miestelį. Kaip klydom! Būdami ten, visiškai praradom laiko nuovoką. Kai kažkas iš mūsų grupės  prisiminė, kad ten, kažkur už pilies vartų, palikome mašiną ir kad laikas vis dar bėga, buvo lyg šaltas dušas – man tame miestelyje laikas tikrai buvo sustojęs. Dar laukė visa diena Veronoje, todėl likusią miestelio dalį ir pasivaikščiojimams skirtą taką palei ežerą beveik prabėgom ir dabar dėl to šiek tiek gaila.

Jei norit atsipalaiduoti, nuvažiuokit į Sirmionę. Aš mielai praleisčiau ten dar dienelę vieną kitą. Nueičiau papietauti į vieną iš gražių restoranų, atsipalaiduoti kokiame SPA kurorte (šis miestelis garsus šiltaisiais požeminiais (terminiais) vandenimis ir SPA viešbučiais), pasivaikščiočiau ežero pakrantėmis. Būtų mano ideali poilsio diena. Tačiau, jei ten vyktume su ta pačia kompanija, su kuria buvome šiemet, turbūt ir vėl vaišintume Sirmionės antis ledais, trauktume praeivių žvilgsnius ir juoktumėmės iki nukritimo. Ir tai būtų daug smagiau už tą mano idealią poilsio dieną.

Sirmionė, Italija
Idealus miestelis

Daugiau informacijos apie Sirmionę galima rasti čia>>, o apie Gardos ežerą –čia>>.

3 thoughts on “Kelionė po Šiaurės Italiją: Sirmionė Gardos ežere

1. Teisingas straipsnis, dar pasiūlyčiau variantą: atplaukti keltu iš Dezencano, pirmyn atgal kainuoja 6 eur., o aplankius Sirmionės pusiasalio kyšūlį, ten esančius romėnų laikų vilos griuvėsius, labai smagu nusileisti į miestą su traukinuku(kainuoja 1 eur), ir nepamirškime mažų parduotuvėlių, kur galima puikiai apsipirkti.

2. Blogai, kai mūsų lietuviai nesupranta, kad gali trukdyti kitiems ir savo per garsiu juoku…. Deja, trūksta dar kultūros

1. Rasa, ne, blogai, kai pasaulyje per daug surūgėlių. Jei jūs apie bažnyčią, ar apie kapines kalbėtumėte, suprasčiau. Bet mes čia pasakojome apie Sirmionę, turistinį miestelį! O atostogaudami, žinokit, juokiasi ne tik lietuviai, taip daro visi linksmi žmonės. 15 minučių juoko dar niekam nepakenkė, mums patiems smagu matyti, kai kitiems žmonėms linksma. Ir daugeliui lietuvių ne kultūros trūksta, o dažniau nusijuokti. Jūs turbūt ne išimtis.