Piza – ne vien pasvirusio bokšto miestas

Miestas, kuris mus, atvykusius iš kaimų, pasitiko su visais didmiesčio „privalumais“, be abejonių girdėtas kiekvienam – bent jau dėl įžymiojo pasvirusio bokšto. Šį bokštą savo akimis pamatyti verta, kaip ir visą Pizą.

Booking.com

Per paskutiniąją savo kelionę po Italiją, lankydamiesi Toskanoje, negalėjome grįžti namo neaplankę žymaus Italijos miesto Pizos (Pisa). Nors šiam miestui neskyrėme tiek laiko, kiek Romai, Florencijai ar penkiems kaimams – Cinque Terre, tačiau į Pizą sugebėjome atvykti du kartus.

Pirmąjį kartą į miestą atvažiavom pasivaikščioję po kalnuotas pakrantes ir apžiūrėję spalvotuosius Ligūrijos kaimus (Cinque Terre).

Jau buvo vėlyvas vakaras, ir tik atvykus iš tokių ramių vietų, Piza mus užgriuvo su visa didmiesčio ir uosto atmosfera. Prie įvažiavimo į miesto už akių kliuvo prostitutės, o paskui, mieste, matėme šeštadienio vakaro linksmybėms nusiteikusius miestiečius ir daugybę imigrantų iš Afrikos šalių. Tiek jų nebuvom matę nei viename Italijos meiste, net Milane ar Genujoje jų  tiek nebuvo. Pizoje matėme juos besiverčiančius tokiais versliukais: pavyzdžiui, išsirikiavę stovėjimo aikštelėje padeda išsirinkti vietą ir už tai prašo atlygio, pardavinėja popierines nosinaites, o arčiau turistinių objektų – skėčius, akinius nuo saulės ir visokias kitokias žymių prekės ženklų „padielkas“.

Pizos bokštas naktį

Tokių prekeivių buvo pilna gatvė, vedanti prie miesto simbolio ir žymiausio objekto – pasvirojo bokšto. Mes, kaip turbūt visi, kurie pamato šį bokštą pirmąjį kartą gyvai, nustebome – oho, jis tikrai pakrypęs.

Šis bokštas, vadinamas vienu įspūdingiausiu šiuolaikinio pasaulio architektūros statinių, priklauso Katedros aikštės (Piazza del Duomo) ansambliui. Tai katedros varpinė, pradėta statyti architekto Bonano Piziečio XII amžiuje. Pastatyti septynių aukštų bokštą užtruko beveik 200 metų. Nuo pat pradžių jis pradėjo svirti tai į vieną, tai į kitą pusę.

Pizos bokštu (Torre di Pisa) arba Pasvirusiu bokštu (Torre pendente) vadinamas statinys yra beveik 56 metrų aukščio. Iki bokšto rekonstrukcijos, kuri pasibaigė prieš kiek daugiau nei dešimtmetį, bokštas buvo pakrypęs 5,5 laipsnio. Šiuo metu jis yra pakrypęs 3,99 laipsnio, o tai reiškia, kad šio bokšto viršūnė yra bevek 4 metrais nutolusi nuo pamatų.

Katedra ir baptisterija

Įėjimas į bokštą kainuoja €15, o darbo laikas priklauso nuo metų laiko. Nuo lapkričio iki vasario bokštas veikia nuo 9.30 iki 17 val., kovą – 9val.–18 val., nuo balandžio iki spalio – nuo 8.30 iki 20.30 val. (kai kuriomis vasaros savaitėmis – iki 22 val.), spalį – nuo 9 iki 19 val. Visų katedros aikštės pastatų darbo laikus rasite čia>>.

Pasviręs bokštas

Toje vietoje dėmesio vertas netik šis bokštas, bet ir visi statiniai katedros aikštėje, kuri yra vadinama Stebuklų aikšte (Campo dei Miracoli).  Šioje marmurinėje aikštėje yra katedra, baptisterija, šventoji kapavietė.

Baptisterija
Katedros fasadas

Tą vakarą, dar pasivažinėję po senamiestį ir paupį (Piza įsikūrusi prie Arno upės), palikom šeštadienio nakčiai besiruošiantį ir savaitgalį švęsti nusiteikusį miestą. Iš tiek, kiek matėme, Pizoje barų, restoranų ir klubų linskmybėms tikrai netrūktų. Bet mes patraukėm į kiek ramesnį Montecatini Terme, kuriame buvome apsistoję.

Marmurinė aikštė ir pastatai

Kitą dieną, aplankę Apuano Alpes ir Luką, turėjome porą laisvų valandų. Kadangi Luka labai netoli nuo Pizos, nusprendėm grįžti ir pasižiūrėti kaip tas bokštas atrodo dienos šviesoje. Pamatėme daug daugiau turistų nei vakare, pozuojančių įvairiausiomis pozomis: vienas bokštą stumia, kitas prilaiko, trečias į delną  įsidėjęs…

Turistai prie Pizos bokšto

Pizoje yra ir daugiau ką pamatyti, ne tik šis bokštas ir katedros aikštė. Būtinai pavaikščiokite Arno upės krantais. Apibus upės stovintys namai šiek tiek priminė Florenciją, o pro akis nepraslydo įdomi koplyčia, stovinti visiškai ant upės kranto – Chiesa di Santa Maria della Spina.

Pizos gatvės, aikštės ir Arno upės krantai
Pizos gatvės, aikštės, miesto vartai ir Arno upės krantai

Pizos senamiestyje, kaip ir kituose Italijos miestuose, netrūksta aikščių, akmenimis grįstų siaurų gatvelių su itališko stiliaus namais, kuriuose įsikūrę restoranai, kavinės, parduotuvės.

Dėmesio verta Riterių aikštė (Piazza dei Cavalieri), kuri kadaise buvo miesto politinis centras. Šioje aikštėje stovi miesto rotušė ir architektūriškai įdomi Santo Stefano dei Cavalieri bažnyčia.

Pizos naktinio gyvenimo centras – Garibaldžio aikštė (Piazza Garibaldi), apsipirkti geriausia Borgo gatvėje (Borgo Stretto) ir Vetovaglio aikštėje (Piazza delle Vettovaglie). Ši aikštė rytais virsta turgumi – čia galima įsigyti maisto produktų ar tiesiog išgerti kavos vietinėje kavinėje, itališko gyvenimo šurmulyje.