2015-iems baigiantis – apie tai, kas gelbėja, jei metai negeri

Jei sausio pirmoji nėra tik skaičiai kalendoriuje, bet ir riba, turinti įtakos mūsų gyvenimams, tai tikiuosi, kad senuose metuose pasiliks visi blogi dalykai. O naujieji ateis su šviežiomis viltimis ir gerais pokyčiais.

Šie metai mums nebuvo geri. Buvo daug išbandymų ir dalykų, dėl kurių reikėjo sukti galvas.  Pradedant baisiais įvykiais pasaulyje, kurie turbūt kiekvieną bent šiek tiek gąsdina, baigiant asmeniniais rūpesčiais. Atrodo, kad ankstesniais metais viskas buvo daug ramiau, paprasčiau, o dabar vos ne ant kiekvieno kampo tyko bėdos. Gal dėl to ir švenčių laukimas nebuvo toks gražus ir ramus, kaip būdavo iki šiol.

Labiausiai liūdna buvo dėl to, kad du artimi žmonės nesulaukė šių metų pabaigos. Spalį sužinojom apie baisią senučio ligą ir labai greit jo netekom. Liko tik prisiminimai apie žmogų, kuris buvo ir liks pavyzdys, kad net sulaukus 93 metų galima būti tokio šviesaus proto. Nepraėjus nei mėnesiui, pasaulį paliko močiutė, paskutinė iš mano senelių. Tokios netektys šeimoje visai prieš pat Kalėdas švenčių ir atostogų laukimą pavertė liūdnomis dienomis.

Nuo visko išgydo sūrus vanduo: prakaitas, ašaros arba jūra
Nuo visko gydo sūrus vanduo: prakaitas, ašaros arba jūra

Be netekčių ir rūpesčių dėl šlubuojančios artimųjų sveikatos, visus metus erzino visokie biurokratiniai, medicininiai, teisiniai reikalai, tokie, kokie niekam nekelia jokio džiaugsmo.  Atrodo, jog vieniems metams viso to buvo per daug.

Bet kiek galima savęs gailėti? Užplūdus optimizmo minutei atrodo, kad reikia visur ieškoti šviesiosios pusės. Kad ir kaip prastai būtų, tie rūpesčiai, kurie yra išsprendžiami, galiausiai išsisprendžia ir lieka pamokos ateičiai, arba būna geras spyris į šikną imtis pokyčių gyvenime. Dėl tų problemų, kurių neįmanoma išspręsti šiuo metu, reikia stengtis bent jau kuo mažiau stresuoti. O su netektimis padeda susitaikyti laikas.

Nors šių metų apžvalgą pradėjau taip nelinksmai, bet gerų ir įdomių akimirkų šiais metais visgi buvo. Žinot ką supratom vieną gana nelinksmą sekmadienį? Kad nauji patyrimai praskaidrina dieną, netgi jei nemalonių minčių ir rūpesčių iki kaklo. Toks buvo apsilankymas Londono Sky Garden, čia atkeliavom sugedusiom nuotaikom,  o išėjom pralinksmėję. Kartais reikia visai nedaug, kad į gyvenimą sugrįžtų geros emocijos 🙂

Lygiai tokį pat poveikį turi ir kelionės. Jei kažkas negerai, pavargai, kamuoja būtent šiuo metu neišsprendžiamos problemos, geriausia, ką galima padaryti – pakeliauti. Kelionės metu tų problemų svoris sumažėja. Mūsų 2015-ųjų metų kelionės ir patirtys irgi buvo gera atsvara blogiems dalykams.

Naujuosius metus pernai sutikom labai linksmai, Kroatijos mieste Zadare. Tai buvo mūsų paskutinė stotelė kelionėje per Europą automobiliu. Pirmoji kelionė naujaisiais metais buvo savaitgalis Belgijoje – per dvi dienas aplankėme Briuselį ir Briugę.

Keliaujam Amerikoje – čia Mirties slėnis

Po to pradėjom rimčiau planuoti ilgai lauktą svajonių kelionę į Ameriką, pareikalavusią didžiosios dalies mūsų metų atostogų limito. Bilietai jau buvo nupirkti prieš šešis mėnesius, ir pagaliau sulaukėm tos dienos, kai kovo pabaigoje devyniese išskridom į Los Andželą.

Tai buvo įspūdinga 16 dienų kelionė, pilna nepakartojamų vaizdų iš keturių JAV valstijų – Kalifornijos, Nevados, Jutos ir Arizonos. Keliais sakiniais to, ką matėme ir patyrėme,  apibūdinti tiesiog neįmanoma, geriau šios kelionės įspūdžius paskaitykite čia :www.buvauten.lt/jav arba peržiūrėkite šį 30 min. filmuką:

Po kelionės į Ameriką atsipūsti ir atsigauti reikėjo laiko, tai didesnių kelionių neplanavome. Pirmąjį pavasario Bank Holiday savaitgalį praleidom su šeima, pasibastėm po Londoną ir Kembridžą. Gegužės viduryje iškeliavom savaitgaliui į Paryžių atšvęsti gimtadienio ir padaryti to, ko nespėjom ankstesniais kartais, pavyzdžiui, pakilti į pačią Eifelio viršūnę. Tai buvo jau trečias apsilankymas Prancūzijos sostinėje, ir atrodė, jog tikrai pamatysime viską, ko iki tol nebuvome spėję. Bet Paryžius toks miestas, kurio niekada negana.

Vasarą įsigiję naują žaisliuką – pripučiamą kajaką, tyrinėjom Britanijos krantus. Po pirmo pasiplaukiojimo supratom, kad tai gera investicija, ypač Anglijoje. Vasarą čia oras retokai būna tinkamas tiesiog gulėti pliaže ir maudytis jūroje. Keletą metų čia pagyvenę, jau pastebim tokią tendenciją – jei vasarą oras puikus visą darbo savaitę, tai savaitgalį būtinai apsiniauks arba atvės. Čia gelbėjo kajakas – irkluojant  visai nesvarbu, ar šviečia saulė.

Buvo ir lengvesnių pasiplaukiojimų, ir gana sudėtingų, bet pramoga patiko ir kajakas laukia kitų metų vasaros. Apie kelias keliones kajaku ir naujai atrastas Britanijos pakrantes pasakojom straipsniuose Rytinės Anglijos paplūdimiai – baltos uolos ir šiltas vanduo>> ir Birling Gap – Anglijos pliažas, kuriame reikia guminukų>>.

Kayak sea trip
Naujai atrasta pramoga

Kaip ir kasmet vasaromis, taip ir šiemet, stengėmės pamatyti kuo daugiau įdomių Britanijos vietų ir pakempingauti. Vasaros savaitgalius leidom šiose gražiose vietose, kurias rekomenduojame ir jums: Old Harry Rocks ir Swanage, Durdle Door ir Tyneham, Bath mieste, ir jau nebesuskaičiuoju kelintą kartą užsikorėm ant Čedario tarpeklio uolų (Cheddar Gorge).

Swanage
Swanage pakrantės panorama

Vasarą kelis kartus aplankėme Lietuvą, kur atšventėm draugų ir giminių šventes. Tapom vieno labai žavaus mažylio krikštatėviais 🙂 Ir pagaliau prisiruošėm papasakoti apie atsinaujinusius Telšius, kur lankomės bent kelis kartus per metus, ir kur vyko ta graži krikštynų ceremonija.

Vasarą buvo smagus savaitgalis su merginomis Amsterdame, švenčiant paskutiniąsias draugės laisvės dienas. Šis miestas, kur jau teko lankytis prieš porą metų, vasarą sužavėjo dar labiau. Geras jausmas aplanko, kai prisimenu, kaip prisėdusios ant žolės šalia Rijksmuseum piknikavome, mėgavomės geru oru ir dar geresne kompanija, kol nuo žemės nepakėlė privažiavęs traktorius. Amsterdamo centre tokį matyti buvo keista ir juokas ima iki šiol. Tai tik vienas iš daugelio linksmų momentų tą savaitgalį.

Savaitgalis Amsterdame
Piknikas Amsterdame

Rudens pradžioje įdomių kelionių netrūko. Nors draugas atsigavinėjo po kelio operacijos, bet šiek tiek pasaulio pamatėme ir su šluba koja. Rugsėjį palaikėm savo rinktinę Europos vyrų krepšinio čempionate ir nuvykom į Lilį stebėti varžybų, kai jie kovėsi su Gruzijos rinktine.

Rugsėjo pabaigoje aplankėme Geteborgą – antrą pagal dydį Švedijos miestą. Švedija susižavėjom jau pernai, kai buvom šalies sostinėje Stokholme. Todėl šiemet, ieškodami Europos miesto, kur dar nesilankėm, ir derindami skrydžių laikus ir kainas, nusprendėme vykti į Geteborgą. Ir neapsirikome – šis Švedijos miestas buvo svetingas ir įdomus.

Geteborgas
Eindhoveno kėgliai

Visiškai spontaniška, bet velniškai smagi buvo savaitgalio kelionė į Eindhoveną Nyderlanduose spalį. Ten susitikome su draugais iš Vokietijos – tai pusiaukelė tarp mūsų gyvenamųjų vietų. Pakeliui namo aplankėm labai unikalų Nyderlandų miestelį Barlę, kuris turi daug Belgijai priklausančių žemės lopinėlių.

Ne tik patys keliavom, bet sekėm draugų klajones po pasaulį. Viktorija Buvauten.lt skaitytojams papasakojo apie savo saulės paieškas rudenį Koso saloje, o Edgaras netikėtai išvyko į egzotiškąjį Peru ir rado neeilinių patirčių ir įspūdžių džiunglėse.

Mūsų paskutinė metų kelionė, tradiciškai, per Kalėdas ir Naujuosius metus. Jau kelerius metus dvi paskutines metų savaites su draugais tyrinėjam naujas vietas. Nors šiemet mūsų maršrute yra šalys, kuriose jau esam buvę, bet lankome vietas, kurios mus viliojo jau ilgai. Šiuo metu esam Nicoje, bet tuoj leisimės į kelią – Naujuosius metus sutiksime Italijos Rivjeroje 🙂

Ši kelionė su linksma ir įdomia kompanija yra būtent tai, ko reikėjo atsigauti po sunkaus laiko. Liko tik kelios dienos, po kurių teks grįžti į darbus, bet žinau, kad prisiminimai apie šios kelionės nuotykius visada pradžiugins ir sušildys liūdną dieną.

Viena iš šios kelionės stotelių - Monakas
Viena iš šios kelionės stotelių – Monakas

Tokios buvo mūsų kelionės šiais metais. Iš kiekvienos namo parsivežam kažką nematomo, fiziškai neapčiuopiamo – tai ne magnetukas ant šaldytuvo ar lauktuvės draugams, bet naujos patirtys, geros emocijos, netgi paskata nebijoti pokyčių gyvenime. Kitais metais mūsų laukia nemažai rimtų pasikeitimų, ir tikimės, kad tie metai bus geresni nei šitie.

To linkim ir Jums – tegul 2016-ieji būna geresni kiekvienam atskirai ir visam pasauliui kartu. Ačiū visiems, keliaujantiems kartu su mumis, skaitantiems tai, kuo dalijamės, ir pasakojantiems apie savo keliones.

Laimingų Naujųjų metų!

Kartais nesvarbu, kur keliauji, svarbu, su kuo

2 thoughts on “2015-iems baigiantis – apie tai, kas gelbėja, jei metai negeri

1. Koks mielas straipsnis! Labai liūdna dėl nettekčių, bet kelionės tikrai gydo. Linkiu dosnių kelionėmis ir geromis emocijomis 2016-ųjų 🙂 To paties linkiu ir sau. Pirmoji metų kelionė jau suplanuota, trečiąjį dukrytės gimtatdienį švęsim Italijoj 🙂 Ir pagaliau pamatysiu išsvajotąją Romą! Nors Italijoje lankausi labai dažnai, bet iki Romos niekaip nepavyko nukakti. Kaip ir nepavyksta iki išvajoto Paryžiaus 🙂
    Beje, mes su šeima gyvenam Bristolyje, tad Cheddar Gorge ir Bath labai dažnai mūsų lankomos vietos, ypač Bath 🙂

1. La Pepa, ačiū už palinkėjimus 🙂 Šaunu skaityti, apie jūsų kelionių planus, Italija velniškai smagi šalis! Lauksim įspūdžių iš Romos jūsų blog’e. Gražiose vietose gyvenat,ten tiek nerelios gamtos aplinkui!