Gozo sala: žavingos gamtos atrakcijos

Picture
Per atostogas Maltoje bent vieną dieną, o jei įmanoma – ir daugiau, reikia skirti kaimyninei Gozo salai. Mažasis Maltos brolis gali parodyti nemažai įdomybių turistams: ir natūralų gamtos grožį, ir istorinių bei religinių statinių.
Žydrasis langas Gozo saloje

Gozo sala, viena iš Maltos respublikos salų, už Maltą mažesnė apie tris kartus, pasirodė mažiau turistinė nei Malta. Aišku, turistų ten atvyksta mažiau, ir galbūt nėra tiek vietų pasilinksminti, bet užtat Gozo turi įspūdingą gamtą bei pakrantes ir įdomių lankytinų objektų aplink visą salą.

Iš Maltos Cirkewwa prieplaukos keltai plukdina į Gozo salos Mgarr uostą (už 4.65 euro į abi puses). Per mažiau nei pusvalandį atplaukę į Gozo keltų terminalą, nudžiugom ten pamatę krovininį laivelį su Lietuvos vėliava; būnant užsienyje kažkaip visada nustebina ir nudžiugina tokie priminimai apie gimtąją šalį. Tik išėjus iš modernaus Mgarr uosto pastato, pamatėm autobusą, vežantį į salos sostinę Viktoriją. Pačiame mieste daug laiko nepraleidom, labai knietėjo kuo greičiau nuvykti ten, kur norėjom nuo pat kelionės pradžios. Autobuso teko palaukti kokias 20 minučių, tai netoli autobusų stoties įsikūrusiuose laikinuose kioskeliuose nusipirkom šiek tiek vaisių – Maltos salose vaisiai puikaus skonio, tokių pasiilgstam pirkdami beskonius vaisius parduotuvėse.

Azure Window
Žydrasis langas iš laivelio

Mūsų pagrindinis tikslas saloje buvo pamatyti Žydruoju langu (Azure Window) vadinamą arką jūroje. Iš Viktorijos autobusų stoties pajudėjome į San Lorenzo miestelio pusę Dwejra įlankos (Dwejra Bay) link, kur yra šis gamtos stebuklas. Išlipus iš autobuso vaizdas pasirodė gana nykus – gal dėl to, kad buvo apsiniaukę, ir jūra iš toliau atrodė pilka, ir netgi uolos atrodė papilkėjusios ir niūrios, o juk Maltoje visur vyrauja šilta medaus spalva. Tačiau šis vaizdas buvo tikrų tikriausia apgaulė ir gerai, kad neišsigandome ir paėjome į priekį, nes buvome apdovanoti: prieš akis atsivėrė tokie pasakiški vaizdai, kad net oro trūko.

Žydrasis langas – įspūdingo dydžio uolienų arka jūroje. Ant 50 metrų aukščio uolos lipti neleidžiama, bet nelabai kas šių, pakeliui kabančių, įspėjimų klauso. Iš pradžių aš su baime žiūrėjau, kaip draugas ant jos lipo  ir pozavo ant uolos krašto, tačiau vėliau ryžausi užlipti pati. Ir iš tiesų, jei neini arti krašto, visai nebaisu – arkos „stogas“ gana platus. Tik mokslininkų prognozės, kad ši arka gali greitai subyrėti, priverčia pasijusti nejaukiai. Manoma, kad ji gali visiškai sugriūti po kelerių metų, tad jei norite pamatyti šį Gozo lobį, reikia paskubėti.

PAPILDYTA 2017/03/08. Šiandien – liūdnos žinios iš Maltos. Per audrą Gozo salos pasididžiavimas  -Žydrasis langas, sugriuvo. Daugybę turistų sulaukdavusio gamtos kūrinio saloje jau nebėra.

Picture

Dwejra Bay, kur rasite Žydrąjį langą, Grybo uolą, Vidinę jūrą ir Mėlynąją duobę, traukia turistus iš visur

Tą dieną oras mums nebuvo gailestingas ir mainėsi kas penkiolika minučių. Tad Žydrąjį langą išvydom visokiomis oro sąlygomis – ir saulei šviečiant, ir pilkiems debesims aptraukus dangų.

Dar vienas Gozo salos stebuklas – Vidinė jūra (Inland Sea). Tai toks vandens telkinukas, kurį nuo jūros skiria aukštos uolos, tačiau vanduo iš jūros atiteka pro urvą uolose. Smagiausia pramoga ten – sėsti į vietinio gyventojo vairuojamą valtelę ir praplaukti pro tuos urvus į jūrą.

Toks malonumas mums dviems kainavo 7 eurus, o mūsų valtelės kapitonas pasirodė puikus gidas – papasakojo viską apie aplinkines uolas, kaip jas vadina vietiniai ir į ką jos panašios. Nespėjom galvų sukinėti, jis tik šūkčiojo ir ragino dairytis: „Look there! This rock looks like a crocodile!“. Taip mums parodė krokodilo, ryklio, netgi šypsenėlės uolas – iš pirmo žvilgsnio uolos atrodo vienodos, bet atidžiau pažiūrėjus iš tiesų pamatai, ką mato ir vietiniai.

Praplaukėm pro įžymiąją arką, apžiūrėjom Grybo uolą (Fungus Rock) ir pasukom atgal. Plaukėm tamsiai mėlynu, rašalo spalvos vandeniu, bet ten jis toks skaidrus ir galima matyti net neįsivaizduoju, kiek metrų gilyn, bet tikrai daug. Mūsų gidas mus ragino žiūrėti į koralus, augančius ant uolienų vandenyje. Vaizdai pasakiški!

Vidinė jūra – dar viena gamtos atrakcija Gozo saloje

Gozo sala turi dar vieną lobį – irgi toje pačioje įlankoje – Dwejra Bay. Visai netoli Žydrojo lango yra tokia Mėlynoji duobė (Blue Hole), pilna vandens, nuo jūros atskirta uolienų takeliu ir rašoma, kad jos gylis yra netgi iki 55 metrų. Ši vieta ir apskritai visa Dwejra Bay pakrantė labai mėgiama nardytojų, jų ten sutikom ne vieną.

Iki šitos Blue Hole nueiti nesušlapus kiek sudėtinga – reikia eiti siauručiu takeliu palei uolą ir saugotis, kad bangos neaptėkštų. Tačiau nueiti ten verta – atsivers puikūs vaizdai į Žydrąjį langą ir, jei šilta, galima nusimesti rūbus ir pasipliuškenti šitame natūraliame baseine.

Po tokios įspūdžių ir kopinėjimų uolomis dienos buvome gana pavargę, tad grįžę į sostinę daug vaikštinėti nebeturėjome jėgų. Užkandę vietinėje picerijoje keliavome į Mgarr uostą ir atgal į Maltą. Nusprendėme, kad Gozo gamta įspūdingesnė nei Maltos, tačiau Gozo sostinė ir miesteliai lyginant su spalvingomis Maltos gyvenvietėmis  nublanko. Tai reiškia, kad atostogaujant vienoje iš šių salų, būtinai reikia aplankyti kitą. Ir dar, turint laiko, būtinai nuplaukti į kitą Maltos salą – Komino (Comino), esančią pakeliui tarp Maltos ir Gozo. Ten yra rojaus kampelis –  Žydroji lagūna (Blue Lagoon). Mes ją apžiūrėsim kitą kartą, kai nuvyksim į Maltą.

Picture
Ryškiai mėlynas jūros vanduo ir ant uolienų augantys koralai – puikus reginys

Kitos lankytinos vietos Gozo saloje:

• Gozo populiarūs turistų lankomi objektai yra natūraliai susiformavę urvai. Vienas tokių – Kalipsės ola (Calypso Cave), esanti netoli Xaghra kaimelio ir Ramla Bay paplūdimio, aprašyta graikų poeto Homero epe Odisėja. Netoliese rasite Xerri urvą (Xerri’s Grotto), kuris buvo atrastas po gyvenamuoju namu. Dar viena požeminio pasaulio vieta – Ninu ola (Ninu’s Cave), irgi Xaghra kaimelyje. Daugiau informacijos apie natūralius Gozo urvus čia>>
  • Ta‘Pinu šventykla (Ta’Pinu Sanctuary): šalia Gharb kaimelio esanti įspūdinga šventykla traukia tikinčiuosius iš viso pasaulio. Daugiau informacijos čia>>
  • Ggantija šventyklos (Ggantija Temples): Xaghra kaimelyje esančios priešistorinės akmeninės šventyklos, pastatytos maždaug 5500 prieš mūsų erą, įtrauktos į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Daugiau informacijos čia>>.
  • Daug naudingos informacijos keliaujantiems į Gozo čia>>.