Prancūziška romantika: vakaras La Rochelle mieste

La Rochelle (La Rošelis) – labai žavus uostamiestis Vakarų Prancūzijoje, šalia Biskajos įlankos. Ši kelionės po Vakarų Europą stotelė mus sužavėjo, bet kartu ir paskatino greičiau išvažiuoti iš Prancūzijos į Ispaniją…

La Rochelle miestą pasiekėme antrosios Eurotripo dienos vakarą, aplankę Mont Saint-Michel vienuolyną ir Nantes karuseles. Čia turėjome tik pernakvoti, atvykome jau gerokai po pietų, tad didelių planų mieste neturėjom. Įsikūrę jaukiame Kyriad viešbutyje, nusprendėm pėsčiomis nueiti į miesto centrą, ir pamatyti, kaip La Rochelle atrodo vasaros saulei nusileidus.

Jei atvyksite į La Rochelle traukiniu, išeidami iš stoties atsisukite – pamatysite išskirtinį traukinių stoties (Gare de La Rochelle) pastatą, kurio simbolis – 45 metrų aukščio laikrodžio bokštas. Į La Rochelle galima atvykti traukiniu iš Poitiers, Tours, Bordeaux ir, aišku, iš šalies sostinės Paryžiaus.

Praėję gatvę, vedančią į stotį, atsidūrėme žvejų prieplaukos rajone. Pirmasis objektas, kuris mus sudomino – švyturis, stovintis originalioje vietoje – gyvenamojo namo viduryje, tarp kitų namų, žiūrinčių į prieplauką, užpildytą baltais laivų stiebais. Šis 1852 m. pastatytas švyturys, vadinamas Feu Postérieur vis dar veikia, o jo bokštą iš dviejų pusių įrėmina švyturio sargo namas.

La Rochelle

Greitai įsitikinome, kad La Rochelle gali drąsiai pretenduoti į gražiausio uostamiesčio titulą. Miesto senasis uostas (Vieux Port) –  įspūdingas, ypač įsižiebiant miesto žiburiams. Senojo uosto vartus saugo masyvūs bokštai – Tour Saint-Nicolas ir Tour de la Chaîne.

Senojo uosto ir žvejų prieplaukos kvartale (Bassin à Flot) buvo taip gražu, kad ten ir likom visam vakarui. Šiltą vasaros pabaigos vakarą buvo jauku prisėdus ant prieplaukos bortų klausytis gatvės muzikanto, žiūrėti į vandenyje atsispindinčias šviesas, netgi didžiulis šurmulys iš prieplaukos barų ir restoranų netrukdė.

Toje iš dviejų pusių prieplauką supa restoranai, išsirikiavę vienas šalia kito, o dar kiek jų pasukus į senamiesčio gatveles… Pasirinkimas didelis, todėl ir išsirinkti nelengva, negelbėja net TripAdvisor.

Sunku išsirinkti ir todėl, kad mums tą vakarą norėjosi kažko paprastesnio, o aplinkinėse vietose siūlė jūros gėrybes, steikus, kitus prancūziškus delikatesus, kurių kainos prasideda tik nuo 20 EUR. Alus po 6-7 EUR už bokalą, vyno taurė ne mažiau 5 EUR… Prancūzijoje keliaujame nebe pirmą kartą, tai nesitikime restoranuose apsisukti pigiai. Bet tą vakarą, sėdėdami viename iš prieplaukos restoranų ir mokėdami virš 50 EUR už paprastą vakarienę, nusprendėm keisti savo kelionės planą.

Iš pradžių žadėjome dar vieną naktį likti Prancūzijoje, Bordeaux mieste, bet pagalvojom, kad mūsų ką tik prasidėjusios kelionės biudžetui bus geriau, jei kitą dieną nuvažiuosim keliais šimtais kilometrų daugiau, ir pasieksim Šiaurės Ispaniją. Skirtumas buvo akivaizdus jau pirmąją dieną. Prancūzijoje vien viešbučiui ir maistui per dieną dviems vos 150 EUR užtekdavo, o Ispanijos šiaurėje – bent dvigubai pigiau. Taip žavus, bet brangus La Rochelle paskatino mus keliauti šiek tiek greičiau, nei iš pradžių ketinom.

La Rochelle

Visgi, nesibaiminant prancūziškų kainų, La Rochelle verta įtraukti į kelionių planus. Be mūsų išgirto uosto ir žvejų prieplaukos rajono, verta aplankyti senamiestį (Vieille Ville), į kurį kelią rodo iš toli matomas vartų bokštas. Senamiestyje dėmesio verta miesto rotušė (Hôtel de Ville), pastatyta XVI a. pabaigoje. Šis pastatas žymus Renesanso stiliaus dekoracijomis ir yra atviras lankytojams. Kitas žymus miesto simbolis – XV a. švyturys Tour de la Lanterne, kuriame yra veikęs kalėjimas.

Šalia miesto yra smėlio paplūdimių: Plage des Minimes, Plage de las Chez de Bale, Plage de la Concurrence. Dar viena populiari vieta netoli La Rochelle miesto yra mažytė vaizdinga sala Ile de Ré. Atlanto vandenyne esanti sala su La Rochelle yra sujungta 3 km tiltu (tiltas mokamas).
Daugiau vaizdų iš La Rochelle ir visos kelionės, galite pamatyti šiame filmuke. Na, o mes, pernakvoję mieste, tęsiam savo kelionę ir skubam į Bordeaux (Bordo) miestą, kuris turistus turi kuo nustebinti. Apie tai, ką ten pamatyti, papasakosim kitame straipsnyje.