įdomios vietos Europoje

Juodkalnija

Juodkalnija – savarankiškoms atostogoms be rūpesčių

Mažytė Balkanų pusiasalio šalis, kurioje lengva keliauti, atvykusius sužavi daugybe įdomių lankytinų vietų. Čia gali žvalgytis po kalnus, o po kelių akimirkų mėgautis šilta Adrijos jūra. Be to, kaip mūsų patirtis rodo, tai labai gera kryptis keliaujant su mažais vaikais. Trumpai apie pirmuosius įspūdžius Juodkalnijoje ir keli praktiški patarimai ten keliaujantiems. Juodkalnija mūsų kelionių planuose […]

Kanarų salos: penkios dienos Fuerteventūroje

Kur geriausia pravėdinti nuo rutinos ir darbų pavargusią galvą? Vėjų saloje Fuerteventūroje! Keliauti saloje lengva, gamta ir paplūdimiai stulbinantys, pramogų netrūksta, bet sala nėra sausakimša turistų – idealus derinys kokybiškam poilsiui. Fuerteventūra mūsų prisiminimuose visada užims ypatingą vietą. Per tiek kelionių metų nė kartą nebuvome Kanarų salose – šią spragą taisome Fuerteventūroje. Prieš kelionę pažiūrėję […]

Vokietija

Rytinės Vokietijos stebuklai – Bastei uolos ir tiltas

Tą dieną oro sąlygos vykti į šį uolienų masyvą Vokietijos Saksonijos žemėje buvo velniškai nepalankios. Bastei uolos ir tiltas slėpėsi rūke, lietuje ir šaltyje, bet tai yra tokia nepaprasta vieta, kad netgi tokiu oru mes džiaugėmės kiekviena ten praleista minute. Kai planuoji kelionę, suplanuoti gali praktiškai viską, išskyrus orą. Šis nenaudėlis ima ir iškrečia šunybę pačiu netinkamiausiu […]

Baskų šalies perlas – San Juan de Gaztelugatxe

Skambant varpams, žengiam paskutinius žingsnius taku per jūrą salos viršūnės link. Akys šypsosi – tai tikrai viena nuostabiausių vietų, kur esam buvę. O kodėl skamba tie varpai? Apie tai ir daugiau apie Baskų krašto stebuklą – San Juan de Gaztelugatxe salą, – šiame straipsnyje. Pirmoji mūsų stotelė Baskų šalyje, Ispanijos teritorijoje – San Juan de […]

Prancūzija

Rafinuotas ir kvepiantis vynu prancūzas Bordo

Bordo asocijuojasi su subtilumu ir klasika. Tai senos vyndarystės tradicijos ir kokybiški vynai.  Tai aksomo suknelė, sodriai raudona, kitaip burgundiška arba bordo. Šį kartą apie tai, ką pamatyti Bordo (Bordeaux) mieste ir kokių kozirių, viliojančių turistus, turi šis Prancūzijos miestas. Po vakaro La Rochelle mieste, nusprendę pataupyti ir dėl to greičiau pasiekti Ispaniją, į Bordo (Bordeaux) miestą užsukam tik pusdieniui. Šis, […]

Nantes medinis dramblys

Nantes – Prancūzijos keistųjų karuselių miestas

Nantes, industrinis miestas, išsidėstęs šalia ilgiausios Prancūzijos upės Luaros (Le Loire), turi meno projektą, dėl kurio tikrai verta užsukti į šį miestą. Tokių karuselių ir mašinų, primenančių Frankenšteino laikus, niekur kitur pasaulyje nėra. Štai Nantes ir jo įspūdingos Les Machines de l’île. Nantes miestas, kuris yra Prancūzijos Bretanės (Bretagne) regione, mūsų maršrute atsidūrė todėl, kad buvo […]

Normandijos įdomybės: vienuolynas saloje Mont Saint-Michel

Šis vienuolynas, įsikūręs saloje ant kalno, yra vienas iš gerai žinomų Prancūzijos simbolių. Suskačiuota, kad per metus čia apsilanko visa Lietuva – apie 3 mln. žmonių. Mont Saint-Michel, arba Sen Mišelio kalnas,  įdomus daugeliui – tiek besidomintiems istorija, tiek piligrimams, tiek paprastiems turistams, norintiems nuotraukos šalia žymiojo vienuolyno kalno. Mont Saint-Michel vienuolynas, oficialiai priskiriamas Normandijos regionui, bet šalia […]

Sicilija

Kelionė į Siciliją: Cavagrande kanjonas ir ežerai

Kai pirmą kartą po ilgo laiko pajauti saulės spindulius ant savo baltos odos ir panyri į vėsų vandenį… Supranti, kad atėjo vasara. Tas jausmas šiemet aplankė  nuostabioje vietoje Sicilijos saloje, o norint tuos malonumus patirti natūraliuose upės baseinėliuose, reikėjo įveikti statų kanjono šlaitą. Cavagrande del Cassibile kanjonas – dar viena vieta, kurią rekomenduojame pamatyti Sicilijoje. […]

Calanque de Morgiou

Viduržemio jūros fjordai – Les Calanques

Kaip lengva atitrūkti nuo išorinio pasaulio, kai aplink nėra nieko, tik kalnai ir jūra… Toks jausmas aplankė sėdint atokiame paplūdimyje Morgiou įlankoje, kuri yra viena iš kelių vaizdingų Calanques parko  įlankų, vos pusvalandis kelio nuo Prancūzijos didmiesčio Marselio. Keliaujant Žydrosios pakrantės keliu, prabangą ir turistų pilnus miestelius ne kartą keičia laukiniai, atokūs, slapti paplūdimiai. Tokie žavūs […]

Austrija

Tiltas „Highline179“ Austrijoje – išbandymas bijantiems aukščio

Kol prisiminimai  iš po ką tik pasibaigusios kelionės Austrijoje dar šilti, noriu papasakoti apie vietą, kurią atradom visiškai netikėtai. Tai Highline179 – 114 m aukštyje kabantis pėsčiųjų tiltas, kai kuriems lankytojams suteikiantis rimtų išbandymų. Nusprendėm patikrinti, ar mums nedrebės kinkos, einant šiuo linguojančiu tiltu. Aplankyti šio tilto nebuvome planavę ir, tiesą sakant, net nežinojom, kad […]

Baarle Nassau
Nyderlandai

Barlė: keisčiausios pasaulyje sienos dviejų valstybių mieste

Barlė yra toks miestas, kurį norėjom aplankyti, vos pamatę jo žemėlapį. Miesto teritorinis suskirstymas atrodo nelogiškas, keistas ir kelia smalsumą. Šis miestas yra kaip dėlionė, kurios dalys priklauso dviems valstybėms – Nyderlandams ir Belgijai. Savaitgaliui atvykę susitikti su draugais į Nyderlandų miestą Eindhoveną, kitą dieną aplankėme labai įdomią vietą, vos 60 km nuo Eindhoveno. Galėčiau […]

Slovėnija

Požeminis pasaulis: Postojnos urvas Slovėnijoje

Slovėnijos požeminių urvų mūsų kelionės per Europą maršrute iš pradžių nebuvo. Tačiau šis neplanuotas išsukimas iš maršruto į Postojnos urvą  pasiteisino – kai kuriems iš mūsų tai buvo vienas iš įspūdingiausių reginių per visą kelionę. Slovėnija garsėja savo požeminiais urvais. Mažoje valstybėje yra vieni didžiausių ir žymiausių požeminių urvų pasaulyje. Kasmet Slovėnijoje atrandama vis naujų […]

Vatikanas

Svečiuose pas Popiežių: didingasis Vatikanas

Atvykus į Romą, būtina pamatyti Vatikaną – mažiausios valstybės didybė neabejotinai nustebins tiek tikinčiuosius, tiek nelabai. Apie Vatikano įdomybes, architektūrą, muziejus ir kitas lankytinas vietas – mūsų ir draugų įspūdžiai. Vatikanas turi daug apibūdinimų:  Šventasis Sostas, Popiežiaus rezidencija, mažiausia valstybė, miestas-valstybė, valstybė mieste ir taip toliau. Vatikanas yra mažiausia pagal plotą nepriklausoma valstybė pasaulyje. Vatikano plotas […]

Kroatija

Žiema Kroatijoje: Plitvicos ežerų nacionalinis parkas

Plitvicos ežerai nuostabūs bet kuriuo metų laiku – tuo įsitikinome čia atvykę žiemą. Čia mus nustebino ne tik pasakiški vaizdai, bet ir beveik sutikti keliautojai lietuviai. Plitvicos ežerai buvo viena iš svarbiausių stotelių kelionėje per Europą. Šiuos ežerus jau lankėme prieš porą metų, gegužės mėnesį, – tada supratom, kad šie ežerai yra vienas nuostabiausių kampelių […]

Slovėnija

Vieta, kur galima keiktis: Bled ežeras Slovėnijoje

Bled – taip vadinasi ežeras, sala ir miestelis Slovėnijoje, esantis visai netoli nuo sostinės Liublianos. Lietuviams šis pavadinimas kelia šypseną, bet tai toli gražu ne vienintelė priežastis, dėl ko verta aplankyti šią populiarią vietą Slovėnijoje. Keliaudami per Europą šią žiemą, jau aplankę Italijos kalnus, Šveicariją, Austriją ir Vokietiją, vykome į Slovėniją. Buvome nusprendę, kad naktį […]

Velsas

Snoudonijos parkas: maršrutas į Snoudono viršūnę

Snoudonija (Snowdonia National Park) ilgai buvo ta vieta Velse, į kurią norėjome nuvykti. Ir pagaliau pavyko susiorganizuoti tokią išvyką. Čia mūsų laukė ne tik gražūs vaizdai, bet ir išbandymas – įlipti į 1085 metrų aukščio kalną Velse. Savaitgalį, kurį praleidome Snoudonijoje, vienas iš mūsų pagrindinių tikslų buvo pasiekti Snoudoną (Snowdon) – Kambrijos kalnų (Cambrian Mountains) viršūnę. […]

Nyderlandai

Gėlių, spalvų ir kvapų karalystė – Keukenhofo parkas

Olandijoje esantis Keukenhofas, didžiausias gėlių parkas pasaulyje, mus nustebino ir apsvaigino ryškiomis spalvomis, nesibaigiančiais gėlių laukais ir kvapais. Ši, turistų gausiai lankoma vieta, labai netoli nuo Amsterdamo, devynias savaites per metus yra tikra pavasario rezidencija. Tulpės mums seniai žinomos kaip Olandijos simbolis, tad per Velykų išeigines nukeliavę į Amsterdamą, būtinai norėjom pavaikščioti kokiame tulpių lauke. […]

Ispanija

Pasivaikščiojimas debesyse: Montserato kalnai ir vienuolynas

Lankantis Katalonijoje būtų nuodėmė neužsukti į stulbinančią vietą –  milijonus metų skaičiuojančius unikalios formos Montserato kalnus ir tarp jų įsikūrusį vienuolyną. Ši neįprasta vieta nustebino netgi labiau nei tikėjomės. Keliaujant pasitaiko, kai iš anksto sudaryti planai keičiasi, kažkur nuvykti nepavyksta, vienus tikslus keičia kiti. Tačiau su Montserato vienuolynu nebuvo jokių išimčių – buvome nusprendę, kad […]

Vagli ežeras
Italija

Ruduo Italijos kalnuose: Apuano alpės

Keliaudami po vidurinę Italijos dalį šį rudenį, labai norėjom nuvykti į kalnus. Nors ir per lietų, bet pamatėm spalvingą kalnų gamtą ir ežerą, slepiantį paskendusį kaimą. Įdomiausia, kad 2014-aisiais šio kaimo gatvėmis galės pasivaikščioti kas tik norės… Italijos regione Toskanoje, kur buvome apsistoję, šalia Florencijos ir Pizos,  yra Apuano alpės, žymios marmuro produkcija. Šis kalnų […]

Vernazza
Italija

Spalvoti Italijos Rivjeros kaimai – Cinque Terre

Jei paklaustumėte, ką rekomenduojam pamatyti Italijoje, drąsiai patartume – Cinque Terre. Šie penki nedideli Italijos žvejų kaimeliai privertė stebėtis ir žavėtis, ir dėl šių vaizdų buvo verta kojeles pavarginti. Nuo ko pradėti pasakoti, galvojau vos tik grįžusi iš kelionės po vidurinę Italijos dalį. Aplankėm Romą, Florenciją, Pizą, Apuano Alpes, dar kelis miestelius ir kaimelius. Vis […]

Čederio urvai
Anglija

Čederio urvai ir tarpeklis – viena unikaliausių vietų Anglijoje

Unikali vieta Anglijoje – Čederio tarpeklis ir urvai Somerseto grafystėje. Urvai žavi iliuzijomis, juose guli žmogaus, gyvenusio prieš 9000 metų, skeletas ir brandinami Čederio sūriai. O užlipti ant tarpeklio kalvų, nors ir sunku, bet norisi ne vieną kartą.   Mes kartais pavydim gyvenantiems Somerseto grafystėje – kiek daug gražių vietų jie turi aplinkui, o dar ir […]

Picture
Malta

Gozo sala: žavingos gamtos atrakcijos

Per atostogas Maltoje bent vieną dieną, o jei įmanoma – ir daugiau, reikia skirti kaimyninei Gozo salai. Mažasis Maltos brolis gali parodyti nemažai įdomybių turistams: ir natūralų gamtos grožį, ir istorinių bei religinių statinių. Gozo sala, viena iš Maltos respublikos salų, už Maltą mažesnė apie tris kartus, pasirodė mažiau turistinė nei Malta. Aišku, turistų ten […]

Džersis

Prancūziškai angliškos atostogos Džersyje

Šioje mažytėje, tik beveik 120 km2 ploto saloje telpa Anglija, Prancūzija, ilga ir įdomi istorija, nuostabūs kraštovaizdžiai, daug paplūdimių, tvirtovių ir karvių. Kelionė į Džersį (Jersey) paliks daug neužmirštamų įspūdžių – saloje vietą sau rastų kiekvienas.  Beveik visada stengiamės ištrūkti iš Londono per „banko atostogas“ (Bank holiday), kuriomis Anglijoje džiaugiamės kelis kartus per metus. Todėl mūsų […]

Kroatija

Kroatijos Plitvicos ežerai: kaip atradome rojų

Šis gamtos stebuklas buvo mano must-see sąrašo pirmoje vietoje. Tačiau pirmosios kelionės į Kroatiją planuose, išvykos prie Plitvicos ežerų neturėjo būti. Vis dėlto norai nugalėjo planus, ir netikėtai, turbūt pačią netinkamiausią dieną (orų atžvilgiu), atsidūrėme tame rojuje. „Galimybė įgyvendinti svajonę – štai kas gyvenimą daro įdomų“, – taip Paulo Coelho rašė savo legendiniame Alchemike. Kelioms […]