Kelionių metai: kur buvom 2014-aisiais

Ar ir jums 2014 metai prabėgo greitai? Taip atrodo ne tik mums, bet ir su kuo tik aplink pakalbame, visi tą patį sako. Greitai dienos, savaitės, mėnesiai lėkė, bet per darbus ir reikalus spėjom ir šiek tiek pasaulio pamatyti. Trumpai pasakojam, kur Buvauten.lt komanda keliavo 2014-aisiais.

2014-ieji mums buvo skubėjimo metai. Šventėms artėjant, nebuvo laiko prisėsti, nusiteikti, kad viskas, metai baigiasi, atostogos jau tuoj pat. Juk sako, kaip sutiksi naujus metus, tokie ir visi metai bus. O sutikome 2014-uosius gana chaotiškai, šiek tiek apstumdyti minios Madrido centre. Bet buvo linksma, to nepaneigsi. Apie naujųjų sutikimo nuotykius Madride rašėme čia>>.

Madridas
Draugai Madride

Madridas buvo viena iš paskutiniųjų stotelių mūsų kelionės po Ispaniją maršrute. Pirmąsias 2014-ųjų dienas praleidome šiltoje Ispanijoje, o po to, visiems grįžus į namus – Lietuvą, Vokietiją ar Angliją, teko kibti į darbus ir planuoti naujas išvykas.

Prieš pat naujuosius slidinėjome Andoroje, visiems norėjosi dar – vieno karto per metus jau negana. Susiplanavom neilgą keturių dienų kelionę automobiliu į Šamoni, kur yra aukščiausias Vakarų Europos kalnas Monblanas ir daugybė slidinėjimo kurortų aplink.

Slidinėjimas Prancūzijoje
Saint Gervais slidinėjimo kurorte Prancūzijoje

Kelionė į Šamoni buvo įspūdinga ne vien dėl slidinėjimo. Lankantis Šamoni, verta keltuvais pakilti į Aiguille du Midi, kur yra apžvalgos aikštelė 3842 m aukštyje – iš puikiai matosi Monblanas. Prieš metus atidaryta stiklo dėžė virš skardžio – smagus išbandymas bijantiems aukščio.

Stiklo dėžė Alpėse

Grįžus iš Prancūzijos, vėl reikėjo planuoti – šį kartą kelionę per Velykas 11 žmonių į Amsterdamą.  Amsterdamas puikus miestas savaitgalio kelionei – sužavėjo ir miesto kanalai, architektūra ir užburianti laisvės atmosfera. Velykų sekmadienis buvo labai pavasariškas, tarp daugybės tulpių Keukenhof parke – tai tikra gėlių spalvų ir kvapų karalystė. Lankydamiesi Amsterdame buvome apsistoję priemiestyje Zandame – čia naktyvė kainavo žymiai pigiau, be to, turėjome progą apžiūrėti ir autentišką olandų kaimelį Zaanse Schans, malūnus ir unikalų viešbutį. Apie tai rašėme čia>>.

Amsterdamas kanalai
Kelionė Amsterdamo kanalais

Po poros savaičių laukė kelių dienų kelionė į Lietuvą, į vestuves. Per tas kelias dienas spėjom sudalyvauti smagiose vestuvėse, aplankyti artimuosius ir draugus, ir dar užsukti į Šiluvą bei Žvėrinčių Telšių rajone.

Grįžę iš Lietuvos vos spėjome atsipūsti ir vėl buvom kelyje. Šį kartą važiavome automobiliu į Vokietiją, aplankyti čia gyvenančių draugų. Pakeliui pamatėm Kelną, keletą žavių vokiškų miestelių ir pilių, ir galiausiai atvykome į Badeno Viurtembergo žemę, kur gyvena draugai. Per porą dieną apsilankėm Štutgarte, Heidelberge, Manheime, Špajeryje ir dar keliuose miesteliuose, kurių pavadinimus sunku prisiminti 🙂 Pamatėm visai kitokią Vokietiją, negu įsivaizdavom, su kalnais ir vynuogynais, prisivalgėm iki soties šnicelių ir keliavom atgal namo.

Heidelberge

Vasara, kaip ir pernai, buvo skirta apžiūrėti Britanijos grožybes. Aplankėm žymius Anglijos miestelius – festivaliu, raganomis ir hipiais garsų Glastonberį bei studentų miestus Kembridžą ir Oksfordą.

Tarp Glastonberio vienuolyno griuvėsių

Vasarą prasidėjo stovyklavimai. Pirmoji netikėta išvyka buvo į Kembridžą, kur labai smagiai pastovyklavome kempinge visai šalia miesto. Liepą savaitgaliui keliavome į Velsą, Brecon Beacons nacionalinį parką, kur įlipom į parko aukščiausią kalną Pen y fan, pamatėm įspūdingus krioklius, miegojom milijono žvaigzdučių kempinge, aplankėm urvus ir Velso paplūdimius.

Ant Brecon Beacons parko aukščiausio taško

Vasarą buvo ir kelionė į Lietuvą, vėl linksmos vestuvės ir, radę šiek tiek laiko, pamatėm netikėtai įdomių vietų visai šalia gimtojo miestelio – Menčių karjerą. Šią vietą labai rekomenduojam pamatyti lankantis Šiaurės Lietuvoje.

Menčių karjere, Akmenės rajone

Grįžę į Angliją po atostogų Lietuvoje, pradėjome planuoti ilgąjį savaitgalį – labai norėjome nukeliauti į didžiausią Velso nacionalinį parką Snoudoniją (Snowdonia). Nors orus pranašavo nekokius, bet per keletą metų, kuriuos gyvename Anglijoje, supratome, kad gero oro prognozių geriau nelaukti – ne visada būna kaip išpranašauja, be to, tinkamai pasiruošus, joks oras nebaisus.

Pusryčiai Snoudonijoje

Svarbiausias to savaitgalio tikslas buvo užlipti ant aukčiausio Kambrijos kalno Snoudono (1085 m). Nors iš pradžių oras mūsų nelepino, ir baiminomės, kad nuėję 6,5 km maršrutą iki kalno viršūnės matysim tik debesis, tačiau įpusėjus kelią, debesys dingo, ir galėjome džiaugtis nuostabiais Snoudonijos kraštovaizdžiais.

Snowdon viršūnėje

Ką dar, be lipimo į Snoudoną, nuveikėme Velse, pasakojome straipsnyje: Trys dienos Snoudonijoje: kalnai, kriokliai, kempingai ir pajūris >>. Nuostabių Snoudonijos  vaizdų, kuriuos matėme, galite pažiūrėti čia:

Labai gražų spalvingą rudenį pamatėme Švedijoje, Stokholme. Čia atvykome tik savaitgaliui, aplankyti Švedijos lietuvių. Elegantiškas ir jaukus Stokholmas mums labai patiko, sužavėjo ir miesto pasididžiavimas – nuskendusio laivo Vaza muziejus.

Pakilom Stokholmo iš viršaus apžiūrėti

Įpusėjus rudeniui, pradėjome ruoštis savo žiemos kelionei. Kadangi planavome road trip’ą per Europą, reikėjo transporto. Nuomotis dviems savaitėms išeitų gana brangiai, tai nusprendėm, kad nusipirkti bus pigiau. Štai koks japoniškas autobusiukas vežios mus dvi savaites po Europą:

Mūsų transportas

Jį jau išbandėm per vieną kelionių savaitgalį Anglijoje. Tai buvo tokios netikėtos, bet smagios išvykos – šeštadienį nulėkėme į Dorseto pakrantę, prie žymiosios arkos Durdle Door, o sekmadienį – į Somersetą, kur jau ne pirmą kartą lipome ant Čederio tarpeklio kalvų.

Durdle Door
Pakrantė šalia Durdle Door
Kopiam
Kopiam ant Čederio tarpeklio kalvų

Metams baigiantis ir Kalėdoms artėjant, norėjosi vis dažniau išeiti į miestą. Londonas prieš Kalėdas nušvinta ir išveja rudenišką niūrumą ir pilkumą lauk iš miesto.

Kalėdinis Londonas

Taip pat prieš pat šventes teko apsilankyti ir Lietuvoje, kur jau buvo kalėdinės nuotaikos ir nemažai originalių eglučių.

Masčio ežero eglutė
Masčio ežero eglutė Telšiuose
Kauno debesų eglutė
Netradicinė Kauno eglė

Mums 2014-ieji metai pasibaigs keliaujant po Europą. Jau buvome Italijos Alpėse, Insbruke, dabar esame pakeliui į Miuncheną, tada laukia Liubliana, Zagrebas, Plitvicos ežerai ir Zadaras. Vėl puiki draugų kompanija, naujos vietos, nauji miestai, nauji įspūdžiai, daug nuotykių ir atradimų. Tikimės, kad ir vėl, taip, kaip sutiksim šiuos naujus metus – keliaudami, taip bus ir ateinančiais metais.

Kažkur Šveicarijoje

Smagių šventinių dienų ir įdomių ateinančių metų 😉