Savaitgalis Anglijoje: laiko nepaliestas Cotswolds regionas

Broadway Tower

Kelionė į Anglijos Cotswolds regioną – tai lyg kelionė laiku atgal. Tradiciniuose Anglijos kaimeliuose, kurių, rodos, nepalietė laikas, vis dar stovi maži gelsvos spalvos akmeniniai namai žemomis durimis. Juos supa slėniai ir kalvos, nuo kurių atsiveria puikūs kraštovaizdžiai.

Į Cotswolds regioną išsiruošėme vieną saulėtą pavasario savaitgalį. Nuo Londono iki Cotswolds yra apie 140 km, 2 val. kelio, bet mes dar užsukom į Milton Keynes paimti artimųjų. Važiuojant link Cotswolds, Daliaus mama klausinėjo, kas ten bus, ką ten pamatysim. Vienintelis atsakymas, kokį galėjom duoti – turėtų būti gražu. Taip ir buvo – gražu ir jauku, toks galėtų būti viso šio regiono apibūdinimas.

Pažintį su Cotswolds regionu pradėjom nuo Chipping Campden miestelio, kuris yra žymus savo elegantiška pagrindine gatve – high street, kurioje pastatai statyti 14-17 amžiais. Jau čia pastebėjome dailių butikų, kuriuose galima rasti įvairių rankdarbių, papuošalų, ekologiškų produktų ar šiaip mielų daiktelių namams ar lauktuvėms.  Vėliau nemažai tokių nepriklausomų parduotuvių matėme kituose Cotswolds miesteliuose.

Nuo Chipping Campden prasideda 102 mylių ilgio Cotswolds Way – kelias žygeiviams per regiono kaimelius, istorinius objektus, kalvas, slėnius ir pasibaigiantis Bath mieste. Norint eiti šiuo keliu, naudingos informacijos pasirenkant sustojimus ir atstumus, galima rasti čia>>.

Chipping Campden

Mes patys, palikę šį miestelį, važiavom Romantiškuoju Cotswolds keliu (Romantic Road). Romantiškasis kelias susideda iš dviejų žiedinių maršrutų, prasidedančių Cheltenham  mieste – vienas yra apie 70 mylių ilgio, kitas – apie 90 mylių ilgio. Gana aiškus šio kelio žemėlapis yra čia>>. Mums susidėliojus taškus, kuriuos norėjom aplankyti per savaitgalį, kelią pradedant Chipping Campden, bendras atstumas išėjo apie 100 mylių.

Atrodytų, jog tokį kelią galima nuvažiuoti gana lengvai netgi per dieną. Taip, jei beveik niekur nestosi. Tačiau pradėjus važiuoti kaimiškais Cotswolds keliukais ir sustojus jau antroje vietoje pagal planą, pastebėjom, kad laikas juda greičiau nei mes.

Bet skubėti ir nesinorėjo. Kartais geriau pamatyti mažiau, nesiverčiant per galvą.  Jau buvo po vidurdienio, kai atvykom prie Broadway bokšto (Broadway Tower). Šis bokštas yra regiono įžymybė – aukščiausia pilis Cotswolds apylinkėse, nuo kurios atsiveria puikūs vaizdai į aplinkinius slėnius. Nuo čia matosi netgi Velso Juodieji kalnai (Black Mountains).

Broadway Tower

Šis bokštas, pastatytas 1799 metais, vadinamas aukščiausia maža pilimi regione. Jo statybas iniciavo šeštasis Koventrio kunigaikštis savo kunigaikštienei. Vėliau ši pilaitė tapo menininkų atostogų vieta, o pasaulinių karų metais tarnavo kaip apžvalginis bokštas.

Dabar trijuose pastato aukštuose įrengtas muziejus su informacija apie vietos istoriją ir ankstesnius pilies gyventojus, o viršuje yra apžvalginė aikštelė. Nors pats Broadway bokštas yra 20 metrų aukščio, bet kadangi stovi kalvos, tai užlipęs ant viršuje esančios apžvalgos aikštelės, esi 312 metrų virš jūros lygio. Vaizdai nuo ten labai geri.

Šalia bokšto, 15 pėdų po žeme yra šaltojo karo laikų palikimas – požeminis bunkeris, pastatytas apsisaugoti branduolinio karo atveju. Šis bunkeris buvo uždarytas 1991 metais, bet šiuo metu kelis kartus per dieną lankytojai yra įleidžiami su gidais pamatyti, kaip ši slėptuvė atrodė Šaltojo karo įkarštyje.

Mums į bunkerį nuleisti nepavyko, nes sekantis turas būtų buvęs tik po dviejų valandų, kai mes buvome bokšte. Nusprendėme nelaukti, nes Romantiškajame kelyje dar buvo nemažai įdomių vietų.

• Broadway bokštą rasite adresu Middle Hill, Broadway WR12 7LB.
  • Įėjimo kaina: 5 £ (8 £ su apsilankymu požeminiame bunkeryje). Daugiau informacijos: https://broadwaytower.co.uk.

Broadway Tower

Pasivaikščioję po Broadway pilį, keliavom toliau – kita stotelė buvo tipiškas regiono miestelis Winchcombe. Atvykę čia, patekom į kažkokią vietinę šventę, tai buvo lyg spektaklis po atviru dangumi. Prie muziejaus giedojo būrys pensininkų, miestelio gatvėmis vaikščiojo senoviniais rūbais apsirengę gyventojai ir labai derėjo prie miestelio architektūros.

Paėjus šiek tiek toliau, į aikštelę rinkosi plunksnomis pasipuošę vietiniai su muzikos instrumentais – miestelis rimtai ruošėsi kažkokiai istorinei fiestai.

Mes sugalvojom, kad būtų labai smagu kur užsukti kavos išgerti ir pyragaitį suvalgyti, šiek tiek pasišildyti nuo vėsoko pavasarinio vėjo. Užsukom į Wesley House Cafe Bar – ir norim jus įspėti nuo šios vietos laikytis atokiau. Kava buvo nebloga, bet vieną pyrago gabalėlį gavom gerokai papelyjusį ir jokio atsiprašymo už tai, kad sugadino apetitą.

Norint pasimėgauti britiška afternoon tea šiame miestelyje, rekomenduotume rezervuotis iš anksto – kavinukių nėra daug, tad savaitgaliais užplūdus turistams ir į gatves išėjus vietiniams, laisvų staliukų daugelyje vietų nelieka. Arba bus kaip mums, laisvos vietos atsiras ten, kur parduoda pelėsinius pyragaičius 🙂

Winchcombe

Po Winchcombe vykom pasidžiaugti Cotswolds gamtos grožybėmis. Gana stačiai kilome į kalvą, užkilę radom stovėjimo aikštelę ir medinius ženklus su nuorodomis į Cotswolds Way bei Haresfield Beacon. Tai buvo neilgas, bet labai vaizdingas pasivaikščiojimas po Cotswolds kalvas. Haresfield Beacon užima tris Cotswolds aukštumų kalvas, nuo matosi puikūs vaizdai į Severn upės žiotis, Brecon Beacons parką Velse ir Dean mišką (Forest of Dean).

• Adresas: Haresfield Beacon, Cotswold Way, Stonehouse GL10 3ES

Haresfield Beacon

Vakarą ir naktį praleidome jaukiuose apartamentuose visai šalia Cotswolds regiono, o  ryte vėl buvome kelyje. To sekmadienio rytas prasidėjo viename jaukiausių, seniausių ir turbūt populiariausių Cotswolds miestelių.

Tai Bibury miestelis, kuris yra vienas didžiausių turistų traukos objektų Cotstwods. Tai pastebėjom vos atvykę: autobusai su turistais iš Kinijos ir ilga eilė automobilių stovėjo ant gatvės palei upelį. Abiejuose upelio krantuose išsirikiavę tie maži akmeniniai namukai – Cotswolds regiono simboliai. Miestelio pastatai statyti apie 1380 metus iš vadinamo Cotswolds akmens – gelsvos spalvos Juros periodo kalkakmenio.

Tiesa, aukštesni žmonės šiame kaimelyje ir daugelyje Cotswolds vietovių, gali pasijusti milžinais – norint įeiti į šiuos namus, reikėtų gerokai pasilenkti.

Bibury

Viena neįprasta įžymybė šiame senoviniame miestelyje yra geltonas automobilis, išgarsėjęs visoje šalyje, kai turistai ėmė skųstis socialiniuose tinkluose, jog jis gadina idiliškas miestelio nuotraukas.  Ryškiai geltonas Vauxhall Corsa iš toli šviečia Arlington Row gatvėje, kurioje galėtum pasijusti lyg grįžęs į Viduramžių laikų Anglijos kaimą – jei ne šis automobilis.

Automobilio savininkas, į pensiją išėjęs dantistas, teigia, kad jo kotedže nėra garažo, taigi jis neturi kitos išeities, tik laikyti savo automobilį gatvėje. Daugiau apie šią kuriozišką situaciją buvo rašyta britų spaudoje. Dabar užtenka įvesti į Google paiešką yellow car Cotswolds – pamatysit daugybę nuotraukų, kuriose, anot turistų, vaizdą gadina šis automobilis. Prie jo tą sekmadienį įsiamžinom ir mes 🙂

Tame pačiame Bibury miestelyje, pasivaikščiojus po romantiškas gatveles, galima užsukti į vieną seniausių Britanijoje upėtakių fermą (Trout Farm). Ferma, įkurta 1902 metais,  pradėjo veisti ruduosius upėtakius, kurie buvo vietiniai tame regione ir tiekti juos į aplinkines upes. Jau 50 metų ši ferma veisia ir vaivorykštinius upėtakius.

Šioje vietoje galima žvejoti ir sugautą žuvį nusipirkti, mes to nebandėm, nes mūsų kompanijoje buvo žvejys, kuriam patinka žuvis pagauti ir paleisti. Tad 15 akrų fermos teritorijoje tiesiog vaikštinėjome ir šėrėme žuvis bei antis bilietų kasoje nusipirktu pašaru. Upėtakių fermoje yra vietų piknikui ir griliui, šalia veikia žuvies restoranas.

• Adresas: Bibury Trout Farm, Arlington, Bibury, Cirencester GL7 5NL
  • Įėjimas: suaugusiems 3,95 £, vaikams 2,95 £.

Bibury upėtakių ferma

Upėtakių ferma

Mūsų paskutinis sustojimas tą savaitgalį buvo Cotswolds regiono sostinė – Cirencester miestas. Tai istorinis romėnų miestas, turintis kelis palikimus iš tų laikų: romėnų amfiteatrą, romėnišką vilą (Chedworth Roman Villa).

Cirencester pagrindinėje turgaus aikštėje stovi didelė, lyginant su gana nedideliu miestu, bažnyčia – Parish Church of St. John Baptist. Bažnyčios bokštas, pastatytas 1490 metais, matomas iš visur, ir padeda susigaudyti, vaikštinėjant miesto gatvelėmis, kurios, praėjus kelias, pasidaro panašios. Čia vėlgi radome Cotswolds regionui būdingų gelsvo akmens pastatų, tik senamiestis priminė įprastą Anglijos high street su tinklinėmis parduotuvėmis ir restoranais.

Cirencester

Lankantis Cotswolds regione, siūlom pasidomėti ir šiomis vietomis:

• Painswick Rococo Garden, GL6 6TH – rokoko epochos sodai
  • Cotswold Falcontry Centre, Moreton-in-Marsh, GL56 9AB  – plėšriųjų paukščių centras