Kelionė po Ameriką: Arizona, Saguaro parkas ir kaktusai gigantai

Riedėdami Amerikos greitkeliais, vos 100 km nuo Meksikos pasienio, pasiekėme vieną iš kelionės tikslų – Saguaro nacionalinį parką, kuriame gausu didžiausių pasaulyje kaktusų. Saguaro parkas nustebino ne tik išskirtiniais kaktusais, bet ir kalnais bei kanjonais.

Dėliojant maršrutą pietinėje JAV dalyje, vienas iš pagrindinių dalykų, kuriuos norėjome pamatyti – milžiniški saguaro kaktusai. Šios rūšies kaktusai yra vieni iš aukščiausių pasaulyje, siekiantys 13 metrų ūgį, auga Sonoros dykumos apylinkėse. Šio kaktuso žiedas yra vietinė Arizonos valstijos gėlė; šiais kaktusais taip žavimasi, kad jie turi ir savo vardu pavadintą nacionalinį parką – Saguaro National Park.

Šis nacionalinis parkas nėra nei didžiausias, nei populiariausias Arizonos valstijoje – nė vienas parkas populiarumu neaplenks Arizonoje esančio Didžiojo kanjono, bet lankantis Amerikos pietavakariuose, Saguaro tikrai vertas dėmesio.

Palikę San Diegą, Ramųjį vandenyną ir Kaliforniją, apie kuriuos pasakojome pirmojoje dalyje, judėjome link Arizonos valstijos ir antro palei dydį Arizonoje Tuksono (Tucson) miesto, kurį supa Saguaro nacionalinis parkas.

Tą dieną įveikėme 650 km, tai buvo vienas iš ilgiausių etapų kelionėje per vieną dieną, bet laikas automobilyje neprailgo. Greitkelyje mylios sukasi greitai, įdomu pro langą stebėti mums visiškai neįprastus gamtovaizdžius –  kiek akys mato driekiasi dykumos, kalnai, o kai pasirodė pirmieji kaktusai, žinojome, kad tikslas jau visai arti.

Saguaro nacionalinis parkas skirstomas į dvi dalis, vakarinę ir rytinę. Mūsų pirmasis sustojimas buvo vakarinėje dalyje, išlipome pavaikštinėti aplink Valley View Overlook trail. Pasimatavome šalia kaktusų milžinų, patikrinom, ar aštrūs spygliai (aštrūs, labai!), apžiurėjom senovinius raižinius ant akmenų – petroglifus. Gražios ten vietos, ir žmonių ne per daug, tai vaikštinėti vienas malonumas.

Tą vakarą ilgesniems žygiams  nesiruošėme, sustojome keliose apžvalgos aikštelėse ir pasidairėme po kaktusų giraites. Saulė jau leidosi, o saulėlydžiai kaktusų apsuptyje labai žavūs.

Gamtos mėgėjams Tuksonas yra labai patogi vieta apsistoti tyrinėjant apylinkes. Visi žygių takai prasideda pavažiavus vos pusę valandos nuo miesto centro. Mes Tuksono mieste apsistojome dviems naktims,  šiame La Quinta viešbutyje rytinėje miesto dalyje. Pats miestas nėra labai žymus ir mums nepasirodė kažkuo išsiskiriantis iš kitų panašaus dydžio Amerikos miestų, tad daugiau laiko miesto apžiūroms neskyrėme.

Kitą dieną pasukome į rytinę Saguaro parko dalį, kuri labiau kalnuota – čia yra Santa Catalina kalnai, kurių aukščiausia viršūnė – Lemmon kalnas, iškilęs 2,7 km virš jūros lygio.

Žygių ir dviračių trasų šiose vietose daugybė, mes išsirinkome ne per daug sudėtingą 14 km žygį po Sabino kanjoną iki Seven Falls.

Čia vaikštinėtojai įspėjami saugotis kalnų liūtų – mes jų nesutikome, bet užtat pastebėjome kelis paukščius bėgikus (road runner), kaip tas mik mik iš filmukų apie kojotą ir paukštį.

Eidami kaktusų apsuptu takeliu, kelis kartus kirtę pusiau išdžiūvusią upę, po truputį kanjono siena kilome aukštyn, kol priėjome labai vaizdingą peizažą – uolėtus kalnus ir baseinėlius tarp uolų. Čia buvo tie vadinamieji septyni kriokliai (Seven Falls), bet krioklio nebuvo nė vieno – išdžiūvę, lietaus tose vietose seniai nebuvę.

Šis žygis buvo smagus iššūkis su stulbinančiais vaizdais. Siūlome nepraleisti, jei būsite pietinėje Arizonoje.

Žygio pradžia: Sabino Canyon Visitor Centre (5700 N Sabino Canyon Rd, Tucson, AZ 85750, USA), Google Maps

Atstumas: 14 km (į abi puses)

Kaina: nacionalinio parko mokestis – $20 už automobilį (bilietas galioja savaitę).

Beje, aplink Saguaro parko teritoriją yra puikių poilsio aikštelių su BBQ įranga – mes pasinaudojome galimybe papiknikauti kaktusų apsuptyje. O ir oras  puikus tose vietose gruodžio mėnesio pabaigoje.

Patyrinėjus Saguaro parką ir kaktusus, buvo laikas judėti toliau, į Naująją Meksiką ir Teksasą – apie įdomias vietas šiose valstijose papasakosime kituose straipsniuose.

Mūsų maršrutas pietinėje Arizonoje atrodė taip: