Savaitgalio kelionė: elegantiškasis Stokholmas

Stokholmas

Stokholmas yra idealus miestas savaitgalio kelionei – ne per didelis, bet aplankyti ir pamatyti yra daug ko. Skandinaviška tvarka ir ramybė ten puikiai dera su linksmybių atmosfera. Pasakojame, ką matėme vaizdingoje ir jaukioje Švedijos sostinėje.

Kelionė į Švedijos sostinę planuose gulėjo jau senokai, norėjome pamatyti, kaip žmonės vikingų krašte gyvena. Į Stokholmą susiruošėme neilgai savaitgalio kelionei, apžiūrėti miestą ir pasisvečiuoti pas draugus, Stokholmo lietuvius.

Kai pakilę į orą Londone, leidomės į Švedijoje, Skavsta oro uoste,  kuris yra apie 120 km nuo Stokholmo, grožėjomės Švedijos kraštovaizdžiu iš lėktuvo. Salomis ir įlankomis nusėta, labai nenuobodi pakrantė – visiškai kitoks Baltijos jūros krantas, nei mes įpratę matyti Lietuvoje ar Latvijoje.

Vandens ir salų prisižiūrėjome pakankamai ir Stokholme – tai miestas pastatytas ant 14 salų, kurias jungia tiltai. Stokholmo salynas (Stockholms skärgård) yra didžiausias Švedijos archipelagas, susidedantis iš 24 tūkst. salų, ir antras pagal dydį Baltijos jūroje po Suomijos salyno.

Nors tai buvo mūsų pirmoji kelionė į Švediją, skandinaviškos kultūros jau buvome matę Danijoje, Kopenhagoje. Neslėpsim, kai atvykome į Stokholmą, pirmiausia palyginome su Kopenhaga – tokia pat tvarka, žalsvai melsvi bokštai ir daug vandens.

Stokholmas

Pirmąją dieną Stokholme oras buvo idealus – nors buvo spalio vidurys, bet pakankamai šilta ir labai saulėta. Draugai, gyvenantys Stokholme, irgi stebėjosi geru oru, sakė, kad visas dienas prieš mums atvykstant lijo. Kitą dieną viskas apsivertė aukštyn kojom – visą dieną pliaupė lietus, buvo šalta ir pilka. Taip, tikra šiaurė. Geru oru Stokholmo gyventojai  dažnai nelepinami, bet nieko, mes pripratę prie visokių oro sąlygų.

Pirmasis dalykas, ką nuveikėme Stokholme – apžiūrėjome miestą iš aukštai. Kad mums labai patinka visokie kalnai, keltuvai ir panašūs dalykai, jau pasakojome straipsnyje apie tai, kur apžiūrėti Londoną iš viršaus.

Eriksson Globe arenos Skyview keltuvai
Ericsson Globe arenos Skyview keltuvai

Toliau nuo Stokholmo centro, Johanneshov rajone, yra sporto, koncertų ir kitų renginių arena Ericsson Globe.  Šioje arenoje 2010 metais buvo atidaryta pramoga turistams – „Skyview“. Apžiūrėti Stokholmą iš viršaus galima sulipus į tokius keltuvus-burbulus, kurie užkeliami ant arenos stogo.

Bilietai suaugusiesiems į keltuvą kainuoja 145 kronas (£12, 15). Atvykus ten šeštadienio vidurdienį ir nusipirkus bilietus, vietas gavome tik po pusantros valandos. Bet netoli Ericsson Globe arenos yra keli restoranai ir barai, tai tą laiką praleidome ten. Taip pat visai šalia šios arenos yra kita – Tele2 arena, kurią irgi galima apžiūrėti belaukiant savo keltuvo.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kelionė į Daniją: pasakomis kvepianti Kopenhaga >>

ReklamaPrieš tai, kol buvome įleisti į keltuvą, mums parodė neilgą filmą apie 1986 metais pastatytos Globe arenos projektavimo ir statybos darbus. Įspūdinga – pasirodo, ši arena yra didžiausias pusrutulio formos statinys pasaulyje.

„Skyview“ Stokholme – ant arenos stogo

Ant arenos stogo užkilome per kelias minutes – 130 metrų aukštyje virš jūros lygio keltuvas sustojo ir galėjome apsižvalgyti po rudenišką Stokholmą. Būtų buvę dar smagiau, jei viršuje išleistų iš keltuvo į kokią aikštelę po atviru dangumi – juk visos panoramos daug geriau atrodo, kai jauti vėją plaukuose 🙂

Stokholmo panoramų galima pamatyti ir pakilus į 155 metrų aukščio Kaknäs televizijos bokštą  (Kaknästornet). Daugiau informacijos apie jį rasite čia>>.

Stokholmo panorama

Likusią dienos dalį, kadangi oras buvo puikus, pravaikščiojome po miestą – Stokholmas labai gero dydžio miestas, tad visą senamiestį ir centrinę dalį lengvai galima apeiti pėsčiomis. Štai ką pamatėm ir siūlom įtraukti į maršrutą lankantis Stokholme:

Senamiestis (Gamla Stan). Stokholmo senamiestis buvo viena iš labiausiai sužavėjusių miesto vietų per šią savaitgalio kelionę. Gamla Stan įsikūręs saloje, vadinamoje Stadsholmen ir ši vieta iki 1980 metų buvo vadinama miestu tarp tiltų (Staden mellan broarna). Atėję nuo didingų karališkųjų rūmų, patekome į siaurų gatvelių ir aukštų namų tinklą. Įdomi pastatų architektūra, akmenimis grįstos gatvės, skverai, aikštės, daug restoranų ir jaukių parduotuvių – toks Stokholmo Gamla Stan.

Jaukios senamiesčio gatvės

Karališkieji rūmai (Kungliga Slotten). Vienas iš žinomiausių ir turistų lankomų objektų Stokholme yra monarchų rezidencija. Nusistebėjome, kad šie rūmai nėra aptverti jokia tvora, kitaip nei, pavyzdžiui, Buckinghamo rūmai Londone ar Madrido karališkieji rūmai, į kuriuos galima pasižvalgyti tik iš toliau. O Stokholmo rūmai gana atviri – vakare, jau sutemus, einant iš senamiesčio, perėjome rūmų vidinį kiemą.

Karališkieji rūmai Stokholme

Parlamento rūmai (Riksdagshuset). Dar vienas įspūdingas pastatas, kurį nuo karališkųjų rūmų skiria tik kanalas – Švedijos parlamento rūmai. Švedijos parlamentas vadinamas Riksdagu. Riksdago rūmai yra Helgeandsholmen saloje, senamiesčio rajone. Šie neoklasikinio stiliaus rūmai užbaigti 1905 metais.

Lankytojai įleidžiami į Riksdago viešuosius posėdžius – publika sėdi modernioje stiklinėje galerijoje virš posėdžių salės. Taip pat galima užsisakyti turus su gidu po parlamento pastatus.

Parlamento rūmai
Švedijos Parlamentas įsikūręs čia

Riksdago pastatus skiria vartai ir ilga pėsčiųjų alėja, kurią mūsų draugai jau pavadinę savaip – vėliavų gatve, nes per įvairias šventes šioje gatvėje iškeliamos kitų šalių vėliavos.

Vartai pro Parlamento pastatus
Vartai ir alėja tarp parlamento pastatų

Lankantis Stokholme reikėtų pasivaiksčioti prieplaukų pakrantėmis – čia matėme gražių  miesto vaizdų. Prieplaukose prišvartuotos jachtos ir kitokie laiveliai, kai kurie – keleiviniai, kituose įsikūrę restoranai. Restoranų ir jaukių vietų prisėsti kavos puodeliui yra ir ant kranto.

Stokholmo prieplaukos
Restoranai krantinėje
Romantika Stokholme

Įspūdingos architektūros namų, priminusių ištaigingus Barselonos pastatus, matėme Strandvägen gatvėje, kuri lietuviškai reiškia „kranto gatvę“. Ši, palei pakrantę nutiesta gatvė – prestižinė, ketvirta pagal brangumą Stokholme.  Elegantiškuose pastatuose įsikūrę viešbučiai, biurai bei gyvenamieji butai, kurių vidutinė kaina yra virš 2 mln. eurų.

Viena brangiausių Stokholme – Strandvägen gatvė
Strandvägen gatvės pastatai

Mieste verta užsibūti iki sutemų – vakare Stokholmas atrodo stulbinančiai. Vandenyje atsispindi miesto šviesos. O Stokholme vandens daug, kur pasisuksi, ten vanduo, tai vaizdai, patikėkit, labai gražūs.

Naktinis Stokholmas

Vakare Stokholmas judrus ir gyvas miestas.  Gatvėse pilna jaunimo,  barų ir restoranų pasirinkimas didelis, jų yra senamiestyje, ir nuošalėsnėse gatvelėse. Pavyzdžiui, Norrmalm rajone nuošalesnėje nuo centro Kammakargatan gatvėje radome net dvi puikias vietas vakarui praleisti: Pleasant Bar & Lounge ir ispanišką Aqui Tapas Bar.

Bevaikštinėdami po vakarinį miestą, pamatėme įdomią skulptūrą, kokių visame pasaulyje yra 16, o devynios iš jų – Švedijoje. Revolveris užrištu mazgu yra švedų menininko Carl Fredrik Reuterswärd darbas, skirtas kovai prieš smurtą (Non-Violence Sculpture).  Ši skulptūra yra pasaulinio judėjimo prieš smurtą simbolis, kurių vien Stokholme yra trys ir dar vienas – Stokholmo priemiestyje Täby.

Taikos simbolis Stokholme

Kitą dieną gražių miesto vaizdų pamatėme nuvykę ant aukštesnės vietos mieste, kurią švedai vadina „pietinėmis aukštumomis“  (Soeders Hoejder).  Visa Stadsgardsleden gatvė Stokholme yra aukščiau už salą, kurioje yra senamiestis, ir nuo ten galima pamatyti gerų panoramų.

Stokholmo panoramos rudenišką dieną

Kadangi tą dieną Stokholme lijo, keliavome į žymiausią miesto muziejų. Muziejų Stokholme labai daug, visų muziejų lankstinuke jų buvo išvardinta, jei neklystu, 85. Norint aplankyti juos visus, turbūt reikėtų mažiausiai savaitės.

Svarbiausi Stokholmo muziejai susibūrę vienas šalia kito Djurgården saloje. Čia rasite Švedijos kultūros istorijos muziejų (Nordiska) ir Skansen muziejų po atviru dangumi.

Tarp medžių – Nordiska muziejaus pastatas ir Vasa laivo-muziejaus stiebai

Stokholme yra du visame pasaulyje garsių vardų muziejai. Tai daugeliui žinomos muzikos grupės ABBA ir vaikų rašytojos Astridos Lingren, su kurios Pepe Ilgakojine, Karlsonu ir kitais herojais užaugo kelios kartos. Jei esate ar buvote vieno ar kito gerbėjai, Stokholme nepraleiskite ABBA muziejaus ir Junibacken – nedidelės pasakų karalystės, sukurtos A. Lindgren knygų motyvais.

Labiausiai žinomas muziejus Stokholme yra Vasa laivo muziejus  (Vasamuseet). Apžiūrėti šio neeilinio laivo, keletą šimtų metų praleidusio jūros dugne, nukeliavome ir mes, ir apie tai pasakojome čia>>.

3 thoughts on “Savaitgalio kelionė: elegantiškasis Stokholmas

1. Man labai patiko Gamtos mokslų muziejus, kur pamačiau banginio skeletą, pirkau stiklo karoliukų. Greta yra botanikos sodas. Miestas man pasirodė labai šiukšlinas. Labai įspūdį paliko Vasa laivas.

2. Geras, kaip įdomiai, mums tai labai tvarkingas pasirodė, kaip ir Kopenhaga, nors kažkas komentavo, jog Kopenhagoje tvarkos trūksta 🙂 Arba mes tų šiukšlių nepastebim į miesto vaizdus užsižiūrėję, arba po tokio didmiesčio kaip Londonas visur tvarkinga atrodo 🙂

3. Mes irgi turejom savaitgali Stokholme, plaukem kruizu is Rygos, labai patiko miestas, Vasa muziejus, senamiestis, zmones… tikrai nuostabus miestas!!!