Štutgarto kontrastai: žalias automobilių miestas su skaudžia istorija

Štutgardas yra puikus pavyzdys, kaip mieste gamta ir kultūra gali derėti su pramone. Didžiulis pramonės miestas įsikūręs tarp miškų, parkų ir vynuogynų, yra tokių žymių brandų kaip „Mercedes“ ir „Porsche“ namai. Pasakojame, ką aplankyti ir pamatyti Štutgarte.

Booking.com

Aplink vien žaluma ir miškai – taip atrodo Štutgartas nuo Birkenkopf kalvos.  Mums šis kalnas paliko neužmirštamą įspūdį. Tai ne tik gražūs miesto ir jį supančios gamtos vaizdai, bet ir skaudžią istoriją primenanti vieta.

Labai didelė dalis miesto buvo sugriauta per Antrąjį pasaulinį karą. Štutgartas atlaikė daugiau kaip 50 bombardavimų.  Visos pastatų liekanos, dideli ir mažesni griūvėsių luitai buvo suvežti į šį kalną – iš viso 1,5 mln. kubinių metrų! Šitaip kalnas „paaugo“ netgi 40 metrų – šiuo metu siekia 511 metrų aukščio.

Šis kalnas – lyg paminklas Antrajam pasauliniam karui ir priminimas šiuolaikiniam pasauliui, kas lieka iš miestų po karo… Ant kalno viršūnės – didžiulis metalinis kryžius, 2003 metais pakeitęs medinį kryžių, pastatytą 1953 metais. Vasaros sekmadieniais čia laikomos mišios.

Atvažiavę į Štutgartą, būtinai užlipkite į Birkenkopf kalną. Adresas: Birkenkopf 70197 Stuttgart. Šalia yra stovėjimo aikštelė. Artimiausia metro stotelė: Herderplatz.

Pastatų griuvėsiai po karo buvo suvežti ant vieno Štutgarto kalno
Pastatų griuvėsiai po karo buvo suvežti ant šio Štutgarto kalno
Birkenkoph viršūnė
Birkenkopf viršūnė

Tačiau užteks apie liūdnus dalykus – iš to, ką matėme Štutgarte, tik Birkenkopf kalnas tepriminė apie karo laikus. Nors dauguma istorinių pastatų buvo sugriauti per karą, dabar jie rekonstruoti, kitos miesto dalys pastatytos iš naujo, tad šiandien lankydami Štutgartą, pamatysite tvarkingą ir gražų miestą.

Štutgartas yra šeštas pagal dydį miestas Vokietijoje, Badeno-Viurtembergo žemės sostinė. Šį miestą pasiekti nesunku – Štutgartas turi tarptautinį oro uostą, netoli yra Baden-Baden oro uostas, į kurį skraido Ryanair lėktuvai. Mes į Badeną-Viurtembergą iš Londono keliavome automobiliu –  kelionė truko  10 valandų.

Štutgartas

Štutgartą apžiūrėti pradėjome nuo centrinės aikštės, vadinamos Rūmų arba Pilies aikšte (Schlossplatz). Aikštė graži – iš dviejų pusių ją puošia Naujieji rūmai ir senoji pilis, per vidurį stovi monumentai, fontanai, skulptūros, nemažai žalių plotų ir suolelių prisėsti. Tačiau visą jos grožį pamatėme tik nuotraukose turistiniame gide, nes didelę dalį realaus vaizdo mums užgožė pastoliai ir palapinės, matyt, iš neseniai vykusios mugės ar kokio kitokio renginio.

Tačiau tai tik rodo, kad Štutgarto gatvės ir aikštės nėra muziejinės – tai gyvas ir judrus miestas. Čia vyksta nemažai švenčių, nors tą pastebėjome ir kituose Vokietijos miestuose, tokias šventes vokiečiai mėgsta. Rugsėjo pabaigoje Štutgarte rengiama antra pagal dydį Vokietijos ir didžiausia šio krašto alaus šventė. Visus metus Štutgarte organizuojami įvairūs renginiai, festivaliai, parodos.

Fontanas rūmų aikštėje

Senojoje pilyje (Altes Schloss) įkurtas Viutembergo žemės muziejus (Landesmuseum Württemberg), pasakojantis apie krašto istoriją nuo seniausių iki šių laikų. Pastatas iš išorės neįspūdingas, bet vidinis kiemelis labai jaukus.

Visai šalia Rūmų aikštės prasideda sodai ir parkas, kuris tęsiasi per visą miestą keletą kilometrų. Parko pradžioje – rožynai, Nacionaliniai operos rūmai, tvenkinys ir fontanas, toliau – dideli žali plotai, kur miestiečiai karštą dieną ilsėjosi, deginosi saulėje, žaidė žaidimus. Viena parko dalis yra paskirta iškylautojams – iš tolo sklinda kepamos mėsos kvapas.

Pilies sodai ir parkas
Rūmų sodai ir parkas
Parko fontanas
Naujieji rūmai ir parko fontanas

Kai jau buvome nuėję kelis kilometrus parke, žvalgėmės metro stotelės – norėjome grįžti į miestą, papietauti ir tęsti savo keliones. Šio parko pabaigoje yra  Wilhelma zoologijos ir botanikos sodas, įkurtas 1853 metais, į kurį jau nebeužsukome, tačiau girdėjome, kad tai vienas didžiausių ir gražiausių tokio tipo parkų Europoje.

Štutgarte daug parkų ir žalių plotų

Dar viena žavi vieta Štutgarte – tvenkinio viduryje stovinti Šv. Jono bažnyčia (Johanneskirche). Šiame tvenkinyje, vadinamame gaisro tvenkiniu (Feuersee) štutgartiečiai plukdo motorinius laivelius.

Šv. Jono bažnyčia (Johanneskirche) Feuersee tvenkinyje

Užtektinai prisivaikščioję po Štutgarto senamiestį ir žaliuosius plotus, keliavome susipažinti su moderniuoju miestu. Vienas iš tokių eksponatų – „Mercedes“ automobilių muziejus. Apskritai, „Mercedes“ ženklų Štutgarte pastebėjom ne vieną – apskritimas su trimis rodyklėmis sukosi ant kelių pastatų mieste.

Štutgartas - „Mercedes“ gimtinė
Štutgartas – „Mercedes“ gimtinė

„Mercedes“ muziejus įsikūręs moderniame ir stilingame pastate. Tai buvo vienas iš įdomiausių aplankytų objektų Štutgarte ir siūlytume jo nepraleisti, lankantis mieste, netgi jei nesate automobilių fanas.

Muziejuje įdomiai ir su daugybe interaktyvių detalių pristatoma Vokietijos ir viso pasaulio istorija nuo pirmojo automobilio išradimo iki šių laikų. Nuo arklio, pirmosios transporto priemonės, iki moderniausių „Mercedes“ modelių.

Nuo seniausio iki naujausio

Pats muziejaus pastatas labai įdomus – pirmiausia atėję pakilome liftais į 8 aukštą ir tada po truputį leidomės žemyn spiraliniu taku – taip per visą automobilio istoriją.

Bilietų į muziejų kaina tikrai nedidelė už tokią atrakciją – tik 8 eurai, bet mums tą dieną nuskilo dar labiau, kaip aklai vištai grūdas – atėję prie bilietų kasos buvome informuoti, kad šiandien visi eina nemokamai, nes muziejus švenčia 8 metų gimtadienį. Tai buvo gegužės 25 diena, jei sugalvotumėte kitais metais apsilankyti muziejaus gimtadienyje 🙂

Daugiau infromacijos apie muziejų: www.mercedes-benz-classic.com.

Modernus ir stilingas muziejus
Modernus ir stilingas „Mercedes“ muziejus

Štutgarte yra dar vienas žymus automobilių muziejus – „Porsche“:  www.porsche.com/museum.

Daugiau informacijos ir lankytinų vietų bei renginių sąrašą galite rasti www.stuttgart.de (anglų ir vokiečių k.).

Lankantis Štutgarte, rekomenduojame užsukti į nelabai toli esantį romantišką Vokietijos miestą Heidelbergą, apie kurį pasakojome čia>>.