Zandamas – malūnai ir pigi nakvynė šalia Amsterdamo

Šitaip trumpai galima apibūdinti Zandamo miestą, kuris yra tik keliolika minučių kelio nuo Amsterdamo. Dėl to Zandamas sulaukia turistų, ieškančių pigesnių viešbučių netoli Nyderlandų sostinės. Tačiau į Zandamą verta užsukti ir dėl įdomaus miesto centro bei tradicinio kaimelio Zaanse Schans.

Zandamas (Zaandam) yra pagrindinis Zanstago savivaldybės miestas, Šiaurės Olandijos provincijoje. Į Zandamą atkreipėme dėmesį prieš kelionę į Amsterdamą, ieškodami viešbučių –  mieste, kuris visai šalia Amsterdamo, kainos padoresnės nei sostinėje. Kaip jau pasakojome straipsnyje apie Amsterdamą, susisiekimas viešuoju transportu čia puikus – traukiniu Amsterdamo centrą pasieksite per 12 minučių, autobusu – 30-40 minučių.

Jei būsite netoli Zandamo, nepraleiskite progos apžiūrėti miestą – čia ya visokių įdomybių. 2010 metais miesto centras kardinaliai pasikeitė: dabar jis atnaujintas, tvarkingas, modernus, bet kartu išlaikęs tradicinį Olandijos veidą – mėlynos ir žalios spalvos namai yra tipiški tam regionui.

Atnaujintas miesto veidas

Zandamo centre, netoli traukinių stoties ir prekybos centro esantis linksmas pastatas – Zandamo įžymybė. Ne taip seniai iškilęs statinys unikaliu fasadu – lyg sudėliotas iš atskirų tradicinių namukų. Apėję visą 12 aukštų pastatą suskaičiuotumėte apie 70 atskirų namų fasadų. Šis neįprastas pastatas – veikiantis viešbutis su 160 kambarių, atidarytas 2010 metais. Daugiau informacijos apie unikalų viešbutį galima rasti čia>>.

Įspūdingas viešbučio pastatas Zandame

Zandamo miesto centre – daug restoranų, kavinių, parduotuvių, yra ir coffeeshop’ų, bet ne taip atvirai, kaip Amsterdame, ne pagrindinėse, o šalutinėse gatvelėse.

Atvažiavus iš Amsterdamo, Zandame stebina tuščios gatvės, ramybė ir tyla. Amsterdamo gatvėse tiek dieną, tiek vakare – minios žmonių. Zandame, gerai paieškojus, irgi rastumėte kelias pasilinksminimo vietas.

Miesto centras

Mums paieškoti teko ne kur pasiliksminti, o kur pavalgyti pusryčius. Įpratę, kad Amsterdame viskas, atrodo, dirba visą parą, apie 10 valandą ryto, nedarbo dieną (buvo antroji Velykų dieną), vaikštinėjome po Zandamą gurgiančiais pilvais. Visos maitinimo įstaigos žadėjo atsidaryti tik nuo vidurdienio.

Pagaliau radome vieną veikiantį restoraną ir dar kokį gerą! Tai buvo geriausi pusryčiai per visą kelionę. Jei būsit Zandame, rekomenduojame užsukti į T’Groene Pandje restoraną. Jį rasite pėsčiųjų gatvėje, vedančioje į traukinių stotį ir prie to linksmojo viešbučio.

Pusryčiai
Puikūs pusryčiai Zandamo centre – T’Groene Padje restorane

Dar viena lankytina vieta, į kurią važiuoja Olandijos svečiai – tradicinis kaimelis Zaanse Schans, kuris yra visai šalia Zandamo.

Zaanse Schans yra lyg muziejus po atviru dangumi, tradicinis olandų kaimelis, įkurtas šalia Zan upės. Ant upės kranto stovi vėjo malūnai, tradiciniai tamsiai žalios spalvos namai. Tai vaizdas, kuris prieš porą šimtų metų buvo tipiškas Šiaurės Olandijai.

Šiame kaimelyje - daug malūnų
Šiame kaimelyje – daug malūnų
Šiuose namukuose įkurtos parduotuvės
Kai kuriuose namuose įkurtos parduotuvės, muziejai, kituose – gyvena olandai

Visos dienos išvykai ši vieta nelabai tinkama – viską apžiūrėti galima per valandą ar dvi. Mes į Zaanse Schans atvykome aplankę Keukenhof gėlių parką, jau pavakaryje. Kaimelyje išbandėme olandišką pramogą – kojukus, bet pavaikščioti pavyko ne visiems. Ten taip pat rasite klumpių ir kitokių olandiškų simbolių, yra keli muziejai, lankytojams atviros amatininkų dirbtuvės, sūrio ferma bei parduotuvės, kuriose nemažai suvenyrų ir olandiško sūrio.

Olandiškas kraštovaizdis

Šio kaimelio adresas: Schansend 1, 1509 AW Zaandam. Jei važiuosite viešuoju transportu iš Amsterdamo centrinės stoties, sėskite į 91 autobusą.

Kaina: įėjimas nemokamas, po kelis eurus kainuoja įėjimai į malūnus. Už automobilių stovėjimo aikštelę reikės sumokėti 8 eurus.