Tiltas „Highline179“ Austrijoje – išbandymas bijantiems aukščio

Kol prisiminimai  iš po ką tik pasibaigusios kelionės Austrijoje dar šilti, noriu papasakoti apie vietą, kurią atradom visiškai netikėtai. Tai Highline179 – 114 m aukštyje kabantis pėsčiųjų tiltas, kai kuriems lankytojams suteikiantis rimtų išbandymų. Nusprendėm patikrinti, ar mums nedrebės kinkos, einant šiuo linguojančiu tiltu.

Aplankyti šio tilto nebuvome planavę ir, tiesą sakant, net nežinojom, kad toks egzistuoja. Šias Velykas buvome suplanavę praleisti slidinėdami Austrijoje.  Iš draugų namų Vokietijoje išsiruošėm į Austrijos kurortą Soldeną, ir vos kirtę sieną, važiuodami B179 keliu, pamatėm labai įdomią atrakciją, kuri mus privertė stabtelėti.

Aukštai virš kelio, kuriuo važiavome, kabėjo tiltas. Toks, kokius mes beždžionių tiltais vadiname. Tiltu vaikščiojo žmonės, tai ir mes labai užsimanėme ten užsikarti. Pabandėm ieškoti infomacijos, kaip prie jo nuvažiuoti, bet galiausiai nusprendėm palikti šį tiltą kelionės pabaigai, kai važiuosim atgal iš slidinėjimo kurorto.

Šis sprendimas buvo geras – tą supratom važiuodami link tilto paskutinę kelionės dieną, kai buvo giedra ir saulėta. Jei būtume lipę ant tilto tą dieną, kai jį pastebėjome, daug ko nebūtume pamatę. Tada buvo apsiniaukę, vėjuota ir šalta, o pakilus ant tilto nebūtų malonu šaltam rūke klaidžioti.

Tiltas aukštai virš stogų

Highline179

Šis tiltas, kabantis 114 metrų aukštyje virš B179 kelio (dėl to ir pavadintas Highline179), atidarytas visai neseniai – 2014-ųjų lapkritį. Jis sujungė ant kalnų priešingose kelio pusėse esančius Ehrenberg pilies griuvėsius ir romėnišką tvirtovę, vadinamą Fort Claudia. Tiltas yra Tirolio žemėje, labai netoli Reutte miesto ir priklauso Reutte gamtos parkui (Reutte Nature Park).

Tilto ilgis – 406 metrai. Tai vienas iš ilgiausių kabančių pėsčiųjų tiltų pasaulyje. Kai Highline179 buvo atidarytas,  jis ilgiu aplenkė 390 metrų ilgio Kokonoe Yume pėsčiųjų tiltą Japonijoje. Tačiau Highline179 ilgiu šiek tiek nusileidžia SkyBridge tiltui Sočyje, Rusijoje. Šis pėsčiųjų tiltas yra 439 metrų ilgio ir kabo 207 metrų aukštyje.

Highline 179

Highline179

Tam, kad pasiektume tiltą, reikėjo šiek tiek paprakaituoti. Iki elektroninių vartų, kur prasideda tiltas, reikia užkopti į gana stačią kalvą. Turistų žemėlapyje apačioje rašoma, kad tai užtrunka apie 30 min., bet mes įveikėm tą kalvą per 10 minučių.

Prie tilto vartų, kur reikia nuskenuoti bilietą, įsigytą bilietų kasoje apačioje, šiek tiek stabtelėjome. Ar bus baisu? Visgi tilto apačia beveik permatoma… Prisiminėm, jog žengiant į virš prarajos pakabintą stiklo dežę Alpėse, kojos virpėjo… Turbūt keli draugai rimtai suabejojo, ar pereisiu tuo tiltu, nes anksčiau su aukščiu turėjau didelių nesutarimų. Iki šiol labai nemėgstu lipti ant tų grotelių šaligatviuose, skirtų vandeniui nubėgti…

Taigi užlipom ant tilto. Šiek tiek linguoja, bet nebaisiai. Iš pradžių po tilto grindimis, kurios yra iš grotelių, žemė matosi dar visai arti. Einant tolyn, žemė tolsta, mažėja apačioje keliu važiuojantys automobiliai, muziejaus pastatai, žmonės tampa kaip skruzdėliukai. Bet nebaisu, nors tu ką. Gal dėl to, kad tiltas tvirtas ir modernus, neatrodo, kad vos žengus žingsnį, subyrės visa konstrukcija. Jei esate buvę Viekšniuose, ten yra toks judantis tiltas per upę, tai tuo tiltu eiti daug baisiau, negu aukštai kabančiu Highline179.

Visgi Highline179 tiltas įvaro baimės ne vienam turistui, patys tai matėme. Pastebėjome, kad dvi moteriškės, ėjusios priekyje mūsų, nepriėjusios nei tilto vidurio, apsisuko atgal. Kiti ėjo užsimerkę ar įsikibę tilto turėklų. Iš mūsų devynių visi buvo drąsūs, perėjom tiltą be dramų, žvalgydamiesi į nuostabias Austrijos gamtos panoramas.

Highline179

Kitoje pusėje, parėję tiltą, radome apžvalgos aikštelę, nuo kur puikiai matosi visas tiltas ir priešais ant kalno stūksantys pilies griuvėsiai. Apačioje nuolat važiuoja automobiliai – B179 yra gana judrus kelias.

Paėjus toliau yra tvirtovė Fort Claudia, kurią galima apžiūrėti nemokamai. Bet mes tam laiko neturėjome – parėjome tiltu atgal prie pilies griuvėsių, kur teko atsisveikinti su puse kelionės draugų – mūsų laukė ilgas kelias per Vokietiją, Belgiją ir Prancūziją atgal į Angliją, o draugai dar turėjo laiko, tai apsižvalgė po pilies griuvėsius. Turint laiko ant ant griuvėsių būtinai užlipkite – pamačius draugų nuotraukas, labai pasigailėjau, kad nelikom ten ilgiau, vis tiek dėl kamščių Vokietijoje į keltą vėlavome…

Aikštelė prie Fort Claudia

Pilis

Reutte miestas

12919594_1226429094051084_1165977343_o Panorama nuo pilies griuvėsių

Nuo tilto, apžvalgos aikštelės bei griuvėsių matosi netoliese esantis Reutte miestas. Tai nedidelis turgaus miestelis, iš visų pusių apsuptas kalnų, kur turint laiko irgi įdomu pasižvalgyti. Daugiau apie Reutte ir aplinkinį gamtos parką – čia>>.

• Bilieto kaina: 8 EUR (bilietas galioja pereiti tiltą pirmyn-atgal)