Kelionė į Daniją: Frederiksborg pilis ir sodai

Karališkieji Danijos baroko stiliaus sodai
Nukeliavus į Daniją, reikėtų pamatyti bent vieną pilį. Mes rinkomės iš dviejų ir nusprendę, kad vyksime į Hillerod pamatyti Frederiksborg pilies ir sodų, dar kartą įsitikinome, kokia karališka ir tvarkinga šalis yra Danija.
Frederiksborg pilis

Kelionės į Daniją metu, kai jau buvome apžiūrėję Kopenhagą ir aplankę Mons Klint kalvas, turėjome laisvą pusdienį ir svarstėme, kurią pilį spėsime pamatyti – ar Helsingor mieste esančią Kronborg pilį, populiariai vadinamą Hamleto pilimi (Šekspyras savo garsiojoje pjesėje apie danų princą, savo herojų „apgyvendino“ šioje pilyje) ar  Frederiksborg pilį.

Pasirinkome pastarąją – ne tik dėl to, kad šioji buvo šiek tiek arčiau, bet dėl nuostabių sodų šalia pilies. Pamatėm nuotraukas ir abejonių nebebuvo – lekiam čia! Frederiksborg pilis (Frederiksborg Slot) stovi apie 40 km į šiaurę nuo Kopenhagos esančiame Hillerod miestelyje. Slotsoen (kas reiškia Pilies) ežero salose pastatyta pilis padarė įspūdį mums visiems.

Pilies aplinka idealiai sutvarkyta

Pilį supa ramybe, tvarka ir didybe dvelkiantis kraštovaizdis – žali sodai, fontanėliai, tvenkiniai, ežeras. Ypač sužavėjo Baroko stiliaus sodai –  idealiai sutvarkyti, simetriškai susodinti ir įmantriai apkirpti krūmeliai su fontanais, skulptūromis. Tokia romantiška vieta tiktų vestuvių fotosesijoms, pamaniau, ir ne be reikalo – tuo metu, kai mes ten buvome, savo didžiąja diena džiaugėsi dvi poros.

Šis įmantrus Baroko stiliaus landšaftas rodo, kaip žmogus gali keisti gamtą, o kiti sodai aplink pilį – natūralesni, mažiau priliesti žmogaus rankos.

Frederiksborg pilies sodai
Nuostabaus grožio pilies sodai

Frederiksborg pilis yra didžiausia Renesanso epochos pilis visoje Skandinavijoje. Pilis pastatyta XVII amžiaus pradžioje karaliui Kristianui IV, tačiau pilies vardas liko kito karaliaus – Frederiko II garbei, nes pačios seniausios pilies dalys pradėtos statyti jam valdant, XVI a. viduryje.

Šiuo metu pilyje įkurtas Nacionalinis istorijos muziejus, į kurį mes jau nebespėjome – atvykome į Hillerod jau antroje dienos pusėje ir vaikštinėjome po sodus. Kai pasiekėme pilį, spėjome tik į kiemą įeiti  – buvo jau beveik 17 val., muziejus užsidarinėjo. Jei atvyksite anksčiau, pamatysite karališkus kambarius, baldus, portretus – prisiliesite prie 500 metų danų istorijos.

Frederiksborg pilį supa ežeras

Turint laiko, šioje pilyje ir jos apylinkėse galima praleisti visą dieną – apvaikščioti sodus, paplaukioti valtimi Pilies ežere, aplankyti muziejų ir pilies koplyčią, o tada ir pilies miestelį – Hillerod.

Beje, Hamleto pilis Helsingore ne taip jau toli nuo šios pilies – tik apie 25 km. Mes nebespėjome, bet jei sugalvosite aplankyti vieną iš garsiausių Danijos pilių, daugiau informacijos galite rasti čia>>.

Frederiksborg pilies kiemas
Pilies kiemas
  • Nacionalinis istorijos muziejus veikia nuo 10 iki 17 val. balandžio – spalio mėnesiais ir nuo 11 iki 15 val. lapkričio – kovo mėnesiais. Pilies sodams šis darbo laikas negalioja.
  • Frederiksborg pilies adresas: Frederiksborg Slot, DK-3400 Hillerød Danija
  • Bilietų į muziejų kainos: suaugusiesiems 75 DKK, vaikams (6-15 m.) 20 DKK, studentams – 60 DKK. Įėjimas į sodus nemokamas.