Caminito del Rey – įspūdingas tarpeklio takas Andalūzijoje

Caminito del Rey Andalūzijoje, visai netoli Malagos, anksčiau buvo labai pavojingas ir ekstremalus tarpeklio takas kalnuose. Dabar šis takas yra visiškai saugus ir, nors rizikos nebėra, vaizdai einant taku – stulbinantys. Jei lankotės Andalūzijoje,  rekomenduojame nepraleisti Caminito del Rey tarpeklio tako.

Caminito Del Rey taku tarpeklyje Andalūzijoje pereiti norėjome jau senokai. Ta proga pasitaikė Eurotripo kelionės metu, kai važiavome gražiausiomis Europos pakrantėmis. Apsistoję netoli Malagos, ryte išsiruošėme į žygį Caminito del Rey taku.

Booking.com

Caminito del Rey – Karaliaus takas, yra apie 60 km į šiaurę nuo Malagos. Šis takas vingiuoja Gaitanes tarpeklyje (Desfiladero de los Gaitanes), virš Guadalhorce upės. Betic kalnuose esančio tarpeklio sienos kai kuriose vietose yra aukštesnės nei 300 metrų, o siauriausia vieta tarp sienų yra apie 10 metrų.

Caminito del Rey

Betoninis Caminito del Rey takas, pastatytas 1905 metais kaip susisiekimo priemonė tarp dviejų elektrinių, metams bėgant trupėjo, ir galiausiai buvo vadinamas vienu iš baisiausių takų. Tako atkarpos buvo nutrupėjusios, net vielinis lynas, pritvirtintas per visą tako ilgį, nepadėdavo pereiti tako saugiai. Kai keli taku eiti bandę žmonės žuvo, vietos valdžia 2000 metais nusprendė uždaryti abu tako įėjimus. Nepasant to,  ekstremalių pojūčių ieškantys žmonės toliau bandė eiti taku, ir keturi iš jų žuvo.

2011 metais Andalūzijos ir Malagos valdžia susitarė dėl tako restauracijos ir 2015 metais Caminito del Rey atsidarė kaip turistinis maršrutas, kuriuo per dieną pereina iki tūkstančio žmonių. Naujasis medinis takas pastatytas virš senojo, su atitvarais, tai jautiesi labai saugiai, bet kai kuriose vietose puikiai matosi senojo tako liekanos. Senuoju taku tikrai nebūtume ėję taip drąsiai, kaip naujuoju…

Atvykus apie 9,30 val. ryte, vietos pasistatyti automobilį netoli tunelio, kuriuo galima patekti į taką, buvo likę nedaug. Automobilių buvo pristatyta palei kelią, netoli Guadalhorce užtvankos. Jei nėra vietos šalia kelio, galima sukti į mokamus Caminito del Rey parkingus, šiek tiek toliau nuo įėjimo į tunelį.

Nuo automobilio iki bilietų kasos paeiti reikėjo apie 1,5 km per tunelius, vaizdingais miško takeliais. Galiausiai priėjome tako pradžią ir bilietų kioską. Mes bilietus pirkome vietoje, mokėjome po 10 € už įėjimą ir 1,55 € už autobusą nuo tako pabaigos iki tos vietos, kur palikome automobilį. Takas vienpusis, tai grįžti atgal tuo pačiu keliu nepavyks.

Eilės prie bilietų kasos nebuvo, pastebėjome, kad dauguma lankytojų turėjo išsispausdinę internetu pirktus bilietus. Šis takas populiarus ir norint juo pereiti, turbūt saugiau įsigyti bilietus iš anksto, ypač keliaujant su grupe. Bet mes buvome dviese, todėl nė trupučio nesijaudinome, kad tai dienai galėtume negauti bilietų. Be to, pirkusiems bilietus internetu, ir atvykusiems anksčiau, reikėjo laukti savo nurodyto laiko, o mes tik atvykom, nusipirkom bilietus ir tiesiai į taką.

Caminito del Rey įėjimas

Caminito del Rey

Prieš įeinant, kiekvienas lankytojas gavo po šalmą, šiokias tokias instrukcijas (ispaniškai) apie saugumą ir pirmyn. Vienu metu į taką, kas pusvalandį, įleidžiama maždaug penkiasdešimties žmonių grupė. Pradėjus eiti taku, gana greitai atsiverė puikūs vaizdai. Po truputį kilom į viršų taku, pritvirtintu prie tarpeklio sienos, po to leidomės laipteliais žemyn, vėl aukšyn – taip vingiavom porą kilometrų palei tarpeklį ir užtvankos sieną.

Vėliau tarpeklis lyg ir pasibaigia, upė teka žemiau kalnų slėnyje. Tokiu takeliu ėjome apie porą kilometrų, neįsivaizduodami, kas laukia toliau.

O po tų dviejų kilometrų laukė dar viena Caminito del Rey atkarpa – čia tarpeklis vėl susiaurėjo, vėl ėjom takeliu, pritvirtintu prie tarpeklio sienos. Šitoje atkarpoje vaizdai dar įspūdingesni ir puikiai matosi senojo tako likučiai.

Nors čia visiškai saugu ir man atrodė, kad šalmai visai nereikalingi, bet bijantiems aukščio šis takas gali būti rimtas išbandymas. Tarpeklio skardžiai labai statūs ir vietomis takas yra apie 100 metrų aukštyje virš žemės, kai kur medines lenteles pakeičia permatomas stiklas.

Nors vienu metu take žmonių būna nemažai, bet per tuos kelis kilometrus visi išsiskirsto ir nereikia eiti kartu su minia kitų žygeivių. Tik kai priėjome keliasdešimt žmonių, sustojusių vienoje eilėje ir kažko laukiančių prie tarpeklio vingio, pamanėme, kad čia turbūt bus kelio pabaiga, todėl visi kažko lėtai juda.

Bet ten buvo apžvalgos aikštelė stiklinėmis grindimis į tarpeklį ir tiltą, kur stovėjo tako darbuotojas ir kiekvieną norintį pasisiūlė nufotografuoti. Po šios vietos tako pabaiga išties nebetoli. Perėjus tiltu į kitą tarpeklio pusę, nusileidom žemyn ir tuomet dar virš dviejų kilometrų žygiavom į El Chorro, kur yra autobusų stotelė, iš kurios galima grįžti į tako pradžią.

Tokios rizikos, kokia būdavo einant senuoju taku, dabar nebėra, Caminito del Rey dabar tiesiog lengvas turistinis žygis. Tiesa, vaikų, jaunesnių nei 8 metų, į šį taką neįleidžia.

Iš viso suskaičiavome apie 8 km, nuo parkingo iki autobusų stotelės, ir užtrukome apie 3 valandas. Grižę prie automobilio, neatsispyrėm norui atsivėsinti turkio spalvos vandenyje, Guadalhorce užtvankoje, visai netoli tako pradžios.

Guadalhorce

Kaip rasti: Caminito del Rey Acceso Norte, 29550 Ardales, Málaga, Spain

Koordinatės  (parkingas): 36.928755, -4.801586

Įėjimo kaina: 10 € ir 1,55 € už autobuso bilietą atgal į tako pradžią

Viešasis transportas: traukiniu į El Chorro stotį ir autobusas į tako pradžią

Daugiau informacijos ir bilietų rezervacija: www.caminitodelrey.info