Apie 1800 km, 5 Ispanijos regionai, 4 didieji miestai ir keletas mažesnių ir trys slidinėjimo dienos Andoroje – tiek nuveikėme Ispanijoje per dvi šventines savaites. Pateikiam detalų maršrutą, gal pravers keliaujant Ispanijoje ir Andoroje automobiliu.
Mūsų septyneto kelionė po Ispaniją ir Andorą prasidėjo skirtingose vietose ir skirtingu laiku. Pirmiausia iš Lietuvos pajudėjo vienas draugas, išsinuomojęs autobusiuką. Šis draugas nuvažiavo daug daugiau nei buvo mūsų numatytas maršrutas Ispanijoje. Nuo Šiaurės Lietuvos iki Barselonos yra apie 3000 km, ir dar tiek pat atgal.
Jis vienas pats įveikė ilgą kelią iki pietinės Vokietijos dalies, kur prie jo prisijungė du draugai. Mums kelias iki Ispanijos buvo greičiausias ir lengviausias – iš London Gatwick į Barcelona-El Prat oro uostą atskridome per porą valandų.
Visi susitikome Barselonoje ir pradėjome savo klajones po Pirėnų pusiasalį. Pirmosios trys kelionės dienos buvo skirtos Katalonijos regionui. Tas dienas gyvenome Sitgese, pajūrio miestelyje, kuris yra apie 30 km nuo Barselonos. Apsistojome Sitges Go apartamentuose, trys naktys septyniems kainavo € 350. Daugeliui kelionės naktų stengėmės rinktis apartamentus, o ne viešbučius, taip mums labiau patinka ir patogiau: galima ir savo maisto pasigaminti, ir gyventi visiems kartu.
Nuo Sitgeso iki Barselonos nuvažiuoti užtrukdavo apie 30 minučių, kelių mokestis greitkeliu buvo € 6.50. Per tas tris dienas spėjome apžiūrėti Sitgesą, Barseloną ir nuvykti į Monserato vienuolyną. Vienuolynas yra apie 60 km nuo Barselonos ir kelių mokesčių mokėti nereikėjo.
Ketvirtąją dieną pajudėjome į Pirėnų kalnus. Nuo Sitgeso iki ten, kur turėjo būti mūsų namai ateinančias keturias dienas – apie 200 km. Tačiau mes šiek tiek išklydom iš kelio, ieškojom tarpeklio kalnuose, neradom, bet prisižiūrėjom gražių vaizdų – šiose vietose keliai vinguoja per kalnus, palei ežerus. Už kelius sumokėjom apie 16 eurų.
Galiausiai pasiekėme La Seu D’Urgell – nedidelį miestelį šalia Ispanijos-Andoros pasienio. Andoroje negyvenome taupymo sumetimais. Mūsų septynetui 4 dienos kalėdiniu laikotarpiu viešbutyje (Els Canonges Allotjament) šalia Andoros pasienio kainavo € 540, Andoroje būtume mokėję dvigubai.
Nuvažiuoti į slidinėjimo kurortą kasdien užtrukdavome apie 40 minučių, ir tai didelių problemų nesudarė. Keliai ten nemokami. Kertant sieną reikia parodyti asmens dokumentus, nes Andora nėra Šengeno erdvėje. Dviems iš mūsų vieną rytą atsitiko taip, kad pamiršom ID korteles, turėjome tik vairuotojo pažymėjimus, bet muitininkas pasitaikė supratingas ir įleido į Andorą.
La Seu D’Urgell buvo šaltoka ir naktimis termometro stulpelis nukrisdavo žemiau nulio, tai reikėdavo apledijusius autobusiuko langus nusigrandyti, bet sniego nebuvo. Įdomu būdavo, kaip vos kirtus Ispanijos-Andoros sieną, atsirasdavo sniego. Po slidinėjimo dienos ant savo autobusiuko stogo į Ispaniją pargabendavome kelias dešimtis centimetrų sniego.
Andoroje slidinėjome Vallnord kurorte ir apie jį plačiau pasakojome čia>>. Vykstant į kalnus paruošti automobilį žiemai būtina. O tai bus kaip turistams iš Anglijos, kurie atvykę į kalnus be žieminių padangų ir įvažiavę į šiokią tokią pusnį be pagalbos pajudėti pirmyn nebegalėjo. Mūsų vyrai puolė padėti:
Tris dienas paslidinėję, pajudėjom į Ispanijos regiono Aragono sostinę Saragosą. Nuo La Seu D’Urgell iki ten – 280 km, o už kelių mokesčius sumokėjome apie €12.60. Saragosą pasiekėme šiek tiek po vidudienio ir pietus jau valgėme viename iš miesto restoranų. Apie tai, ką pamatėme Aragono sostinėje, pasakojome čia>>. Apsistojome pačiame senamiesčio centre (Apartamentos Plaza Espana Deluxe), ir už paros naktvynę su pusryčiais sumokėjom 100 eurų.
Saragosoje praleidome tik naktį ir ryte pajudėjome į Ispanijos svarbiausią miestą. Įdomu buvo stebėti, kaip keitėsi kraštovaizdžiai važiuojant iš kalnų link Ispanijos centro. Snieguotos kalnų viršūnės tolo, atsirado daugiau lygumų ir vėjo jėgainių. Ir brendžio „Veterano“ ženklą – bulių, tapusį visos šalies simboliu, važiuojant Madrido link pakelėse matėme dažniau. Madridą ir Saragosą skiria 318 km atstumas ir šis kelias buvo nemokamas.
Madride praleidome kitas keturias kelionės dienas. Apsistojome apartamentuose Conde Duque, kurie mums visiems kainavo 420 eurų. Tų dienų užteko apžiūrėti miestą, atšvęsti Naujuosius metus, bet pavažinėti po Madrido apylinkes, ką buvome planavę, nebespėjom. Apie tai, ką pamatyti Madride, skaitykite čia>>.
Iš Madrido keliavome į pajūrį, į Valensiją. Šis miestas yra už 357 km nuo sostinės, nuvažiavome per 4 valandas. Į Valensiją iš Madrido galima važiuoti nemokamu greitkeliu.
Tiesa, kažkur Ispanijoje už kelius sumokėjom daugiau, nei reikėjo. Privažiavus prie automatinio posto, mums išspausdino bilietą kaip sunkvežimiui (tą pastebėjome tik vėliau), bet dabar nepamenu kurioje vietoje. Tai įspėjam jus, kad atkreiptumėte dėmesį, kokį bilietėlį duoda.
Praleidę dieną ir naktį Valensijoje (tai nakčiai buvome užsisakę Happy Apartments už 140 eurų), pakrante važiavome atgal į Barseloną. Kaip tik pusiaukelėje išsukome iš kelio pasižiūrėti Ispanijos kaimiškų vietų prie Ebro upės žiočių (Delta de l’Ebre). Pasimėgavom ramybe šalia upės, ko labai reikėjo, aplankius didelius ir triukšmingus miestus. Ir šiaip buvo įdomu pamatyti vietas, kur daug turistų neužsuka, ten verda tikrasis šalies gyvenimas ir soduose net žiemą auga mandarinai.
Barseloną ir Valensiją, važiuojant pakrantės greitkeliais, skiria 350 km. Čia kelias mokamas, ir mums kainavo €29.85. Turint daugiau laiko, galima važiuoti dar arčiau pakrantės esančiu nemokamu nacionaliniu keliu ir užsukti į pajūrio kurortus.
Paskutinį kelionės vakarą ir naktį praleidome Barselonoje (Apartments BarcelonaGo, 110 EUR) ir ėjome pasižiūrėti magiško fontano ir apie tai pasakojome čia>>.
Visas maršrutas atrodė taip:
Naudinga keliaujant automobiliu:
- Susirasti stovėjimo aikštelę daugelyje Europos šalių ir kai kuriose pasaulio šalyse galima parkopedia.co.uk.
- Apskaičiuoti kelionės automobiliu išlaidas ir kelių mokesčius labai patogu viamichelin.com.
- Ispanijos kelių žemėlapis: about-spain.net/travel/map.htm
[wpsgallery]
Be automobilio tiek neapkeliausi. Visuomet ieškome nuomotis, nes tai nepalyginamai patogiau nei keliauti vien su grupe autobusu. Žinoma, reikia įdėti daugiau darbo maršruto susiplanavimui, tad labai džiaugiuosi, kad yra tokie tinklapiai su begale naudingos informacijos.