Anglijos deimantas – Isle of Wight (1 dalis)

Didžiausia sala Anglijoje, kurią nuo žemyninės dalies skiria tik poros mylių sąsiauris, deimantu gali būti pavadinta ne tik dėl brangakmenį primenančios formos, bet ir dėl gražių vietų geram poilsiui Anglijoje. Pirmoje straipsnio dalyje – apie vakarinę ir pietinę šios Anglijos salos dalis.

Kelionę į Isle of Wight arba, lietuviškai, Vaito salą  geriausia planuoti iš anksčiau – kainų ir kelto laikų pasirinkimų atžvilgiu. Perkant iš anksto keltai savaitgalio kelionei kainuotų apie 60 £ į abi puses.

Su automobiliu persikelti galima iš Southamptono ir Portsmoutho uostų. Į Isle of Wight patogu vykti ir pėščiomis – keleiviniai, automobilių negabenantys, katamaranai išplaukia iš Southamptono, Portsmoutho, Lymingtono uostų.

Pirmoji vieta, į kurią važiavom atplaukę į Fishbourne uostą saloje – Carisbrooke pilis (Carisbrooke Castle), netoli salos sostinės Newporto.  Saloje istorinių pilių ir namų yra ir daugiau – tai Yarmouth pilis ir Osborne namas. Išsirinkom vieną iš visų – oras tą savaitgalį buvo labai geras, tai norėjom daugiau laiko praleisti gryname ore.

Šią pilį, arba tiksliau, jos griuvėsius, galima apvaikščioti per kokią valandą. Nuo pilies gynybinių sienų ir bokštų atsiveria puikūs salos vaizdai. O smagiausia pramoga tiek suaugusiems, tiek vaikams šioje pilyje – asilų pasirodymai. Asiliukai, auginami pilyje, demonstruoja, kaip senais laikais pilies gyventojai būdavo aprūpinami vandeniu.

Į malūną „dirbti“ asiliukas ėjo nenoriai

Tvarkaraštyje nurodyto pasirodymo vandens malūne laukėm su kitais pilies lankytojais ir, kai pamatėm atvedamą gyvūną, šiek tiek suabejojom, ar tai bus linksma pramoga.  Į malūną vedamas asiliukas atrodė toks nelaimingas ir pavargęs, kad mes jau pradėjom svarstyti, kodėl gyvūnų teisių aktyvistai čia neprotestuoja. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad tai tik gudraus asiliuko vaidyba.

Pilies darbuotoja, mėgindama užsispyrusį asiliuką užvaryti ant rato, pasakojo, kad jo protėviai tą ratą sukdavo ir vandenį semdavo po 16 valandų per parą. Šiuolaikiniai pilies augintiniai tą ratą pasuka ilgiausiai po 6 minutes per dieną… Šis asilas ilgiau demonstravo savo užsispyrimą, negu rato sukimą. Galų gale užlipęs ant rato, asilas jį sukti atsisakė, ėmė kelti uodegą ir tuštintis – žinodamas, kad jei jam lieps sukti, visi jo „darbeliai“ nukris žiūrovams ant galvų. Tačiau ratas buvo nušluotas ir asilėlis kelias sekundes pademonstravo, kaip vandenį semdavo jo protėviai. Tuomet, jau judresnis ir linksmesnis, mėgavosi mažųjų žiūrovų dėmesiu ir glostymais.

Spalvotosios kalvos šalia The Needles - matėm nuo rausvų iki žalsvų atspalvių
Spalvotosios kalvos šalia The Needles – matėm nuo rausvų iki žalsvų atspalvių

Po apsilankymo pilyje, pasukom link Totland Bay ir į netoliese esantį Alum Bay, kur yra The Needles.  Adatomis pavadintos smailios baltos kalvos ir švyturys yra žymiausia  salos vieta.

Šioje vietoje veikia pramogų parkas The Needles Pleasure Park. Tai gana smagi vietelė, ypač šeimoms su vaikais, kuriems čia nepritrūktų veiklos ir pramogų. Mes, tik atvykę ir pasigrožėję vaizdais nuo apžvalgos aikštelės, patraukėm tiesiai į pajūrį. Į pakrantę nusileisti galima laipteliais arba smagesniu būdu – keltuvais (chairlifts). Kelionė šiais keltuvais pirmyn atgal kainuoja 4 £, o jei ketintumėte praleisti daugiau laiko, už 6 £ galima įsigyti apyrankę, su kuria tą dieną keltis ir leistis galima kiek tik nori.

The Needles
Tolumoje matyti švyturys ir uolos, vadinamos adatomis

Nusileidus galima tiesiog poilsiauti pajūryje, bet dar smagiau šokti į greitąją valtį arba laivą ir apiplaukti uolas-adatas. Mes pasirinkom greitąjį katerį, sumokėjom po 10 £ nuo galvos ir tai buvo vienos geriausių šio savaitgalio akimirkų. Greitai plaukdamas įkvėpi gaivaus jūrinio oro, vėjas švilpia pro ausis, išvalo galvą ir mintis nuo visų rūpesčių… Tai turėtų būti privaloma terapija po kiekvienos darbo savaitės 🙂

Parplaukiant iš valties geriausiai matosi ir spalvotojo smėlio kalvos. Kalvos atrodo lyg būtų nuspalvintos tyčia, matėm įvairiausių atspalvių – pilkų, rausvų, žalsvų, gelsvų. Labai įdomi vieta.

Švyturys šalia uolų „adatų“

Grįžę į krantą dar šiek tiek pasėdėjom pajūryje, tada kilom atgal į viršų ir keliavom į Freshwater Bay.  Šis paplūdimys, kaip daugelis vakariniame krante – akmenuotas, šalia stačių uolų. Vakarinėje salos dalyje daug mažiau miestelių, nei rytinėje. Jei norite ilgų smėlio paplūdimių, tokius rasite rytinėje pakrantėje.

Tačiau salos vakarai labai tinka pasivaikščiojimams pakrantėmis. Salos ir jūros vaizdai nuo Tennysson Down ir Headon Warren kalvų yra tikrai kvapą gniaužiantys.

Vakarinis Isle of Wight krantas - uolėtas
Vakarinis Isle of Wight krantas – uolėtas

Freshwater Bay ilgu keliu palei pakrantę važiavome į salos pietus. Čia vėl vaizdai stulbinantys, norėjosi sustoti kiekvienoj aikštelėj ir grožėtis. Visai šalia šio kelio, piečiausiame salos taške yra nuotykių parkas ir tarpeklis Blackgang Chine ir St. Catherine’s švyturys.

Mes į juos neužsukom – gurgiantys pilvai jau kontroliavo maršrutą ir keliavom į The Crab and Lobster restoraną Ventnoro miestelyje. Miestelis, žymiausias botanikos sodu,  įsikūręs aukščiausioje salos vietoje, iš pradžių pasirodė toks pat, kaip ir kitos salos gyvenvietės – jaukus.  Tačiau vėliau džiaugėmės, kad viešbutį užsisakėme ne ten.

Picture
Vingiuotieji Isle of Wight keliai

Ventnoras, ar bent jau ta pajūrio vieta, kurią matėme, mums nepatiko. Po savo pietų nusileidę į pajūrį, pasijutom lyg būtume atsidūrę kokiame prastame Londono rajone.   Netoli pakrantės esančio pabo kieme gulinėjo, stoviniavo ir kitaip poilsiavo vietinės šeimos su vaikais. Iš viršaus tai atrodė visai smagiai, o nusileidus žemyn iš arčiau pasimatė, kad, nors viskas ten gražu ir tvarkinga, tačiau vietinių poilsiautojų veidai labai priešiški. Net sunku paaiškinti, tačiau toje vietoje jautėmės nemaloniai, nejaukiai ir norėjosi iš ten dingti kuo greičiau… Dar šalia būriavosi vietiniai vyrukai, kurie iš pirmo žvilgsnio neatrodė labai draugiški ir tokių vakare nenorėčiau sutikti.

Eidami link automobilio atkreipėm dėmesį, kad visai netoli – savivaldybei priklausančių socialinių namų rajonas, kokių daugiau saloje nematėme. Tai gal ir tie veidai pajūryje buvo ne priešiški mums, o tiesiog pikti dėl mažinamų pašalpų Anglijoje?

Picture
Pietinė salos pakrantė

Užtat kitas miestelis, kuriame apsistojome ir kuris buvo tik 10 minučių kelio automobiliu nuo nesvetingojo Ventnoro, buvo idealus savaitgalio poilsiui. Daugiau apie Shankliną ir kitus rytinės salos dalies miestelius pasakojame čia >>.

Jei planuosite vykti į Isle of Wight, jums gali pravesti šios nuorodos:

• Keltų bilietus galite užsisakyti čia: iš Southamptono su Red Funnel arba iš Portsmoutho su Wightlink (Portsmoutho prieplaukos pašto kodas – PO1 2LA, Southamptono – SO14 2AR)
  • Salos turizmo puslapis, kuriame rasite visas lankytinas vietas saloje ir galėsit užsisakyti viešbutį ar kempingą: www.visitisleofwight.co.uk
  • Carisbrooke pilies puslapis
  • The Needles Pleasure Park tinklapis, kuriame rasite visą pramogų sąrašą ir kainas.

One thought on “Anglijos deimantas – Isle of Wight (1 dalis)”