Marokas mums buvo tikras atradimas. Taip arti, bet kartu ir toli nuo Europos. Išsiskiriantis savo kultūra, maistu, kvapais, žmonėmis, gamtos stebuklais. Dviejų savaičių kelionė automobiliu po Maroką buvo vienas įsimintiniausių maršrutų, nors teko girdėti, kad arabiškąją Afrikos šalį prisijaukina tikrai ne kiekvienas.
Keliaudami Maroke daug laiko miestuose nepraleidome, labiau traukė šalies gamta, kuri yra spalvinga kaip marokietiškų plytelių mozaika. Atrodė, kad vaizdai ir netgi metų laikai keitėsi kasdien, nuo žalių laukų, snieguotų kalnų, iki dykumų, kanjonų, slėnių ir vandenyno. Maroke keliavome gruodžio pabaigoje, tai pajutome didžiulį temperatūrų skirtumą, nuo +26 dieną iki -3 naktį.
Vienas iš iššūkių per savarankišką kelionę automobiliu po Maroką – tai nuotykiai keliuose. Maroko keliai nenuobodūs! Kelias į šiaurę nuo Feso iki Šefšoueno buvo vienas prasčiausių kelių, kokiais yra tekę važiuoti (net Sakartvelo šunkeliai buvo geresni!). Kuo toliau važiavome, tuo labiau kelias siaurėjo, kol galų gale liko pusė asfaltuoto kelio ir gilios duobės, bet reikėjo prasilenkti su atvažiuojančiais automobiliais. Galiausiai kelyje buvo daugiau asiliukų nei mašinų, ir atrodė, kad ne kilometrai bėgo, o metai atgal.
Galiausiai pravažiavome porą atokių kaimų, kur greitis dėl duobių buvo gal 10-20km/h, vaikai puldinėjo mašiną, nežinau, ką būtų darę, jei durelės būtų neužrakintos. Tą dieną susidūrėme ir su vietiniais policininkais, kurie, sustabdę mus, tikėjosi kyšio, bet galiausiai išsiskirstėm nieko nemokėję. Tokia buvo pirmoji diena už vairo Maroke, kai per 4 valandas nuvažiavome 200 km.
Iš viso per dvi savaites įveikėme apie 2200 km, bet po pirmosios dienos keliai buvo daug geresni. Policijos reidų keliuose buvo tikrai daug, per dieną bent vienas ar du. Mums nekristi į akis padėjo paprastas automobilis – balta Dacia, kurių Maroko keliuose daug, o dauguma turistų policijai pastebimi iš tolo, nes važiuoja naujesniais Renault ar Peugeot automobiliais. Ir svarbiausia – važiuoti neviršyjant greičio. Automobilį nuomojome iš Samicar, nebuvo jokių nesklandumų, tai galime rekomenduoti.
Keliaujant toliau, tuščius dykumų kelius keitė chaotiškas eismas didmiesčiuose, pilnuose senų Mersedesų ir naujesnių Dacių, ir, aišku, motorolerių. Maroke važiuoti labai įdomu – matai stulbinančias dykumų, kanjonų, kalnų, vandenyno panoramas, vietinių gyvenimą; pakelėse gali sutikti kupranugarių, beždžionių, ožkų, ir visada, netgi sustojus vidury niekur, atsirada koks nors suvenyrų pardavėjas.
Mūsų dviejų savaičių kelionė automobiliu po Maroką su nakvynės vietomis buvo tokiu maršrutu, kuris, tikimės, padės planuojantis savo nuotykius šioje Afrikos valstybėje:
- 1 diena. Atvykimas į Fesą. Dvi nakvynės Riad Fes Bab Rcif Sid Aowad & spa
- 2 diena. Fesas – lankytinos vietos
- 3 diena. Kelionė iki Šefšoueno – 200 km. Pasivaiksčiojimas mėlynajame miestelyje. Dvi nakvynės Afra House
- 4 diena. Rif kalnai, žygis į Jebel El-Kelaa (1616 m)
- 5 diena. Kelionė iki Mekneso – 200 km. Nakvynė Riad Yamcha
- 6 diena. Kelionė iki Ziz kanjono – 350 km. Kasbah Hotel Camping Jurassique
- 7 diena. Kelionė iki Merzougos – 100 km. Saharos dykuma. Naktis dykumos palapinėje Desert Heart Luxury Camp
- 8 diena. Kelionė iki Todros tarpeklio ir Dades tarpeklio – 265 km. Nakvynė Dar Essalama Dades
- 9 diena. Žygis po Dades tarpeklį ir Beždžionių pirštus. Kelionė iki Ouarzazate – 140 km ir nakvynė Riad Chay & Boutique
- 10 diena. Kelionė per Aukštuosius Atlaso kalnus, Tizi n’Tichka kelią iki Marakešo – 200 km. Dvi nakvynės Marakeše Dar Khmissa Riad & Spa
- 11 diena. Marakešas – lankytinos vietos mieste.
- 12 diena. Kelionė į Savirą (Essaoira) – 180 km. Nakvynė Suite Azur Hotel
- 13 diena. Kelionė Atlanto vandenyno pakrante iki Rabato – 450 km. Nakvynė Dar Shaan (alternatyva – Kasablanka)
- 14 diena. Skrydis namo is Feso