Anglijos pakrantės: savaitgalis Kornvalio grafystėje

Kur gražiausios Anglijos pakrantės? Iš tiek, kiek jau matėme, išrinktume Kornvalį (Cornwall). Nuvažiuoti į Kornvalį svajojom nuo tada, kai sužinojom, kad tokia vieta Anglijoje egzistuoja. Šios grafystės pakrantės sužavėjo mus visus – šalia aukštų, uolėtų krantų plyti nuostabūs smėlio paplūdimiai, kurių krantus skalauja Atlanto vandenynas.

Taip prisisvajoję, vieną savaitgalį prisiruošėme nuvažiuoti į tolimąją Anglijos grafystę. Nuo mūsų namų Londone iki tolimiausio taško Kornvalyje – Land’s End – virš 300 mylių, daugiau kaip 5 valandos kelio. Kad būtų patogiau, draugai, gyvenantys Somerseto grafystėje, kuri yra pakeliui į Kornvalį, pasiūlė atvykti penktadienį po darbų, išmiegoti, o šeštadienį ryte leistis į išvyką po Kornvalį. Taip ir padarėm – per tris valandas penktadienį nulėkėm į svečius, o šeštadienį ryte pajudėjom į pasaulio pabaigą – toks pavadinimas labai tiko mūsų kelionei.

Vieni draugai buvo ištvermingesni – neišsigando 5 valandų kelionės ir prie mūsų prisijungė jau Kornvalyje. Vykstant turėjom preliminarų maršrutą ir keletą vietų, kurias būtinai norėjome pamatyti, bei kempingų sąrašą – iš anksto vietų palapinėms neužsakėme, nes oras tą savaitgalį nebuvo labai vasariškas – apie 17-20 laipsnių, tad turistų antplūdžio nesitikėjom. Tačiau sezono metu, kuris Kornvalio kempinguose skaičiuojamas nuo liepos mėnesio,  tokiai kaip mūsų – 9 asmenų, grupei, turbūt vertėtų užsisakyti iš anksto.

Banglentininkai Newquay gatvėse

Pirmoji stotelė Kornvalyje buvo Newquay pajūrio miestas. Labai judrus, turbūt visos grafystės pramogų centras, tokių pramogų, kokių Lietuvoje žmonės važiuoja į Palangą – jūros ir naktinių linksmybių. Per neilgą pasivaikščiojimą ir pasivažinėjimą mieste suskaičiavom bent tris bernvakarius švenčiančias grupeles. Ir tai buvo ryte, o kas ten vyksta vakare, irgi nesunku įsivaizduoti.

Newquay populiarus banglenčių sportu, Atlanto vandenyno bangų banglentininkams užtenka. Čia organizuojamos visokios varžybos, o ir šiaip einant miesto centre, gali pamatyti ką tik iš jūros išlipusių bangų gaudytojų. Taip neįprasta, kaip ne Anglijoje.

Mums įdomiausias objektas mieste pasirodė unikalus namas ant uolos. Ta uola – Towan sala, kurią su žemynine Anglija jungia tik siauras kabantis tiltelis. Šis namas Towan paplūdimyje (Towan Beach) buvo pradėtas pardavinėti 2010 metais už 1,25 mln. svarų. Jo savininkai, senyvo amžiaus sutuoktiniai, nusprendė, kad nori namo su patogesniu priėjimu, ne per tiltelį, kabantį virš jūros. Senukai skundėsi ir triukšmingais vakarėliais paplūdimyje. Towan saloje stovintis trijų miegamųjų namas, pastatytas 4-jame XX a. dešimtmetyje, buvo parduotas 2012 metų rudenį už 1 mln. svarų.

Namas jūroje, kurį su miestu jungia tik siauras tiltelis

Šiuo metu šį namą jūroje siūloma išsinuomoti atostogoms. Nuomos kaina įspūdingesnė už patį namą – sezono metu šešiems žmonėms savaitė šitame name kainuotų daugiau kaip 5,500 £. Norėtumėte pigiau? Prašom – žiemą kaina perpus mažesnė – savaitė kainuos tik 2,975 angliškus pinigėlius. Užsisakyti (ar bent pasižvalgyti po namo interjerą), galima čia>>.

Pasivaikščioję po Newquay ir įsiamžinę prie įžymiojo namuko, pasukom atgal prie mašinų – reikėjo judėti toliau. Važiuodami paskambinom ir į kempingus – kadangi namas ant uolos buvo šiek tiek per brangus, nusprendėm apsistoti kempinge už kelis svarus per naktį :).

Saint Ives stogai

Po kokių 45 minučių atvykome į Saint Ives – vieną gražiausių miestelių visame Kornvalyje. Automobilius pasistatėme ant kalno, nuo kurio matyti beveik visas Saint Ives – miesto namų eilės, uostas ir pliažai.  Jei diena būtų buvusi giedra, tikiu, kad vaizdas būtų dar labiau nustebinęs.

Leidomės žemyn į pajūrį, pietums užsukome tradicinį kornių Fish & Chips restoranėlį šalia uosto, paskui dar pasivaikščiojome palei uostą, pakrantėmis ir siauromis galvelėmis. Saint Ives kvepia atostogomis ir ten tvyro tokia nerūpestinga nuotaika – siaurose gatvelėse stovi kotedžiukai įvairiaspalvėmis durimis, mielos parduotuvėlės ir galerijos, visą miestą puošia gėlės. Saint Ives labai įkvepianti vieta, kur norėtųsi praleisti bent jau kokią savaitę.

Atostogų nuotaika Saint Ives miestelyje

Išvažiavę iš Saint Ives, pasukome link Land’s End – „žemės pabaigos“. Taip pats pietvakariausias Jungtinės Karalystės taškas ir turistų gausiai lankoma vieta. Tačiau, kiek teko girdėti atsiliepimų – ši vieta pervertinta. Tą ir pamatėme – uolėtą krantą, švyturį tolumoje, pirmąjį ir paskutinį namą Anglijoje, Land’s End kelrodį ir šiokį tokį pramogų centrą. Nieko ypatingo, tačiau tai daugiau simbolinė vieta, ir pasiekti ją daugeliui vykstančiųjų į Kornvalį yra vienas iš kelionės tikslų. O ir mūsų kelionė į pasaulio pabaigą negalėjo apsieiti be vizito „žemės pabaigoje“.

Yra dar vienas taškas, iki kurio nuvykti pasižada apsilankiusieji Land’s EndJohn O’Groats kaimelis, esantis Škotijoje. Ši vieta vadinama Didžiosios Britanijos pradžia, o Land’s End nuo šio taško skiria 874 mylios – tai ilgiausias atstumas Britanijoje tarp dviejų apgyvendintų vietovių. John O’Groats stovi panašus kelrodis, kaip ir Land’s End. Netoli John O’Groats yra šiauriausias Britanijos taškas – Dunnet Head.

Lands End kelrodis

Po Land’s End pavažiavome vos tris mylias iki Porthcurno ir supratome, kaip greitai šioje vietoje keičiasi oras. Prie Land’s End buvo apsiniaukę ir beveik lynojo, o po kelių minučių Porthcurno paplūdimyje jau džiaugėmės mėlynu dangumi ir saule. Toks oras išsilaikė visą vakarą.

Porthcurno yra mažas kaimelis pietinėje Kornvalio pakrantėje, žymiausias ant kranto šalia jūros stovinčiu amfiteatru ir labai gražiu, tvarkingu paplūdimiu. Navigacija rado tik miestelį Porthcurno, o lankytinų vietų sąraše teatro nebuvo, tad važiavome sekdami ženklais Minack Theatre – taip vadinamas šis atviras teatras ant jūros kranto. Tą dieną lankytojų į patį teatrą neįleido – nežinau, gal vyko kokia repeticija, tai nusprendėme eiti į pajūrį. Takelis, vedantis į paplūdimį nuo Minack teatro, vietomis pagąsdino stačiais, uolėtais šlaitais.

Porthcurno paplūdimys
Gražiausias Portchurno paplūdimys
Gražiausias Porthcurno paplūdimys
Porthcurno važiavome į The Lizard pusiasalį, įsikurti kempinge. Kai atvykome, buvo jau beveik 20 val. vakaro – reikėjo spėti pasistatyti palapines ir įsikurti, kol nesutemo. Šis kempingas, Chy Carne Holiday Park, labai puikioje vietoje, ant kalno, nuo kurio matosi Kornvalio pakrantės. Šitą kempingą galime drąsiai rekomenduoti – vieta puiki, aptarnavimas malonus, yra visi patogumai – tualetai, dušai, baras, užkandžių kioskas. Čia galima nuomotis namelius, vietas palapinėms arba atvykti su savo kemperiais. Už naktį žmogui sumokėjome tik po 7 £.
Chy Carne Holiday Park
Kitą rytą patraukėme į netoliese esančią Kynance Cove – dar vieną įlanką su įspūdingomis pakrantėmis. Šitoje vietoje būtų ką veikti ir visą dieną – pasivaikčioti pakrantėmis iki The Lizard Point, užsukti į kavinukę, esančią tarp kalvų ir pasilepinti saule paplūdimyje. Dienai pastatyti automobilį kainuoja 3.5£ aikštelėje. Apskritai visos vietos, į kurias vykom Kornvalyje, buvo nemokamos, mokėti reikėjo tik už stovėjimą – nuo 1.9 £ per valandą iki 3.5 £ visai dienai.
Kynance įlanka
Aplankę Kynance Cove, važiavome į Marazion miestelį, šalia kurio krantų yra St Michael’s Mount  – sala, kurioje stovi gynybinė pilis. Atoslūgio metu į salą galima nueiti pėsčiomis, o potvynio metu plukdina kateriukai. Originaliajame mūsų maršrute buvo įtraukti Penzance ir Mousehole miesteliai, tačiau jiems laiko nebeliko – buvo jau sekmadienio popietė ir žinojome, kad jau laikas sukti namų link. Tad vietoj jų pasirinkome Perranporth – ši pakrantė tapo mūsų paskutinės iškylos vieta prieš kelionę atgal į Londoną.
Pilis saloje – St. Michael’s Mount
Perranporth yra mažas pajūrio kurortas, tarp Saint Ives ir Newquay, šiauriniame Kornvalio krante. Paplūdimys čia platus ir ilgas – trys mylio minkšto smėlio šiltomis dienomis pritraukia poilsiautojų. Kai mes lankėmės čia, šilta nebuvo, tad vandenyje matėm tik banglentininkus, gaudančius Atlanto vandenyno bangas. Šitame miestelyje ir atsisveikinome su Kornvaliu, tiksliau, pasakėm iki – sugrįžti į Kornvalį dar tikrai norėsim, ką pamatyti ten liko…
P. S. į Kornvalį važiavom dar kartą ir aplankėm kitas vietas, apie kurias papasakojom čia>>
Banglentininkų pamėgtas Perranporth paplūdimys
Prieš išvykdami susidarėme kempingų The Lizard pusiasalyje sąrašą, tad gal pravers keliaujantiems į Kornvalį:

One thought on “Anglijos pakrantės: savaitgalis Kornvalio grafystėje”