Trumpas žygis Britanijos pakrante: Old Harry Rocks

Old Harry Rocks

Jei įspūdį paliko arka jūroje Durdle Door, rekomenduojame pamatyti kitas uolas pietinėje Anglijos dalyje, priklausančias velniui arba piratui. Old Harry Rocks – dar vienas įrodymas, kokia yra graži ir įdomi Anglijos pakrantė.

Į Dorseto grafystėje esantį Purbecko pusiasalį (kuris angliškai vadinamas sala – Isle of Purbeck, arba tiesiog The Purbecks) susiruošėm savaitgaliui. Iš Londono išvykę gana anksti ryte, kai nėra didelio eismo, pirmąjį tašką pasiekėm per šiek tiek daugiau kaip 3 valandas.

Vieta, kur susitikom draugus, atvykusius iš kitos Anglijos pusės, buvo Studlando kaimelis. Ten palikę automobilius iškeliavom į žygį Dorseto pakrante. Nuo Studlando iki įdomių uolų – Old Harry Rocks, kurias norėjom pamatyti, yra apie 3 km.

Nuėjom gana greitai, takeliu per pievas, kairėje pusėje, žemai, matydami jūrą. Nueiti iki Old Harry Rocks yra labai lengvas pasivaiksčiojimas, kurio gale laukia apdovanojimas – įspūdingas reginys ir suvokimas, kokios stiprios jėgos yra laikas, vėjas ir vanduo.

Old Harry Rocks
Į nacionalinio paveldo sąrašą įtrauktos uolos
Siauru takeliu nueiti iki krašto išdrįso tik vyrai

Jūroje, atsiskyrusios nuo žemės, stūkso kelios uolos – šis vaizdas toks pat įspūdingas kaip ir už keliolikos kilometrų, toje pačioje pakrantėje, esanti arka jūroje – Durdle Door. Šios abi vietos yra įtrauktos į įdomiausių objektų Juros periodo pakrantėje (Jurassic Coast) sąrašą.

Booking.com

Iš arčiau pažiūrėti į Senio Hario uolas, atsiskyrusias nuo žemės, galima priėjus ant skardžio krašto, bet tąkart tai padaryti išdrįso tik vyrai. Draugė iškart pasakė, kad neis, jai buvo nejauku stovėti arčiau krašto. Aš norėjau eiti, iš pradžių atrodė, pff, kas čia tokio baisaus, bet žinokit priėjus arčiau tos siauriausios takelio dalies, kuri buvo gal pėdos pločio, drąsumas išgaravo taip pat greitai, kaip ir buvo užėjęs.

Iš abiejų pusių skardis, pučia toks stiprus vėjas, koks gali būti tik Britanijos pakrantėje, tai pusiausvyrą prarasti nesunku. Tai ir pabijojau nueiti iki krašto. Bet ten vaizdai geri ir nuo saugios vietos, nebūtina rizikuoti 😉

Senio Hario uolos
Kalkakmenio uolos
Old Harry Rocks
Vėjo, vandens ir laiko kūrinys – uolos atsiskyrėlės

Yra du variantai, dvi legendos, aiškinančios, kodėl uolos gavo Senio Hario vardą. Pirmoji legenda, kad ant šių uolų miegojo velnias, kuris anglų kalboje turi daug pravardžių, viena iš jų – senas Haris. Antrasis pavadinimo variantas – kad šios uolos taip pavadintos pagal piratą ir kontrabandininką Harry Paye.

Prieš daug tūkstančių metų Vaito saloje esančios adatos – The Needles, galėjo būti susijungusios su šiomis Hario uolomis. Šiuo metu jas skiria kelios mylios vandens. Netoli Old Harry Rocks yra daugiau tokių atsiskyrėlių uolų, dvi esančios už kelių šimtų metrų, vadinamos Smailėmis – The Pinnacles.

Dorseto pakrantė
Senio Hario uolos nėra vienintelės atsiskyrėlės – kiek toliau stovi šios vienišos uolos, vadinamos Smailėmis

Apžiūrėję Senio Hario uolas, nesukome tuo pačiu keliu atgal, paėjome dar keletą kilometrų Pietvakarių pakrantės keliu (South West Coast Path), kuris visas yra 630 mylių ilgio. Kai nusprendėm keliauti atgal į Studlandą, reikėjo pereiti pievas, karvių ganyklą, trumpesnio kelio neradom, tai ėjom palei šiokias tokias nuorodas.

Pietvakarių pakrantės kelias
Mūsų kelias - per ganyklą
Mūsų kelias – per ganyklą

Grįžtant į Studlandą užsukom apžiūrėti Antrojo pasaulinio karo bunkerio, vadinamo Henrio fortu (Henry fort). Šalia iš blokų suręstos žvalgybinės slėptuvės kariams, stovi kryžius, skirtas šešiems kariams, žuvusiems 1944/04/04, bet ne per kokį priešų antpuolį, o per tankų pratybas. Paplūdimyje buvę tankai, staigiai pasikeitus oro sąlygoms ir užėjus potvyniui, nuskendo. Su jais ir šeši kariai.

Studlando paplūdimys yra viena iš Antrojo pasaulinio karo vietų, kur vyko nemažai susirėmimų. Lankant tokias vietas visada pasidaro šiek tiek liūdna ir baisu. Liūdna dėl tokios istorijos, ir baisu, kad šiuolaikiniame pasaulyje vis atsiranda žmonių, kurie nenori mokytis iš praeities klaidų ir nesupranta, kad kare nugalėtojų nėra.

Netoli miestelio – statinys, kuriam Antrojo pasaulinio karo metais nuo oro apgulties slėpėsi kariai
Netoli miestelio – bunkeris, kuriame Antrojo pasaulinio karo metais nuo oro apgulties slėpėsi kariai

Grįžę prie automobilių suskaičiavom, kad netoks jau trumpas mūsų pasivaiksčiojimas buvo – nuėjom apie 10 km. Pakrantės čia tokios vaizdingos, kad jei ne didelis vėjas, norėtųsi eiti ir eiti.

Kaip nueiti nuo Studlando iki šių uolų, paaiškinta čia>>, tačiau kaimelis toks mažas, kad pasiklysti būtų sudėtinga – pasistatę automobilį bet kuriame parkinge, sekite rodykles link Old Harry Rocks.

Booking.com

Jei pasivaikčiojus aukštomis pakrantėmis norėsis pabūti paplūdimyje, Studlande yra smėlio paplūdimys Studland Bay. Tą naktį mes praleidome kempinge, netoli Swanage miestelio, kuris yra dar vienas atradimas Anglijoje. Apie šį pajūrio kurortą pasakojome šiame straipsnyje.