Atostogos Balyje per lietaus sezoną – įmanoma!

Print Friendly

Ar vykti į Balį per lietingąjį sezoną? Tokia dvejonė mus kamavo Vietname, sprendžiant, kur toliau – ar į Balį, kaip planavome iš pradžių, ar pasukti į kitą Pietryčių Azijos šalį – Filipinus. Visgi nutarėme laikytis originaliojo plano, ir norim papasakoti, kaip mums sekėsi keliauti saloje, kur lietaus buvo kiekvieną dieną.

Balis. Tolima rojaus sala Indonezijoje, apie kurią svajojau seniai, ir kuri apie save primindavo kas rytą prieš kokius septynerius metus, kai nuomojamame kambaryje Londone į rankas paimdavau kvepalų buteliuką 7.15am in Bali by Kenzo. Tuo metu Balis atrodė nepasiekiama svajonių sala, kurią įsivaizdau taip – ramybė, saulėti rytai, nuostabūs paplūdimiai ir visur, kur pažvelgsi – jūra.



Booking.com

Per septynerius metus daug kas pasikeitė, ir štai, sausio pabaigoje mes buvome Air Asia lėktuve iš Singapūro į Balio salą, kurios plotas maždaug 11 kartų mažesnis už Lietuvos. Patikrinsime, ar tai, kaip įsivaizdavau Balį prieš daug metų, yra nors dalelė realybės.

Balio sala iš aukštai

Nusileidę Denpasaro oro uoste, pasų kontrolę praeinam greitai. Indonezijoje lietuviams vizos nereikia, tai gauname tik antspaudą pase, kuris leidžia Indonezijoje būti iki 30 dienų. Išėjus iš oro uosto, patekome į taksistų sūkurį – savo paslaugas jie siūlo pernelyg įkyriai, o mums atsisakius, seka iš paskos, kalbina, klausinėja, kur važiuosim, kiek norim mokėti.

Mes, užsisakę taksi per Uber, greitai pamatėme, kad Uber vairuotojams Balyje dirbti sunku. Mūsų vairuotojas negalėjo sustoti ten, kur įprasti taksi paima klientus, tad teko eiti į antrą aukštą, kur yra drop off zona. Šiaip ne taip susirandom savo vairuotoją, mums tuo metu iš paskos sekė vietinins taksistas, bandantis aiškinti, kad Balyje Uberiu naudotis negalima. Po to daug kur saloje matėme ženklų, draudžiančių tose tikrose vietose sustoti paimti keleivių Uber, Grab, Go-Jek ir iškviečiamiems taksi.

Kelionė su Uber iki Kutos oficialiai kainavo 32 000 rupijų (apie 2 €), bet mes įpratę šiems vairuotojams palikti bent po kokį eurą arbatpinigių, negaila, kai žinai, jog vis tiek sumoki pigiau, nei su vietiniais taksi. Balyje veikia Blue Bird taksi, girdėjome gerų atsiliepimų, kad šie taksi patikimi ir kainos padorios. Parsisiuntėm jų mobiliąją programėlę, bet kartą pabandę išsikviesti Blue Bird Ubudo mieste, labai ilgai laukėm, kol priskirs vairuotoją, tai galiausiai vis tiek greičiau išsikvietėme Uber. Dar Balyje veikia Grab ir Go-Jek programėlės išsikviesti taksi arba motorolerį.

Ženklai Balyje, draudžiantys dirbti Uber, Grab ir kitoms taksi įmonėms

Į Kutą su Uberiu vykome ne apsistoti, bet išsinuomoti motorolerį. Iš pradžių svarstėme, kaip geriau – ar nuomotis motorolerį kiekvienoje vietoje, kur žadėjome apsistoti Balyje, ir į tas vietas bandyti nuvykti viešuoju transportu, ar išsinuomoti visam laikui Balyje vieną motorolerį. Gavę patarimų iš kitų keliautojų, kad Balyje patogiausia keliauti motoroleriu, o viešasis transportas labai lėtas ir nereguliarus, apsisprendėme imti motorolerį visoms dienoms, kurias būsime Balyje.

Susirasti motorolerį už norimą kainą lengva nebuvo. Tik perėję ir pasiderėję kokiose septyniose vietose Kutos Legian gatvėje, sutarėm 650 000 rupijų (apie 40 €) už 27 dienas. Nors ne visas tas 27 dienas žadėjome praleisti Balyje (ketinome trumpam išplaukti į Javos salą, Gili salas ir Lomboką), tačiau visgi nuomotis visam laikui apsimokėjo labiau – motoroleris kainavo po 1,5 € per dieną! Nuomojantis trumpesniam laikui, motoroleris kainuotų 3-4 € per dieną, ir kiekvieną kartą dėl tokių kainų tektų derėtis.

Balyje ant motorolerio tilpdavom dviese su dviem didelėm ir dviem mažom kuprinėm

Gavę motorolerį, važiavom į pačią pietinę Balio dalį – Bukit Peninsula. Čia įsikūrėme kelioms paroms, jaukiame namelyje (Umahode), ir per tą laiką apžiūrėjome nuostabias pakrantes, paplūdimius ir kitas įdomias vietas toje salos dalyje. Aplankėme Nusa Dua ir Water Blow, kur milžiniška jėga vandenynas šauna į viršų, Uluwatu šventyklą, pamatėme apleistą lėktuvą.

Šioje Balio dalyje buvo gražiausi paplūdimiai. Aplankėme šiuos: Pantai Green Bowl, Pantai Melasti, Pantai Nunggalan, Pantai Balangan, Pantai Dreamland, Pantai Padang Padang, Pantai Suluban Uluwatu, Pantai Pandawa. Iš jų labiausiai patiko Pantai Nunggalan, iki jo nusileisti reikia vingiuojančiu takeliu per statų skardį, todėl žmonių labai nedaug. Čia bangos buvo palankesnės maudynėms, ne tokios didelės, kaip kituose pliažuose, kur renkasi banglentininkai.

Pantai Nunggalan – nusileidę žemyn, radome visiškai tuščią paplūdimį, puikiai tinkantį maudynėms
Dreamland paplūdimyje
Nusa Dua esantis Water Blow – reginys, kurio stebėti susirenka nemažai žmonių
Melasti pakrantė nuo skardžio
Green Bowl paplūdimyje

Iš Balio pietinės dalies vykome į Ubudą – miestelį salos centrinėje dalyje, kuris yra salos kultūrinis ir dvasinis centras. Įsikūrėme puikioje vietoje – vilaitėje su daugybe langų, virtuve, svetaine ir miegamuoju. Kasryt gaudavome pusryčius tiesiai į terasą, o vakarais, stebėdami liūtį, galėjome pasiruošti vakarienę patys. Tai, po dviejų mėnesių kelionių, buvo labai didelis privalumas – pasiilgom naminio maisto ir pašeimininkauti virtuvėje. Už savaitę šioje viloje sumokėjome 140 € su nuolaidomis per Airbnb, įprastai naktis kainuoja apie 28 €. Dviviečius kambarius pigiau šioje vietoje galima išsinuomoti per Booking.com, o apartamentus – per Airbnb (mūsų Matahari vilaitė čia>>).

Malonūs rytai Ubude

Per savaitę Ubude nuveikėme nemažai: ėjom pasivaikčioti po miesto apylinkes (Campuhan Ridge Walk – tikra balinietiška poilsio oazė, apsupta žalių ryžių laukų), nuvykom į Tegallalang ryžių terasas, prie Bratan arba Beratan ežero (Danau Beratan), kur yra šventykla ant vandens (Pura Ulun Danu Beratan), apsilankėm tradicinių baliniečių šokių renginyje, pamatėm nuostabių krioklių: Tibumana, Kanto Lampo, Tegenungan, Tukad Cepung.

Labiausiai patikusios ir įsiminusios veiklos šioje vietoje mums buvo žygiai: upe per slaptuosius Balio kanjonus (Beji Guwang) ir naktį į Batur ugnikalnį pasitikti saulės. Apie kiekvieną iš šių vietų būtinai papasakosime plačiau atskiruose straipsniuose, tai dabar neišsiplėsiu.

Tegallalang ryžių terasos
Įspūdingieji Balio kriokliai
Campuhan Ridge Walk poilsio stotelė

 

Virš Beratan ežero
Pura Ulun Danu Beratan
Naktinis žygis pasitikti saulės į Batur ugnikalnį
Žygis upe Balio kanjonais Beji Guwang

Važinėti Balyje motoroleriu mums be galo patiko, ypač pasirinkus ne pagrindinius kelius, o tuos šalutinius, per kaimelius, kur daržuose darbuojasi vietiniai, kur vaikšto gražuolės balinietės, su didžiuliais nešuliais ant galvos grakščiau, nei manekenės ant podiumo. Tais keliais ant motorolerių važinėja dešimtmečiai vaikai, visa gerkle mums rėkdami “Hello, where are you from?”.

Balio keliai vingiuoja palei beprotiškai žalius ryžių laukus, kyla į kalnus, veda per bambukinius tiltus, yra pilni gulinėjančių šunų ir mažų dėžučių su gėlytėm – aukų dievams, kuriuos reikia apvažiuoti. Tuose keliuose automobilių nedaug, ir galima sustoti, kur patinka, atradus kokį neįtikėtiną vaizdą. Ir tam netgi nereikia lankytinų vietų sąrašo.

Balio keliai
Vaizdingi pasivažinėjimai
Balio tiltai
Grakščiosios balinietės

Iš Ubudo išvykome į vakarinėje salos dalyje esantį Gilimanuk uostą ir nuplaukėme į Javos salą, o grįžę atgal į Balį, pasukome į rytus, į Karangasem regioną. Čia aplankėme Amed pakrantę, kuri populiari tarp nardytojų. Mes truputį pasnorklinom, bet lietaus sezonas paviršiniam nardymui ne pats geriausias laikas – greitai pakilo bangos, vanduo susidrumstė ir nieko nebesimatė.

Beje, iš Amed greitieji kateriai plaukia į Gili salas (200 000 rupijų (14 €) į vieną pusę žmogui). Gili salas pasiekėme per valandą, ir, pabuvę mažytėse salose kelias dienas, tikėjomės per valandą grįžti į Amed. Deja, dėl netinkamų sąlygų, visi greitieji kateriai buvo atšaukti bent savaitei, tai mums teko keliauti aplinkui – per Lomboko salą, su viešuoju keltu, kuris plaukia 5 valandas į Padangbai uostą Balyje.  Galiausiai Amed, kur buvo paliktas mūsų motoroleris, pasiekėme tik per 12 valandų.

Dar kelias dienas praleidome kitose Karangasem regiono vietose – Candidasa, Pantai VirginBlue Lagoon Beach, kur labai šauniai pasnorklinome. Šioje vietoje nakvynes galime rekomenduoti Kangkung Cottages.

Nuvykome į mums pačią vaizdingiausią šventyklą Balyje – Pura Lempuyang, taip pat aplankėme dvejus žavingus vandens rūmus – Tirta Gangga ir Taman Ujung. 

Vulkaninės Amed pakrantės
Šventykla ant kalno – Pura Lempuyang
Vandens rūmai ir didžiulis sodas Karangasem regione – Taman Ujung
Virgin paplūdimys Balio rytuose
Candidasa rytinėje Balio dalyje

Paskutines dienas prieš išvykimą apsistojome netoli oro uosto – ir ši Balio dalis mums patiko mažiausiai. Tai vakarinė pusė – Kuta, Legian, Seminyak. Čia turistų daugybė, vietinių gyventojų taip pat, eismas labai judrus, transporto kamščių netgi su motoroleriu neaplenkdavome. Jei ieškosite, kur apsistoti Kutoje, galime rekomenduoti The Legian Sunset Residence apartamentus.

Daug vietų, kurios mus būtų sužavėjusios, čia neradome. Aplankėme Tanah Lot šventyklą, bet turistų ten tiesiog per daug, o ir įėjimo kaina labai pakilusi – vienam žmogui 60 000 rupijų (4 €), kasininkė sakė, kad spalį bilietas pabrango net 30 000 rupijų.

Į nelabai toli esantį Canggu kaimelį užsukome pietų. Barų ir restoranų čia nemažai, bet kainos nedžiugina, matyt, per daug pripratome skaniai ir gana pigiai maitintis Balio rytuose. Ten buvo ir turgelis, bet kainos labai sukeltos, o paplūdimiai tinkami tik bangentininkams. Čia pakrantes skalauja rusvos spalvos vanduo, tai maudynės neviliojo.

Išvažinėjant iš Canggu kaimelio
Tanah Lot – pakrantės ir šventykla jūroje vaizdai geri, bet per daug turistų ir per brangu
Kelan paplūdimys – lėktuvų stebėjimui

Dėl to Kutos regione ilgai būti nesinorėtų. Gerai, kad apsistojome ten prieš skrydį, pamačius tokį Balį, kuris mažiau patinka, buvo lengviau išvykti 🙂 Pagrindinėje Kutos gatvėje Jalan Legian, bandėm ieškoti lauktuvių, kol kantrybė trūko derėtis.

Paskutinį vakarą Balyje praleidome stebėdami kylančius ir besileidžiančius lėktuvus netoli oro uosto esančiame paplūdimyje ir tiesiog pristoję ant kelio, kur lėktuvai leidžiasi visiškai virš galvos!

Kitą dieną patys buvome viename iš tų lėktuvų, kylančių virš Kelian paplūdimio. Atsisveikinome su Baliu skaudančia širdimi, ne tik todėl, kad tai buvo paskutinė mūsų kelionės po Aziją vieta, bet ir dėl to, kad tai viena iš gražiausių ir svetingiausių vietų, aplankytų šioje kelionėje.

Balis išlydi mus su puikiais saulėlydžio vaizdais

Tai ar keliauti į Balį per lietingąjį sezoną? Mūsų nuomone – kelionės ir atostogos Balyje tokiu metu tikrai įmanomos, o jei svarstote, kada vykti į Balį, galbūt mūsų pastebėjimai padės nuspręsti. Sausio – vasario mėnesiais Balyje karščio ir saulės tikrai užteko, bet lijo kone kiekvieną dieną. Dažniausiai lietus prasidėdavo pavakaryje, apie 17-18 val., ir tuomet pliaupdavo visą naktį, kartais su didžiuliais griaustiniais, kad net sienos drebėdavo. Bet ryte vėl švietė saulė. Buvo kelios dienos, kai lietus prasidėjo anksčiau, per pietus, tuomet sugrįžti sausiems būdavo neįmanoma.

Kai liūtis užklupdavo kelyje, tai ir apsiaustai nepadėdavo, kelis kartus keliai virto rudomis upėmis. Stengdavomės savo keliones pradėti kuo anksčiau, ir užbaigti po pietų, tad laiko pamatyti tai, ką norime, per dieną buvo šiek tiek mažiau. Lietinguoju sezonu buvo nekokios sąlygos paviršiniam nardymui ir trūko saulėlydžių (tokiu metu, kai turėtų leistis saulė, dažniausiai buvo apsiniaukę ir lijo).

Mūsų verdiktas Baliui: Balis daug įdomesnis ir įvairesnis nei įsivaizdavau prieš atvykdama. Sala ne per maža, bet ir ne per didelė, tad visos įdomios vietos nėra per daug nutolusios viena nuo kitos kaip, pavyzdžiui, Tailande ar Vietname. Balyje, gana nedidelėje teritorijoje, yra įvairiausių gamtos kūrinių – ir aukštų kalnų, ir krioklių, ir ežerų, ir kanjonų, ir tokių paplūdimių, kurie patinka mums – su uolomis, urvais, skardžiais, puikiai tinkančiais apžvalgai, ir su neįtikėtinai žydru vandenynu, į kurį žiūrint, užmiršti viską, kas yra negero šiame pasaulyje…

Pantai Pandawa saulei leidžiantis

Balis skaičiais:

  • Balio saloje praleidome 18 dienų
  • Motoroleriu Balyje nuvažiavome apie 1500 km
  • Per 18 dienų Balyje išleidome apie 900 €, vidurkis dienai apie 50 €
  • Už kambarį nakčiai dviems su pusryčiais Balyje vidutiniškai mokėjome 200 000 rp (15 €)
  • Pietūs/vakarienė su gėrimais Balyje dviems atsieidavo vidutiniškai 100 000 rp (6 €)

Ir galiausiai: gyvesni nei nuotraukos prisiminimai iš Balio – šiame video:

15 Comment

  1. Sveiki,
    ar galioja lietuviškos teisės Indonezijoje?
    Ačiū

    1. Labas, Vytai, oficialiai Indonezijoje reikia tarptautinio vairuotojo leidimo (International Driving Permit)

  2. Karolina says: Reply

    Ar į 900 eurų kainą įskaičiuoti ir lėktuvo bilietai? 🙂

    1. Karolina, tikrai ne, lėktuvo bilietų neskaičiuojam, nes mūsų kelionė prasidėjo Bankoke 🙂 apie 900 eur dviese išleidom tik Balyje per 18 dienų, viešbučiai, transportas, maistas ir visi kiti pirkiniai bei įėjimai

  3. Tai kokias teises naudojote? Lietuviškas ar britiškas (minėjote kad gyvenote Londone)? 🙂

    1. Tomai, britiškas. Bet realiai tas pats Balyje, ar britiškos, ar lietuviškos, reikia international. Kai stabdė Nusa Dua, tai jie jau turėjo pavyzdį, kai atrodo International, tai parodžius britiškas, sako ne, bauda 🙂 o kai sustabdė prie Gilimanuk, parodėm britiškas, kad kitoje pusėje nupieštas motoroleris, jog galima iki 125 cc vairuoti, tai paleido, nežinau, ar nežinojo, kaip atrodė international, ar tiesiog pagailo mūsų 😀

  4. Sveiki, norejau paklausti, kokia bauda buvo? Ir kokia valiuta ten atsiskaitinejot uz viska?

    1. Sveiki, Artūrai, Balyje mokėjom 200 000 rupijų (apie 14 eur). Rupijomis atsiskaitinėjome už viską 🙂

  5. Karolina says: Reply

    Gal žinote kaip ieškoti open jaw skrydžių? Kai keliaujama tarkim į Bankoką, o atgal grįžtama iš Tokijo? Nesitiki, jog žmonės tiesiog spėlioja datas, taip ieškodami pigiausių skrydžių….Gal yra kokia programa ar puslapis tokiems skrydžiams?

    1. Labas, Karolina, manau, geriausia taip ieškoti Skyscanner, pasirinkus Multi-city (toje pačioje eilutėje, kur One Way, Round trip) 😉 Sėkmės paieškose!

  6. Sveiki, po Javos salą važinėjote taip pat motoroleriais? Kokia kaina kelto (Balis-Java-Balis)? Ir kur buvote apsistoja? Ačiū 🙂
    P.S. labai smagūs Jūsų aprašymai, nuotraukos, kas dar labiau paskatino rinktis Balį :))

    1. Labas, Dovile, ne, po Java keliavom traukiniais ir mikriuku iki Bromo ugnikalnio, iš tikrųjų norėjome gauti motorolerį ir patys nuvažiuoti iki Bromo, bet nė vieno nuomos punkto nėra, padaryta taip, kad nori nenori, turi sėsti į mikriuką… Savo motorolerį buvome palikę uoste Balyje, už kelis eurus kelto apsauga pasaugojo 🙂 o keltas labai pigus, į vieną pusę žmogui 6000 rupijų (apie 0,40 EUR).

      Peržvelkit mūsų Javos foto albumą, ten detalių prie nuotraukų aprašymų yra: https://www.facebook.com/Buvautenlt/photos/a.1252295848164001.1073741864.420903731303221/1252295484830704/?type=3&theater 😉

  7. laurynas says: Reply

    Sveiki,
    Norint vairuoti motorolerį Balyje turint tarptautines teises, ar būtina turėti išsilaikius ir A/A1 kategoriją motociklams/mopedams iki 125cc? Ar pakanka teisių su B kategorija + IDL ?

    Ačiū!

  8. Rolandas says: Reply

    Sveiki,

    planuojam i Bali 8-9 dienom ar mums uzteks tiek dienu aplankyti pagrindines lankytinas vietas? planuojam apsistoti Kutoje, ar nuo Kutos daug uzims laiko kaskarta vaziuoti i lankytinas vietas?

    1. Rolandai, nuo Kutos į salos pietus užims apie 2 val., iki Ubudo irgi panašiai, į šiaurę ir rytus virš 3 val.

Leave a Reply