Ilgas kelias namo: kelionė iš Anglijos į Lietuvą ir atgal

Print Friendly

Ar verta į Lietuvą važiuoti automobiliu, svarstėme gana ilgai. Patarimų gavome iš dviejų stovyklų: vieni sakė, kad kelionė per daug varginanti ir net pavojinga, o kiti skatino išbandyti – juk tik savo kailiu patyręs suprasi, ką tai reiškia.

 Iš tikrųjų, didžiausias paskatinimas važiuoti, o ne kaip visada – skristi lėktuvu, buvo tai, kad tik vasaros pradžioje įsigijom pirmąjį automobilį Anglijoje. Tai nuo to laiko mūsų laisvalaikis visada kelyje, turbūt taip būna visiems pradžioje, kol atsidžiaugi nepriklausomomis nuo traukinių, autobusų ir lėktuvų tvarkaraščių kelionėmis.

Skaičiavom, dėliojom ir galvojom – kelionė į Lietuvą automobiliu turi ir pliusų, minusų. Pliusai tie, kad važiuoji, kada nori, nereikia taikytis prie skrydžių tvarkaraščių, kurie nėra itin patogūs skrendant pigiosiomis oro linijomis – arba išskrendi iš Londono oro uostų labai anksti ryte, arba nusileidi Lietuvoje ar Latvijoje labai vėlai. Tada reikia ieškoti, kas namo parvežtų, o mums artimiausias – Rygos oro uostas už 160 km. Ir vėliau Lietuvoje priklausai nuo kitų malonės, kas kur pavežės. Susisiekimas viešuoju transportu  iš nedidelio miestelio per daug sudėtingas. Ir aišku, vežiesi rūbų, lauktuvių ir viso kito, kiek tik nori.

Tačiau keliaujant automobiliu yra ir minusų. Visų pirma – kelionė užtrunka parą ir vairuoti reikia patiems. Antra – vairas dešinėje pusėje, o išvykus iš Anglijos tai nėra labai patogu (bet ir ne taip nepatogu, kaip galvojom, kad bus!). Prieš kokius šešerius metus, kai Londone lankėmės vasaros atostogų metu, į Lietuvą grįžom autobusu. Pusantros paros kelionė buvo labai varginanti, nors galėjom visą laiką miegoti, tačiau dėl vietos trūkumo buvo labai nepatogu – automobilyje nepalyginimai patogiau.

Šalia Eurotunelio - jau Prancūzijos teritorija
Šalia Eurotunelio – jau Prancūzijos teritorija

Su tokiom mintim išsiruošėm į savo pirmąją kelionę. Iš anksčiau tokią kelionę jau patyrusių draugų gavom patarimų, ką reikia turėti, dar šį tą ir internete radom, kaip paruošti anglišką automobilį kelionei į Europą.

Automobiliui, kuris yra sukurtas važinėti kairėje kelio pusėje, įvažiavus į Europą, būtina pridengti žibintus specialiais lipdukais, kad neakintum kitų vairuotojų. Angliškai jie vadinasi headlamp converters, jų galima įsigyti internete (pvz. ebay.co.uk) arba parduotuvėse (pvz., Halfords).  Neturint tokių, kiekvienoje Europos šalyje galima gauti baudą.

Kiekvienoje šalyje privaloma turėti gesintuvą, avarinį ženklą, atšvaitinę liemenę, vaistinėlę, o Prancūzijoje papildomai reikalaujama turėti atsargines lemputes automobilio žibintams ir 2 vienkartinius alkotesterius (šiuos dalykėlius taip pat galima įsigyti internete, o Halfords parduoda visą rinkinį už £29.90, kuriame sudėta viskas, ko reikia kelionei į užsienį).

Turintiems britišką vairuotojo pažymėjimą, reikėtų nepamiršti pasiimti popierinės pažymėjimo dalies (paper counterpart). Taip pat pasitikrinkite, kad automobilio draudimas galiotų ir Europoje.

Eurotunelio traukinio viduje
Eurotunelio traukinio viduje

Kelionei iš Anglijos į Lietuvą pasirinkom Eurotunelį, kuris iš Folkestoune’o į Prancūziją nugabeno per 35 min. Bilietas kainavo 72£ (užsisakyti galima čia>>), kelto bilietai buvo tik šiek tiek pigesni (apie 60£), tačiau tada norėjom taupyti laiką, ne pinigus. Buvom užsisakę 22 val. traukinį, bet atvykom anksčiau, spėjom į 21 val. maršrutą. Eurotunelyje leidžiama vykti dviem valandomis anksčiau arba vėliau nei užsakytas maršrutas, tik gali tekti sumokėti kainų skirtumą, jei užsakytas bilietas buvo pigesnis.

Per 35 min. atvykę į Kalę (Calais), Prancūziją, Belgiją ir Olandiją pralėkėm nepastebimai. Geriausi keliai pasirodė Belgijoje. Nors ten važiavom naktį, tačiau keliai buvo gerai apšviesti, tai ir vairuoti nebuvo sunku, taip sakė vairuotojas.  Vokietijoje irgi važiavome naktį, greitis autobanuose neribojamas, bet paryčiais užklupo kruša, tai matomumas buvo toks prastas, kad vos 90 km/h galėjome važiuoti.

Mums, naujų vaizdų ištroškusiems keliauninkams, buvo labai gaila, kad negalėjom užsukti į įdomius Europos miestus –  Briugę, Berlyną, Varšuvą… Kitąsyk, prisižadėjom sau, tokiai kelionei skirsime daugiau laiko ir užsuksime į šiuos miestus bent kelioms dienoms.

Lenkijos keliuose - tankai, fūros ir traktoriai
Lenkijos keliuose – tankai, fūros ir traktoriai

 Galiausiai, po maždaug 10 valandų kelionės, pasiekėm Lenkiją (iš namų Londone išvykom 19 val., Lenkijos sieną kirtom 6 val. ryto). Čia mus pasitiko tankai, sunkvežimiai, traktoriai, o sustojimo aikštelėse laukė čigonai ir siūlė pirkti telefonus bei peilių rinkinius. Prie viso šito pridėjus dar ir karščiausią metų dieną Lenkijoje bei Lietuvoje, išėjo nelabai maloni kelionė.

Gal perdedu – mokamų kelių atkarpa Lenkijoje iki Varšuvos neprailgo, keliai geri ir važiuoti buvo gana paprasta. Mokamos kelių atkarpos Lenkijoje kainavo 72.90 zlotų (mokėti reikėjo keturiuose punktuose – 33 zlotus, du kartus po 15 zlotų ir 9.90 zloto). Vieninteliu metu Lenkijoje buvome apsikeitę – ryte porą valandų vairavau aš pati, kol eismas nebuvo labai didelis.

Lenkiškų kelių nepatogumai prasidėjo už Varšuvos. Temperatūra lauke buvo virš 35 laipsnių, saulė spigino, o eismą Lenkijos miesteliuose ir kaimuose stabdė traktoriai, kombainai ir kelio darbai.  Jau buvom pavargę, tai tie kaimeliai ir miesteliai per Lenkiją Lietuvos link atrodė nesibaigiantys. Darbo dieną automobilių keliuose buvo daug.

Grįžtant atgal, šeštadienį, kai šiuo keliu riedėjom dar visai neseniai pradėję kelionę iš Lietuvos, buvo daug lengviau – nepavargusiems važiuoti per Lenkiją daug paprasčiau. Grįžtant nuovargį labiausiai jautėm Vokietijoje, kai keliavom jau kokį 15 valandų.

Įvažiuojant į keltą
Įvažiuojant į keltą

Kelionei atgal į Angliją eurotunelio nesirinkom – kainų skirtumas buvo didelis. Kelto bilietas kainavo 80£ (keltų bilietus užsisakyti galima čia>>), eurotunelio – 145£. Tai pasirinkom valandą ilgesnį, bet beveik perpus pigesnį kelionės per Lamanšo sąsiaurį variantą. Kelto ir eurotunelio bilietų kainos nėra pastovios, skirasi priklausomai nuo paros laiko ir kiek iš anksto perkamas bilietas.

Keltas buvo F&O Ferries ir atvykusius anksčiau, mus įleido į valandą ankstesnį keltą be jokių papildomų mokesčių, nors ant bilieto ir rašė, kad pakeitimų mokestis yra 20£, tačiau niekas papildomai mokėti neprašė, tai ir nesidomėjom, kodėl.

Išvažiavus iš kelto - Anglijos Doveris
Išvažiavus iš kelto – Anglijos Doveris

Kai pamatėm baltąsias kalvas, supratom, kad Doveris ir Anglijos krantai jau arti ir mūsų ilgoji kelionė greit baigsis. Kažkaip nejučia, per pusantros valandos, jau buvom namie. Kuo daugiau važinėji, tuo labiau atstumai darosi trumpesni ir kelios valandos kelyje atrodo visiškas niekis.

Jei paklaustumėte, ar dar keliautume į Lietuvą automobiliu, atsakytume, kad turbūt taip. Nebuvo taip jau blogai, kaip galvojom, kad gali būti.

Po šios kelionės, jau daug kartų teko keltis keltu ir važiuoti eurotuneliu, išbandyti kitus Europos ir Amerikos kelius. Kelionių automobiliu maršrutus talpinam čia>>.

  • Eurotunelis
  • Eurotunelis
  • Eurotunelis
  • Lenkijoje svilino karštis
  • Lenkijos keliai
  • Lenkijos keliai
  • Ilgas kelias
  • Vairuotojas
  • Lietuvos keliai
  • Lietuvoje pasitiko ramus saulėlydis
  • Šalia kelto
  • Į keltą
  • Plaukiam į Doverį
  • Doveris

43 Comment

  1. nera slykstesnio vaizdo kaip isvaziavus is kelto i doveri, turbut ne tik man taip bet ir daug kam kas jau uk dirba nemazai laiko.

  2. To Scupas says: Reply

    Nepasakyciau, kad Doveris negrazus miestas, nors dirbu ir gyvenu Eastbourne, kur vaizdai dar geresni. Turbut paciam reiketu apskritai darba keist, kad taip jauciates 🙂

  3. Prtariu (to scupas) jei toks slykstus vaizdas, kodel tada cia vaziuojat? Atrodo lyg koks tremtinys komentuotu 🙂

  4. Kaip marsruta planavotes? Navigatorium ar google maps? Labai idomu buvo paskaityt, nes pats planavau vaziuot bet nesiryzau 🙂 atrodo baisu. Dar prancuzijoj vienkartinis alkotesteris reikalingas jei neklystu. Manau keliems vairuotojams kelione neturetu prailgt. P.s. kiek ank kuro isejo?

    1. Keliautoja says: Reply

      Mes vazinejam jau eile metu-tik aitomobiliu! Kura pildomes 2 kartus pirmyn ir tiek pat atgal. Man daug lb patinka nei lektuvu. Lietuvoj jauties nuo nieko nepriklausomas

  5. Mantai, preliminarų maršrutą planavom su Google Maps, bet važiavom su navigacija (kuri vis norėjo vesti per Kaliningradą, tai teko pasirinkti, kad išvengti šitos atkarpos). Prie Varšuvos abi navigacijos, kurias turėjom, sugrybavo šiek tiek, ten kelių remontas buvo, bet daugiau visur viskas gerai buvo 🙂

    Prancūzijoje tą reikalavimą dėl alkotesterio jau atšaukė, tačiau jis dar būna įdėtas, kai perki tą rinkinį kelionei į Europą. O kuro sunaudojom apie 2 bakus, tai apie 160£.

    Tikiuosi pagelbėjom, jei dar kokių klausimų turėsi, kreipkis 🙂 Visai įdomi kelionė, ir nėra tokia jau sunki, kaip gali atrodyti, bet tikrai daug lengviau, jei yra bent du rimti vairuotojai 😉

  6. Sakykit, cia kura i abi puses sunaudojot? Jei ne paslaptis, kokiu automobiliu keliavot?

    1. Kestutis says: Reply

      Is kur toks optimizmas, kaip tu taip net pagalvot pagalvojai kad du bakai i abi puses :DDDDDD Gerai butu! 😀 2 bakai minimum, gali buti trys i viena puse priklauso nuo kiek ekonomiskas tavo automobilis.

  7. Igori, mūsų dyzelinis VW Passat suvalgė 2 kuro bakus (£160) į vieną pusę 🙂

  8. Kestutis says: Reply

    Be to, geriausias laikas keltu keltis yra vidurnakti po 12h (valandos) Nes keltas kainuoja tik 39£-45£. Per nakti praskrieji vokietija, paryciais buni prie Lenkijos. Tada gali pailseti, pamiegoti, pasimyleti ir leistis kelionei per Lenkija. Nera taip jau ir sudetinga kaip atrodo is pirmo zvilgsnio. Reikia geros navigacijos, manau cia tom-tom pats geriausias butu pasirinkimas ir be vargo parves namo.

    1. Anonymous says: Reply

      Tom-tom Manau perdaug Gera varda uzsitarnavo, yodel or mano zmones, kad ji Gera…man asmeniskai ji lieva… 160£ kaip I Bala. Naudoju geriau igo instaliuota automobilyje…

    2. Anonymous says: Reply

      TOKS KELIONES VARIANTAS IS VISU PATEIKTU PATS GERIUSIAS
      🙂

  9. Klausimas dabar iskilo kaip del to vairavimo kitoj pusej? ar sunku buvo priprasti? as mat Lietuvoj nesu vairavusi, tai bandau isivaizduoti ar labai sunku.

    Aciu

  10. Jei nesi bandžiusi, reikėtų pabandyti, aišku, kažkiek laiko reiks priprasti, kad viskas kitoje pusėje 🙂 Išvažiavus į Europą su anglišku automobiliu, magistraliniuose keliuose nesunku, tik vietiniuose keliukuose lenkiant reikia šturmano 🙂

  11. labai idomu paskaityti, lekiu po poros menesiu i lt ,turiu kelto biletus dover -Dunkirk , su lenkija kaipmaz supratau trugdziu yra traktoriai kaip ir lituvoje sunkvezimiai o kaip su sustojimais kaip su poilsio stotelemis ar yra pakeleje vietu kur gali kojes pamiklinti

    1. Dainiau, poilsio stotelių tikrai netrūko, degalinės dažniau nei Anglijos magistraliniuose keliuose, nors buvo pora vietų, kai jau norėjom sustoti ir kokius 30 km nepasitaikė nė viena degalinė. Tačiau visur tvarkinga, švaru, kai kur netgi dušai nusiprausti yra. Tik va, kai tik įvažiavę į Lenkiją sustojom poilsio stotelėj, ten degalinės nebuvo, tik tualetai, dušai ir stotel furistams ir kitiems pailsėti, tai iškart prisistatė neaiškūs pardavėjai, siūlydami iphonus, peilių rinkinius ir kitokias nesąmones. Naktį ten būtų nejauku! Geros kelionės 😉

  12. isvykstu liepos 8 i lt is airijos nebe pirma kart taip keliauju . 🙂 man asmeniskai tai 100% geriau su auto keliaut nei lektuvu .Gal kam naudinga bus euro tuneliu perkant bilieta pirkit i abi puses ,tipo gryzimas sekancia para .kaina pastoviai buna jai neklystu 46 svarai (57 eur). http://tickets.eurotunnel.com/booking/fare.asp

    1. Ačiū už patarimą, Mantai 🙂 geros kelionės!

  13. as visda vaziuoju atostogu savo masina, ir visada vienas, jau 10 metu vazineju atostogu i LT, europos keliuose nera sundetinga vaziuoti tik reikia isivaziuoti apie 20 km ir toliau buna nesunku, sutinku kad varginanti kelione, bet nera iseities be padeties, geras variantas yra kai keliesi keltu is vokietijos i klaipeda nei pavarges nei masina kur suges nei degalu reikia kur pilti, del keliu valandu ilgiau man geriausias variantas, vaziavau visa kelia savo eiga tai kai gryzti isvarvejusiom akim tai nieko nebesinori tik ziuri kur greiciau kristi i lova, o Kiel- Klaipeda pats geriausias variantas, ir masina sveika ir nepavarges, nuo Dunkirk iki Kiel 800 km, ir patogu ir nepavarges, tik keltas plaukia 21 val, tai pasiulymas nemegstantiem ilgai sedet uz vairo.

  14. Anonymous says: Reply

    Ar plaukent su keltu buna dideles bangos ar ne

    1. Kiek kartų esam plaukę, didelio siūbavimo nebuvo 😉

  15. Gal galima detaliau apie keltą is Vokietijos i Klaipėdą? Is kokio miesto keliates, kokiom linijom kiek bilietas? Dekui!

    1. Andriau, iš Kylio (Kiel) į Klaipėdą plaukia DFDS keltai, mes juo plaukę nesam, net tuo metu, kai važiavom (vasarą) bilietai buvo ganėtinai brangūs, o ir laiko plaukti užtrunka ilgiau nei važiuoti. Bet norint išvengti važiavimo per Lenkiją ir pusę Vokietijos, tuomet šis keltas gera išeitis. Bilietai priklauso nuo datų, užsisakyti ir pasižiūrėti kainas galima per čia: http://www.dfdsseaways.co.uk/ferry-routes/other-routes/kiel-klaipeda-ferries

  16. Sveiki, pirmą kartą keliaujame į Angliją. Eurotuneliu galima važiuoti ir mašina ar kaip? Klausimas bukas, nes neįsivaizduoju kaip patekti į Angliją. Ar keltu? Iš kokio miesto eina keltas?

    1. Labas, Andriau, taip Eurotunnel yra toks traukinys, į kurį įvažiuoji su savo automobiliu ir perveža tuneliu po Lamanšu. Eurotunelis veža nuo Calais mieste Prancūzijoj iki Folkestone Anglijoje. O jei imti keltą, tuomet iš Prancūzijos Calais (1,5 val. plaukia iki Dover Anglijoje) arba Dunkirk (2 val. plaukia). Bilietų galit pasižiūrėti čia: http://www.directferries.co.uk/, o eurotunnelio čia: http://www.eurotunnel.com/uk/tickets/. Sėkmės kelionėje 😉

  17. Labas vakaras, turiu klausima kaip uzsakineji bilieta eurotunnelio reikia asmenu vardus rasyti kurie keliauja su tavimi ar tik vairuotoja uztenka?

  18. Turiu klausima vykstant eurotunnel reikia zmoniu kieki rasyti ar tik vieno asmens uztenka?

    1. Labas, Tadai, reikia visų keleivių duomenų, prieš kelionę reiks ir pasų /ID kortelių duomenis pateikti, čia gana neseniai įvestas reikalavimas

  19. minimalus says: Reply

    Porą kartų važiavau (iš UK ir atgal), bet vis tiek kyla klausimas – kuriais keliais geriausia važiuoti per Belgiją? Vokietija ir Lenkija daugiau mažiau aišku. Bet Belgijoje iš Kalė (Fr) Google ir Sygic siūlo važiuoti į Briugę, iš jos į Antverpeną darant lankstą pro Gentą, iš Antverpeno pro Eindhoveną (Nl) ir iki Duisburg (Deu) ir ten jau 2 autobahnu į Lenkiją. Ar apsimoka klausyti navigacijos ir daryti lankstą pro Gentą? Jei gerai pamenu, pernai iš Briugės važiavome E34 keliu tiesiai į Antverpeną bei atgal taip pat. Bet abu kartus važiavome naktį ir to eismo nelabai buvo.

    1. Tiesą sakant, nežinau, mes kelis kartus būtent tuo keliu važiavome – nuo Calais link Dunkirk, tada link Brugge, aplenkiam Ghent, Antwerp ir pravažiuojam palei Eindhoven, ir tada jau tiesiai per Vokietiją pro Duisburg. Kai teko važiuoti naktį, tai per Belgiją eismas nedidelis, o kartą grįžinėjome sekmadienio dieną, tai automobilių buvo daugiau.

  20. Sveiki, mes planuojam vaziuoti atostogu i Lietuva su vaikais, 10 ir 4 metu, vairuoja vienas vyras. Visi aplinkui atkalbineja, nes sako kad tai labai pavojinga kelione, bet mes pasiryzom. Dar visi gasdina, kad labai sunku ivaziuoti i kelta, kad sunku susitvarkyti su dokumentais ten, gal turit parities kaip yra su keltu

    1. Labas, Nijole,

      įvažiuoti į keltą mano pažįstamiems vairuotojams nebuvo sunku, jei turi vairavimo patirties, tai tikrai problemų neturėtų būti. Dėl dokumentų – turėkite išspausdintą kelto bilieto patvirtinimą (nors dažniausiai jo netgi nereikia, nuskanuoja automatiškai automobilio numerius), tuomet pasai ar ID kortelės, pasakys į kokią eilę važiuoti, tai važiuojat palei ženklus iki eilės numerio ir stojat į tą eilę, kur reikės palaukti, kol įleis į keltą. Užsisakyti kelto bilietus galima čia: http://www.directferries.co.uk.

      O dėl kelionės sudėtingumo, tai vienam vairuotojui be poilsio įveikti 2000 km gali būti sunku, priklausomai kiek ištvermingas, bet jei neskubate, plius esate su vaikais, tai kur nors pusiaukelėje užsisakykit motelį ar tiesiog sustoję aikštelėje porą valandų pamiegokite.

      jei dar turit klausimų, rašykit 😉

      1. As turiu klausimu keleta jei galima.

      2. Sveiki, turiu dar viena klausima del mokamu Lenkijos keliu, ar galima uz juos moketi banko kortele ar butinai tik grynaisiais ir zlotais, aciu.

        1. Nijole, galima ir banko kortele, o grynais priima trimis skirtingomis valiutomis – zlotais, eurais arba JAV doleriais. Jei mokėsit eurais arba doleriais, grąžą atmes zlotais.

  21. Sveiki,cia dar galima klausimu keleta uzduot?

    1. Klauskit čia arba parašykit į info@buvauten.lt 😉

      1. Sweiki…
        Kaip del automoilio draudimo… ar reikia kokio specalaus draudimo ar tinka paprastas uk aotomobilio draudimas vaziuouti i lt?
        ar reikia pranesti draudimo kompanijai, kad isvyksti is uk?

        1. Dauguma draudimo kompanijų leidžia būti išvykus iš UK iki 30 dienų, jei kelionė ilgesnė – reikia pranešti, bet tokie dalykai turėtų būti draudimo polise, peržvelkit 🙂

  22. Mes irgi planuojame kelionę automobiliu londonas lietuva. Taip keliausime pirmą kartą. Kadangi planuojame keletą sustojimo vietų su nakvyne, tai tikiuosi kelionė labai neprailgs ir nepavargsime labai stipriai…Šiaip geras būdas pamatyti Europą.

  23. editukas says: Reply

    o kaip su vanais? taip pat kaip ir su lengvosiom?

  24. Sveiki , norejau paklausti ar naudojotes kada Sygic navigacija? Ar patikima butu vaziuoti is Uk i LT?

    1. Sygic nesam naudoję, dažniausiai naudojam Google Maps arba Maps.me, dar Wase 🙂

Leave a Reply