Atgal į gamtą – laukiniai kempingai Škotijoje

Kartais reikia laisvės. Nuo kasdienybės, nuo darbų, nuo negerų minčių. Pabūti arčiau gamtos. Iškeisti televizoriaus, laptopo, telefono ekraną į gyvą paveikslą. Ne tik pamatyti, bet patirti gamtos galią ir grožį savo kailiu. Pasijusti laukinio ir laisvo pasaulio dalimi.

Jei ir tau to kartais reikia, skaityk toliau – apie mūsų mėgstamus laukinius kempingus Škotijoje. Keliaujant po Škotiją, išbandyti laukinį kempingą (wild camping) labai rekomenduojame. Įdomi patirtis – susirasti tinkamą nakvynės vietą ir ilsėtis gamtos apsuptyje, kai aplink nei vieno žmogaus.

Dar gyvendami Anglijoje, Londone, bent kelias vasaros naktis praleisdavome nakvodami palapinėse. Dažniausiai kempingų ieškodavome netoli gražių vietų, kurias aplankę, vakarodavom su draugais prie laužo. Kam reikia penkių žvaigždučių viešbučio, juokdavomės tais vakarais, stebėdami dangų, jei yra milijono žvaigždžių kempingai...

Apie tai, kaip išsirinkti kempingus Anglijoje ir Velse, pasakojome šiame straipsnyje>>. Atvykę gyventi į Škotiją, pamėgome kempingauti ne ant mokamo 10 kvadratinių metrų žemės plotelio, bet įsikurti stovyklą patys. Škotijoje, kitaip bei Anglijoje ar Velse, tokios stovyklos yra visiškai legalios.

Laukinis kempingas nereiškia, kad nereikia laikytis jokių taisyklių. Aišku, niekas 10 val. vakaro į palapinę nenuvarys ir laužo gesinti nelieps, bet gerbti aplinką reikia.

Pagrindinė taisyklė ir prašymas, kempingaujant Škotijoje – palikti vietą tokią, lyg tavęs ten ir nebuvo. Susirinkti šiukšles, nelaužyti medžių, naudotis jau esančiomis laužavietėmis, ar dar geriau, ugnį kurti aukščiau žemės (tam tinka mūsų ‘šašlykinės’ arba galima įsigyti kibirėlius ugniai kūrenti).

Būna liūdna atvykus į gražią vietą rasti krūvą šiukšlių, pamirštų ankstesnių kempingautojų, tačiau taip esam matę tik keliose vietose.

Kaip išsirinkti vietą laukiniam kempingui?

Reikėtų rinktis atokiau nuo gyvenamų namų, neaptvertose teritorijose. Legaliai Škotijoje kempingauti galima bet kur. Mes renkamės vietą prie vandens – upės, ežero ar jūros. Taip patogiau – ir rankas galima nusiplauti, ir jaukiau, nei kur atviroje pievoje.

Prieš vykdami, iš anksto vietos neieškome, tik žemėlapyje pasižiūrime, ar bus koks privažiuojamas vandens telkinys mūsų kelyje, o tada tiesiog pasidairome, kur geresnė vieta įsikurti nakčiai.

Tas vietos ieškojimas netgi prideda žavesio visai šiai atrakcijai. Yra buvę keli atvejai, kai jau temsta, o dar nežinai, kur miegosi šiąnakt, nes aplink nieko tinkamo nesimato. Bet galiausiai pasitaiko koks geras žemės plotelis. Kas ieško, tas randa 😊

Iki šiol taip naktis esame leidę Cairngorms nacionaliniame parke, Isle of Skye, netoli Loch Ness ir prie Loch Lomond. Loch Lomond nacionaliniame parke galioja laukinių kempingų apribojimai – yra paskirtos vietos, kur galėsima praleisti naktį (tiek kemperiams, tiek palapinėms), tereikia užsiregistruoti internetu ir sumokėti 3£ už palapinę per naktį. Tai galima padaryti čia: http://www.lochlomond-trossachs.org/things-to-do/camping/get-a-permit.

Vasarą kempingaujant Škotijoje, nepatogumų gali sukelti aukštumų mašalai (midges), kurie būriais puola kempingautojus ir po Škotijos aukštumas vaikštančius žmonės. Kai šie mažyčiai mašalai aktyvūs, mes dažniau renkamės kitas vietas savo išvykoms, o vietą pasirinkti padeda šis nuolat atnaujinamas žemėlapis apie mašalų aktyvumą: https://www.smidgeup.com/midge-forecast.

Dar vienas variantas ir įdomi patirtis, kaip nemokamai praleisti naktį Škotijoje – trobelės, vadinamos bothy. Šie nameliai, įkurti gana atokiose vietovėse, su baziniais patogumais (t.y., yra stogas virš galvos, sienos ir gultai), tampa prieglobsčiu tiems, kurie iškeliauja į kalnus ilgesniam laikui, ar tiesiog tiems, kurie baigę darbą penktadienį, nori praleisti savaitgalį atokioje vietoje.

Šios trobelės yra atviros visiems, nereikia būti nariu, kad jose apsistotum. Registracijos nėra, tai reiškia, kad atvykę galite rasti namelį užimtą.  Tuomet reikės ieškoti kitos vietos nakvynei, arba pasidalinti erdve su tais, kurie atvyko anksčiau. Naujos patirtys ir nuotykiai – toks ir yra laukinių stovyklų tikslas!

Vietas, kur yra šie nameliai galima čia: https://www.mountainbothies.org.uk

Ar esi nakvojęs tokiose trobelėje ar laukiniuose kempinguose Škotijoje? O gal tai išbandei kitose šalyse? Pasidalink įspūdžiais komentaruose!

2 thoughts on “Atgal į gamtą – laukiniai kempingai Škotijoje

1. Labas, Greta, tose vietose, kur jų daug ir nėra jokio vėjo, tai lauke būti beveik neįmanoma – aplipęs jais būni, puola į veidą, akis, rankas. O jei jautresnė oda, tai nuo įgėlimų gali ir alerginė reakcija būti. Man tai įkandimai po dienos ar dviejų labai niežti, vyrui be jokių pasekmių praeina. Tai visad stengiamės pasitikrinti mašalų žemėlapį prieš keliaudami 🙂