Vaizdinga diena Škotijoje: Loch Lomond, Balmaha ir Conic kalva

Loch Lomond yra didžiausias ežeras Škotijoje, turistus viliojantis puikiais vaizdais ir įdomiomis pramogomis. Atvykus prie ežero, rekomenduojame nesudėtingą, bet labai vaizdingą žygį į Conic Hill, nuo kurio matosi visas Loch Lomond ežeras ir jo salos.

Loch Lomond, esantis 50 km į šiaurę nuo Glazgo ir apie 120 km nuo Ediburgo, yra ta vieta, kurią verta įtraukti į savo lankytinų vietų sąrašą, keliaujant Škotijoje. Tai didžiausias pagal plotą ežeras Škotijoje, žymus dar ir tuo, kad čia yra riba, kur baigiasi škotų žemumos (Lowlands) ir prasideda aukštumos (Highlands). Ežeras priklauso Trossachs nacionaliniam parkui.

Booking.com

Mes prie Loch Lomond vykome po vaizdingo pasibraidymo po Devil’s Pulpit tarpeklį, kuris yra visai netoli šio ežero. Tą dieną viso Trossachs parko apžiūrėti tikrai nebandėme, turėjome aiškų tikslą – užlipti į Conic kalvą (Conic Hill), virš jūros lygio iškilusią 361 m.

Žygis į Conic kalvą prasideda Balmaha miestelyje šalia ežero, kur yra nemokamas parkingas ir lankytojų centras. Pats žygis tikrai nesudėtingas ir neilgas – 4 km į abi puses. Takas prasideda paparčiais apaugusiame miškelyje, po to aukštyn, iki pirmosios aikštelės veda laiptai. Ten atsiveria pirmieji vaizdai į Loch Lomond salas.

Vaizdai stulbinantys jau nuo pirmųjų vietų, kai pakyli virš medžių. Kuo toliau, kuo aukščiau – tuo įspūdingiau, matosi vis daugiau salų, o pats ežeras, atrodo, nesibaigiantis.

Takeliu į Conic kalvą lipa nemažai žmonių, ypač savaitgaliais, tai gana populiarus maršrutas, tai ne ta vieta, kur galima tikėtis, jog ant viršūnės bus ramu. Kai mes užlipome, Conic kalvos viršūnė buvo tiesiog sausakimša. Bet netoliese yra vadinamoji netikra viršūnė, kiek žemesnė kalva arčiau Loch Lomond. Nuo ten vaizdai daug geresni, o ir vietos prisėsti ir pasigėrėti panoramomis, daugiau.

AdresasBalmaha Visitor Centre car park, G63 0JQ. Koordinatės: 56°05’04.4″N 4°32’21.6″W

Žygio atstumas: 4 km Laikas: 2 val.

Būnant toje vietoje, rekomenduojame nepraleisti Balmaha prieplaukos (Balmaha Pier), kuri mums iš pirmo žvilgsnio priminė populiariąsias salas Tailande, kur iš vandens kyšo džiunglėmis apaugusios uolos, ir šalia plūduriuoja spalvingi laiveliai. Štai šiaurietiškas Azijos salų variantas – Balmaha prieplauka šalia Loch Lomond ežero:

Balmaha prieplaukos galima vykti į turus po ežero salas, išsinuomoti kajakus ar baidares, ar nedidelį katerį. Ežere salų virš 50, bet tik 22 iš jų turi oficialius pavadinimus, kitos vadinamos tiesiog salelėmis (islets).  Tik trys salos priklauso valstybinėms institucijoms, tai Inchcailloch, Bucinch ir Ceardach, likusios – privačios.

Mus iš Loch Lomond tą popietę išgynė liūtis su griaustiniu. Toks jau tas Škotijos oras, besikeičiantis kas 5 minutes, bet nenusiminėme, nes patyrinėti Loch Lomond ir Trossachs nacionalinio parko dar tikrai sugrįšim. Jei jau buvote, parekomenduokite, ką dar ten verta pamatyti 🙂