Harvester – tradiciniai angliški patiekalai už gerą kainą

Draugų rekomenduotas restoranas Harvester tikrai nenuvylė. Nenuviltų tų, kurie nori sočių ir skanių pietų Anglijoje už gerą kainą. Tačiau kaip vėliau parodė mūsų patirtis, ne kiekvieną šio tinklo restoraną galime rekomenduoti. Vyriška nuomonė – apie populiarų angliškų gastro pabų tinklą.

Anglijos kurorte Bournemouth restoranas Harvester - ant jūros kranto
Anglijos kurorte Bournemouth restoranas Harvester – ant jūros kranto

Pirmąjį kartą Harvester restorane teko apsilankyti, kai buvome labai alkani, po popietės prie jūros. Buvo vienas iš tų retų šiltų angliškos vasaros sekmadienių. Su draugais išlėkėme pasikaitinti saulėje, o praleidus dieną paplūdimyje (buvome Camber Sands, lietuvių mėgstamame pliaže, primenančiame Lietuvos pajūrį), visų mintys buvo tik apie maistą – atsivežti užkandžiai užtektinai nepasotino.

Draugų pora ėmė girti restoranų tinklą, kurio anksčiau girdėti nebuvo tekę – Harvester, neva jų kepti šonkauliukai ten patys sultingiausi ir skaniausi,  vištienos kepsniai taip pat puikūs. Panorome išbandyti. Jų mėgstamiausias Harvesteris – Londono pietryčiuose, Eltham rajone esantis The Falcon. Bandėme ieškoti Harvesterio kur nors pakeliui, tačiau galų gale nuvykome į tą jų mėgstamą vietą Elthame.

Harvester tinklo gastro pabai iš išorės labai primena eilines anglų aludes, tačiau tai labiau ne aludė, o vieta pavalgyti, čia mėgsta susirinkti šeimos su vaikais.  Restoranų pavadinimai būna skirtingi, būdingi tradicinėms angliškoms aludėms, tačiau kur nors būtinai bus ovalus žalias Harvester ženklas, rodantis, kad vieta priklauso šiam tinklui.

Nuo pirmojo apsilankymo, šio tinklo restoranuose jau teko būti keturis kartus, ir tiesiog neįmanoma nepastebėti, kokie ten mandagūs darbuotojai. Iškart, kaip būdinga daugeliui lietuvių, kyla mintis: turbūt darbdaviai liepia taip dažnai šypsotis, klausinėti, ar viskas gerai, ar nieko netrūksta. Na, gal ir yra apsimetinėjimo, bet tai vis geriau, nei padavėjai susisukusiais veidais.

Harvesterio Fish & Chips - buvo skaniau, nei dabar atrodo nuotraukoje
Harvesterio Fish & Chips – buvo skaniau, nei dabar atrodo nuotraukoje

Taigi, grįžtant prie pirmojo apsilankymo The Falcon, restorano darbuotoja greitai mums surado vietą, visi penki buvome pasodinti, gavome meniu. Išrankus nebuvau, žinojau, ko noriu, tad užsisakiau: pomidorų sriubos (£4) ir tradicinį anglų patiekalą Fish & Chips (£6.99).

Draugų patiekalai buvo tokie: ant grotelių keptas vištienos krūtinėlės kepsnys (Simply Chicken – £5.99),  jautienos šonkauliukai (BBQ Beef ribs – £10). Laikas belaukiant užsakyto maisto Harvester restoranuose neprailgsta, mat jį praleidi kirsdamas salotas su šviežiomis bandelėmis ir įvairiais padažais iš nemokamo bufeto. Todėl ir užkandžių užsisakyti ten nereikia – kiek kartų tai darėme, niekada nesuvalgėme, nes jau buvome apraminę kirminą skrandyje salotomis.

Salotos, bandelės, padažai - veltui
Salotos, bandelės, padažai – veltui

The Falcon restorane valgyti Fish & Chips turbūt puikiai pagaminti. Žuvis neplaukiojo aliejuje, kaip dažnai pasitaiko, todėl šį patiekalą nepatikrintose vietose užsisakyti būna rizikinga. Bus arba geras, arba teks viršutinio sluoksnio nevalgyti. Draugai irgi liko patenkinti savo patiekalais. Po visų mišrainių ir Fish & Chips buvo sunku pakilti nuo stalo.

Tačiau ne visi šio tinklo restoranai paliko gerą įspūdį. Tai labai priklauso nuo vietos, kuriame restoranas yra. Viena draugė labai nusivylė Harvesteriu Peckhame. Londono O2 arenos Harvesteryje penktadienio pavakarį eilėje teko laukti apie 15 minučių. Gavome kuklų staliuką, prie kurio privatumo beveik nebuvo – gretimi staliukai vos per pusmetrį… Ten, greičiausiai, taupoma vieta, ne kaip kituose, erdviuose Harvester restoranuose. Kitą kartą O2 arenos Harvesteryje apsilankėme šeštadienio popietę, su drauge, atvykusia atostogų į Londoną. Pasiūlėme paragauti Fish & Chips – šiuo patiekalu ji sužavėta neliko, turbūt, lietuvio skonis turi prisitaikyti prie angliško maisto.

Harvesterio Combo - antrą kartą neužsisakyčiau
Harvesterio Combo – antrą kartą neužsisakyčiau

Kad Harvester tinklas labai populiarus, įsitikinau lankydamasis pajūrio mieste Brightone. Prie pat tilto į jūrą įsikūręs restoranas buvo sausakimšas, staliuko būtų reikėję laukti daugiau kaip valandą. Aplinkinės maitinimo įstaigos tokia klientų gausa pasigirti negalėjo… Kitame kurorte, Bournemouth, į Harvesterį patekome – vieta buvo puiki, maistas taip pat geras. Tik patiekalo, kurį valgiau, antrą kartą nesirinkčiau. Combo (£9.99), kurį sudarė kepta vištiena, šonkauliukai be kaulo su BBQ padažu – sotus, riebus, net gi man to buvo per daug.

Harvesterį rekomenduočiau norintiems skaniai, nebrangiai ir sočiai pavalgyti angliškų patiekalų, tik svarbu išsirinkti, į kurį šio tinklo restoraną verta eiti.