Velso sostinė Kardifas: ką ten pamatyti?

Kai kolegė britė, sužinojusi, kad važiuosim į Kardifą, pareiškė, kad ten nieko įdomaus nėra, susimąsčiau – gal ir būna tokių vietų, kur atrodo  neįdomu, nerandi nieko artimo ir mielo sau. Tačiau Kardife mums taip nebuvo ir dėl to Velso sostinę aplankyti rekomenduojame kiekvienam.

Kardifas (Cardiff) yra Velso, vienos iš Jungtinės Karalystės sudedamųjų dalių, sostinė ir didžiausias Velso miestas. Kardifas yra pavyzdinis miestas – tai modernus Velso finansų, komercijos ir mokslo centras, išsaugojęs savo istorinį identitetą. Skaičiuojama, kad šiame mieste yra daugiausiai pilių negu bet kuriame kitame pasaulio mieste.

Mes į Kardifą važiavome prieš keletą metų autobusu iš Londono. Labai pigiai – su Megabus bilietai kainavo kelis svarus, ir gana greitai (lyginant su kelione automobiliu į Velsą, tai kelionė autobusu trunka gal viena valanda ilgiau, kas nėra taip blogai) pasiekėme Velso sostinę. Bilietus iš Londono į Kardifą galima nusipirkti už juokingas kainas. Bilietų kainos į vieną pusę prasideda nuo  1 £ netgi savaitgaliais!

Vos įvažiavus į Velsą, norom nenorom atkreipi dėmesį į kelio nuorodas, vietovių pavadinimus, užrašytus nesuprantama kalba. Tiesa, tame pačiame ženkle yra ir angliškas variantas. Pats Kardifas valų kalba (ši kalba yra antroji oficiali kalba Velse) yra Caerdydd.

Kardifas

Atvykę į Kardifą, išlipom šalia Kardifo pilies ir nuo tada jokiu transportu nebesinaudojom – miestą ir įlanką per dieną apvaikščiojom pėsčiomis. Pirmoji gerai žinoma vieta, kurią pamatėm, buvo Millennium stadionas, nacionalinis Velso stadionas, kuriame vyksta regbio ir futbolo varžybos. Regbis Velse laikomas nacionaliniu sportu ir simboliu.

Tada palei Tafo upę patraukėm link Kardifo įlankos – šią vietą labiausiai norėjom pamatyti savo akimis. Tai gana netrumpas kelias pėsčiomis, bet oras liepos viduryje buvo puikus – ne  per karšta, ir ne šalta, toks viduriukas, tai vaikščiojimui pats tas.

Eidami palei Taffo upč, priėjome Kardifo įlanką
Eidami palei Taffo upę, priėjome Kardifo įlanką
Įlankos gyventojos

Priėjome įlanką, bet čia dar nebuvo kelio pabaiga – turėjome apeiti aplink, kad pasiektume labai įdomų taką, nutiestą lyg per vandenį. Tai Kardifo įlanką ir jūrą skiriantis pėsčiųjų ir dviračių takas.

Eidami pastebėjom įdomių vietų, dėl kurių į Kardifą būtų įdomu sugrįžti aktyvesniam poilsiui. Vienas jų – tarptautinis raftingo centras (Cardiff International White Water, www.ciww.com). Pristoję stebėjom geras 10 minučių, kaip žmonės valtyse galynėjosi su vandeniu. Kita vieta, kurią norėtųsi aplankyti Kardife – olimpinis ir pramoginis baseinas su čiuožyklomis (Cardiff International Pool, www.leisurecentre.com/cardiff-international-pool). Visai šalia šio baseino yra Kardifo ledo arena (Cardiff Bay Ice Arena, www.planet-ice.co.uk/arena/cardiff).

Kardifo raftingo trasa

Galiausiai priėjome Kardifo įlankos užtvanką (Cardiff Bay Barrage) – tai tikrai įspūdingas statinys. Palaukėm kol pakėlė tiltą, praplaukė laivai, nuleido tiltą ir pagaliau atsidūrėme ten, kur karaliauja vėjas ir vanduo – ant tako, skiriančio įlanką nuo atviro vandens.

Pradžioje šis takas visai siauras, kelių metrų pločio, tai pakėlus akis aukščiau, kad matytusi tik vanduo ir dangus, jausmas toks lyg eitum vandeniu – vienoje pusėje didelė Kardifo įlanka, kitoje – Bristolio kanalas. Čia buvo gražiausi vaizdai, kuriuos matėme Kardife.

Kardifo įlankos takas

Laukinių gėlių pieva ir Kardifo įlanka
Kardifo burės

Perėję šiuo taku, vėl patekom į miesto šurmulį – Undinės prieplaukos (Mermaid Quay) parduotuvės ir restoranai buvo pritraukę nemažai vietinių gyventojų savaitgalio pramogoms, dar vyko kažkokia šventė. Visiškas kontrastas tam, kur buvom vos prieš ketvirtį valandos, kur girdisi tik vėjo ir vandens garsai.

Netoliese yra Velso Millenium centras, toks pastatas, pro kurį tiesiog šiaip, neatkreipę dėmesio, nepraeisite. Tai menų centras, kurio bronzos spalvos stogas-kupolas iškart kausto dėmesį. Ant šio kupolo, iš pirmo žvilgsnio, kažkoks raidžių kratinys, tačiau iš tiesų ten užrašytos dvi Velso poeto Gwyneth Lewis eilutės. Viena – valų kalba: „Creu Gwir fel gwydr o ffwrnais awen“, kuri reiškia „Kuriame tiesą kaip stiklą iš įkvėpimo krosnies“; kita – angliška: „In These Stones Horizons Sing“, išvertus į lietuvių kalbą: „Šiuose akmenyse horizontai dainuoja“.

Velso Millenium centras
Velso menų šventovė – Millenium centras

Senoji Kardifo dalis irgi verta dėmesio. Kardifo pilies kvartale (Castle Quarter) yra miesto rotušės, nacionalinio muziejaus ir universiteto pastatai, kuriuos supa miesto parkai. Šiuose miesto parkuose visai gera atsipūsti, išlindus iš judresnių pėsčiųjų gatvių, pavyzdžiui, Queen’s Street.

Kardifo senamiestis
Parkas Kardifo senamiestyje
Parkas Kardife

Velse aplankyti rekomenduojame ne tik sostinę Kardifą, bet ir kitas vietas: Swansea paplūdimius, Brecon Beacons ir Snoudonijos nacionalinius parkus.