Žiema Kroatijoje: Plitvicos ežerų nacionalinis parkas

Plitvicos ežerai nuostabūs bet kuriuo metų laiku – tuo įsitikinome čia atvykę žiemą. Čia mus nustebino ne tik pasakiški vaizdai, bet ir beveik sutikti keliautojai lietuviai.

Kriokliai Plitvicos ežerų nacionaliniame parke

Plitvicos ežerai buvo viena iš svarbiausių stotelių kelionėje per Europą. Šiuos ežerus jau lankėme prieš porą metų, gegužės mėnesį, – tada supratom, kad šie ežerai yra vienas nuostabiausių kampelių Europoje (straipsnis apie tai – čia>>).

Knietėjo pamatyti, kaip šis gamtos šedevras – 16 ežerų, susijungiančių kriokliais, atrodo žiemą. Tad planuojant maršrutą per Europą, ežerai buvo viena iš tų vietų, kur būtinai norėjome sustoti.

Oras išvykai prie ežerų buvo idealus. Dieną prieš tai šlapiomis kojomis vaikščiojome po Kroatijos sostinę Zagrebą, siautė tokia pūga ir vėjas, kad buvom rimtai sunerimę – ar kitą dieną prie ežerų bus taip pat? Bet atsibudus ryte, virš Zagrebo ritinėjosi saulė ir akis džiugino giedras dangus.

Nuo Kroatijos sostinės iki Plitvicos ežerų yra apie 150 km, kuriuos įveikėme per porą valandų. Atvykus į vietą, pastebėjome skirtumą nuo tada, kai prie ežerų buvome pavasarį – dabar automobilių stovėjimo aikštelė buvo apytuštė, o ten, kur pavasarį buvo sausakimša autobusų, dabar stovėjo vos du. Taip, turistų žiemą čia daug mažiau.

Ežerų kriokliai
Apšerkšniję Plitvicos ežerai

Susiruošus į Plitvicos ežerus žiemą, reikia nepamiršti, kad  veikia ne visi takai palei ežerus. Plitvicos ežerus sudaro aukštutiniai ir žemutiniai ežerai, o žiemą, esant nepalankioms oro sąlygoms, aukštutinių ežerų takai būna uždaryti. Žiemą dažniausiai veikia tik vienas įėjimas – pirmasis. Šiltuoju metu veikia abu įėjimai, pirmasis – arčiau žemutinių ežerų, ir antrasis – prie aukštutinių ežerų. Tuo metu, kai ten buvome takas nueiti prie didžiojo krioklio taip pat buvo uždarytas.

Bet pasivaikčiojimo aplink žemuosius ežerus tą žiemos dieną visiškai užteko – mes užtrukome kokias 3-4 valandas. Į laikrodį labai nežiūrėjome, skubėti niekur nereikėjo, tai galėjome atsipalaidavę mėgautis gražiausia žiemos diena.

Takeliai virš ežerų
Ramybė Plitvicos ežerų nacionaliniame parke

Tokiu metu, kai turistų prie ežerų beveik nėra ir kai viskas aplink padengta sniegu, vieta atrodo magiška. Taip tylu ir ramu einant takeliais palei ežerus, girdisi tik tekantis krioklių vanduo. Tą ramybę kartkartėmis sudrumsdavo tik mūsų kolega,  nusprendęs, kad sniego pusnys nuo medžių šakų labiau tinka būti ant mūsų galvų.

Vaikščiodami palei Plitvicos ežerus, nepraleiskite progos užlipti į Šupljaros urvą, ir dar šiek tiek aukščiau, kur uolos išgraužtos vandens, ir takelis tarp uolų veda į viršų. Užlipę ant kanjono viršaus, pamatysite vieną gražiausių Plitvicos ežerų panoramų.

Šupljaros urvas
Urve

Nusileidę atgal prie ežerų, apsnigtais keliukais keliavome prie didžiausio ežero Kozjak. Šalia jo pastatyta medinė trobelė, kurioje vasaros sezono metu veikia suvenyrų kioskas ir užkandinė, žiemą buvo uždaryta. Bet apsidžiaugėm radę keltą, kuris plukdina per Kozjako ežerą. Iš pradžių buvo kilusi mintis, kad ir tie keltai neplauks žiemą, galvojom, kad ežerai gali būti užšalę, bet šalčio tuo metu daug nebuvo ir keltai plaukė.

Didžiausias – Kozjako ežeras
Kozjako ežeras

Grįžus po pasivaikščiojimo po Plitvicos ežerų parką, mūsų laukė staigmena stovėjimo aikštelėje. Ant automobilio. Tai buvo staigmena ne blogąja prasme, ne kokia tai bauda. Tai buvo graži, lietuviška žinutė – ant automobilio radom užrašytus žodžius „labas“ ir „buvom“.

Ačiū lietuviams keliautojams, kurių dėka šypsojomės, nors buvome šiek tiek nusikalę po pasivaikščiojimo ir labai alkani. Vėliau šie keliautojai atsiliepė mūsų Facebook’e, kas irgi buvo malonu. Smagu kituose kraštuose sutikti savus, nors ir netiesiogiai.

Plitvicos ežerai
Žinutė iš lietuvių ant mūsų transporto

Išvažiavę iš Plitvicos ežerų, už kelių kilometrų stojom – buvom alkani, tai apsidžiaugėm radę veikiantį restoraną netoli. Tuo metu ten buvome vieninteliai klientai, tai mus maloniai priėmė, ir gavom daug rimto kroatų maisto – mėsos lėkštes ir neįveikiamo dydžio picas. Išalkusiems šalia Plitvicos ežetų galime rekomenduoti Bistro Villa Velebita.

Tiek trūko iki pilnos laimės – buvome sotūs ir praleidę dieną nuostabioje vietoje. Reikėjo vėl leistis į kelią ir nuvažiuoti paskutinius kilometrus. Iki Zadaro, paskutinio miesto mūsų kelionės per Europą maršrute, buvo likę vos 120 km.

Draugai džiaugiasi Plitvicos ežerais

Įėjimo kaina: 55 HRK (apie 6 € arba 5,5 £). Tiek mokėjome žiemą, šiltuoju sezonu kaina didesnė, ir skiriasi pagal mėnesius – 110 ir 180 HRK (12 € ir 18 €).

Adresas: Mukinje b.b., 53231, Plitvička Jezera, Kroatija. Žiemą dažniausiai veikia tik pirmasis įėjimas.

Daugiau informacijos apie ežerus: www.np-plitvicka-jezera.hr.